Güncelleme Tarihi:
İSTANBUL’da Yeni Bosna’da kurdukları Kuyumcukent ile güçlerini birleştiren kuyumculuk ve mücevher sektörü, evlilik sektöründeki paylarını büyütmek için, alışveriş merkezi projesini hayata geçirdi. Kuyumcukent Bazaar Alışveriş Merkezi’ni (AVM) ‘Türkiye’nin ilk Wedding Mall’u olarak 14 Şubat’ta açarak perakende sektörüne adım atacak olan kuyumcular, 2.5 milyar dolarlık evlilik pastasından pay alma hesabı yapıyor. Bu alışveriş merkezi için 100 milyon dolarlık yatırım yapan Kuyumcukent, pazardan yüzde 10’luk pay almayı hedefliyor.
Sözden balayına
Kuyumcukent İşletmeleri A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Kemal Merim, dün düzenlediği toplantı ile yürütülen çalışmalar hakkında bilgi verirken, Kuyumkent Bazaar’da, kuyumcu mağazalarının yanı sıra gelinlik, damatlık, çeyizlik, beyaz eşya, mobilya, teknoloji, ev tekstili, seyahat acentaları, cafe ve restoranlar da yer alacağını belirtti. Merim, “Kuyumcukent’te kuyumculuk sektörünü üretim, tasarım, ofis ve perakendecilik anlamında tek çatı altında toplarken Kuyumcukent Bazaar’la söz aşamasından balayı aşamasına kadar olan süreçte ne gerekiyorsa tek çatı altında topladık” dedi.
ABD ve İspanya gibi
‘Wedding Mall’ konsepti ile diğer alışveriş merkezlerinden farklılaşmayı hedeflediklerini dile getiren Merim, “Tüm AVM’lerde aynı mağazalar, aynı markalar yer alıyor. Farklı ne yapabiliriz diye yola çıktık. ABD, İspanya gibi ülkelerde içinde nikah salonlarının da bulunduğu böyle evlilik konsepti üzerine kurulmuş alışveriş merkezlerinin olduğunu tespit ettik. Sistemi incelediğimizde rahatlıkla Türkiye’de uygulayabileceğimizi gördük. Türkiye’de evlenenler, çok dağınık noktalara yayılmış olan markalara ve mağazalara ulaşmak için çok zaman harcıyor, yeterli fiyat kıyaslaması yapamıyor.”
Yılda 700 bin nikah
Türkiye’de her yıl 650-700 bin nikah kıyıldığına dikkat çeken Merim, sözlerine şöyle devam etti: “Bunun 125 bini İstanbul’da gerçekleşiyor. İstanbul’da özellikle evlilik alışverişine yönelik ürünler çok dağınık noktalarda yer alıyorlar. Mahmutpaşa, Fatih, Nişantaşı, Bakırköy, Tahtakale, Laleli, Aksaray, perdecileri ile Zeytinburnu gibi öyle olunca da evlenecek çiftler hem çok zaman kaybı yaşıyor hem de yeterli fiyat kıyaslaması yapamıyor. Kuyumcukent tüm ürünleri tek çatı altında toplayan alışverişi hızlı ve keyifli hale dönüştürecek bir merkez olacak.”
Alışveriş merkezine 2 tane nikah salonu
KUYUMCUKENT Bazaar’da evlilik konseptine uygun olarak, nikah salonları bulunacağına dikkat çeken Mor Danışmanlık Yönetim Kurulu Başkanı Filiz Özek, bunun da insan sirkülas-yonunu artıracağını vurguladı. Özek, “Kuyumcukent Bazaar, lokasyonu, büyüklüğü ve içinde bulunduğu kompleksin özelliği nedeni ile birçok alışveriş merkezinden farklılık göstermektedir. Bu farklılığı daha fazla vurgulamak için sektörel dağılımı ve ana temayı alışılmışın dışına taşıya-cağız” dedi.
Sadece İstanbullu değil, komşular da bekleniyor
KUYUMCUKENT Bazaar Alışveriş Merkezi’nde Türk halkının yanı sıra Bulgaristan, Yunanistan, Suriye, İran, Romanya, Türk Cumhuriyetleri gibi komşu ülkelerin de alışveriş yapması sağlanacak. Dünyada 130 milyar doları bulan ticaret hacmiyle en büyük sektörler arasında yer alan kuyumculuk ve mücevher sektöründe altın üretimiyle Türkiye’nin ilk 5’te yer aldığını belirten Kemal Merim, bu konuda şunları söyledi: “Türkiye’ye gelen 7 milyon turistin yüzde 80’i Atatürk Havalimanı’nı kullanıyor. Biz de havalimanına çok yakınız. Artık bütün alışveriş merkezleri birbirine benziyor. Her yerde aynı markalar aynı pazarlar var. Türkiye, İtalya ve Hindistan üçlemesi arasında. Amacımız dünyanın bütün kuyum sektörüne hakim olmak.”