OluÅŸturulma Tarihi: Temmuz 29, 2005 00:00
Geçen yıl 930 milyon
dolar ihracat yapan Türk kuyumcularının bir yıllık ihracatı haziran ayı sonu itibarıyla 1 milyar doları aştı. 2005 ihracatının 1.2 milyar doları bulmasını beklediklerini söyleyen İstanbul Değerli Maden ve Mücevherat İhracatçıları Birliği Başkanı Cihan Kamer, ‘Bizim tek bir hedefimiz var, o da dünya liderliği’ dedi. BUNDAN 10 yıl önce ancak 8 milyon dolarlık ihracat yapabilen Türk kuyumcuları, bu yılın ilk altı ayında 487 milyon dolara ulaştı. İstanbul Değerli Maden ve Mücevherat İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Cihan Kamer, geçen yıl sonu itibariyle 930 milyon dolar olan ihracat rakamının bu yıl 1.2 milyon doları bulmasını beklediklerini açıkladı. YILLIK 1.2 MİLYARI BULUR: İstanbul Değerli Maden ve Mücevherat İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Cihan Kamer, geçen yıl 930 milyon dolarlık ihracat yapan Türk kuyumculuk sektörünün Haziran sonu itibariyle 12 aylık ihracatının 1 milyar doları aştığını bildirdi. Cihan Kamer, geçen yıl 420 milyon dolar olan ilk 6 aylık sektör ihracatının, bu yıl aynı dönemde yüzde 16 artışla 487 milyon dolara yükseldiğine dikkat çeken Kamer, yıllık ihracatın 1.1-1.2 milyar dolar olarak gerçekleşmesini beklediklerini dile getirdi. Kamer, sektörel ihracatın yaklaşık yüzde 93’ünü oluşturan altından mamul kuyumcu eşyasındaki artış oranının yüzde 22 civarında gerçekleştiğini belirterek, ‘Burada, bu artışa doğrudan etki eden yüzde 7 civarındaki
altın fiyatı artışını da söylememiz gerekir’ diye konuÅŸtu.10 YIL ÖNCE 8 MÄ°LYONDU: Bavul ticareti ve turistik satışların da 1.5-2 milyar dolar arasında olduÄŸunu anlatan Kamer, ‘Sevinerek söyleyebiliriz ki turizmde ‘altın Türkiye’den alınır’ ÅŸeklinde bir düşünce net olarak ortaya çıkmıştır’ dedi. Kamer, Türkiye’nin altından mamul kuyumcu eÅŸyasında Ä°talya’dan sonra dünyada ikinci sırada bulunduÄŸunu ifade ederek, ÅŸunları kaydetti: ‘1995 yılında sadece 8 milyon dolarlık ihracat gerçekleÅŸtiren sektörün, 10 yıl içinde 1 milyar dolara gelerek dünya ikincisi olması zaten bir baÅŸarıdır. Ancak bizim tek bir hedefimiz var, o da dünya liderliÄŸi. Sektörümüz bu hedefi gerçekleÅŸtirebilecek bilgi, tecrübe ve belki de en önemlisi azme sahiptir. ’136 ÃœLKEYE Ä°HRACAT: Sektörün ÅŸu anda 136 ülkeye ihracat yaptığını söyleyen Kamer, Rusya gibi Türkiye’nin yakınında ve geliÅŸen pazarlarda daha etkin olmak için gayretlerinin sürdüğünü, bunun yanı sıra dünyanın en büyük pazarı olan Çin’e dair de önümüzdeki yıllarda daha net bir plan içinde hareket etmelerinin sektör açısından son derece faydalı olacağına inandıklarını vurguladı.PAZARLAMA GELÄ°ÅžTÄ°: Türk kuyumculuk sektörünün ihracatının yıllardır düzenli olarak artışının sebebinin ürün ve hizmet kalitesinin tüm dünya tarafından daha iyi algılanması olduÄŸuna iÅŸaret eden Kamer, ‘Ürün kalitemiz, ürün yelpazemizdeki çeÅŸitlilik, hızlı teslimatımız, esnek üretimimiz, rekabetçi fiyatlarımız ve belki hepsinden daha önemlisi eÅŸsiz tarihsel mirasımız ile Türk kuyumculuk ürünlerine talep her geçen sene artmaktadır’ diye konuÅŸtu. Kamer, firmaların pazarlama alanında kaydettikleri geliÅŸmelerin de doÄŸrudan ihracat rakamlarına yansıdığını belirtti. 500 büyükte 3 kuyumcu varÄ°STANBUL Sanayi Odası (Ä°SO) tarafından hazırlanan ‘Türkiye’nin 500 Büyük Sanayi KuruluÅŸu’ arasına da kuyumculuk sektöründen 3 firma girdi. Sıralamaya 132’inci olarak giren GoldaÅŸ Kuyumculuk geçen yıl 222 milyar 66 milyon liralık üretimden satış yaparken, 217 milyar 706 milyon liralık üretimden satışıyla Gülaylar Kuyumculuk 135’inci, 90 milyar 167 milyon liralık üretimden satışıyla da Atasay Kuyumculuk 358’inci sırada yer aldı. GoldaÅŸ geçen yıl 47.1 milyon dolarlık ihracat yaparken, Gülaylar 31.7 milyon dolar, Atasay ise 66.7 milyon dolarlık ihracat yaptı. Ä°stanbul Sanayi Odası’nın geleneksel 500 Büyük Sanayi KuruluÅŸu sıralamasına bu yıl giren kuyumculuk firması da artış gösterdi. Geçen yıl, listede 2 firma ile temsil edilen kuyumculuk sektörü, bu yıl firma sayısını 3’e yükseltmeyi baÅŸardı.Â
button