‘Kusura bakmayın biz çok öndeyiz’

Güncelleme Tarihi:

‘Kusura bakmayın biz çok öndeyiz’
Oluşturulma Tarihi: Aralık 03, 2017 21:03

BMW, MINI, Jaguar ve Land Rover’ın Türkiye distribütörü Borusan Otomotiv’in yeni CEO’su Hakan Tiftik, 2018’i kendileri için elektrik yılı ilan ettiklerini belirterek, “Lüks sınıfta elektrikli araçlar konusunda çok öndeyiz. Rakiplerimiz 2020 hedefleri koyarken biz satmaya başladık. 2018’de Jaguar i-Pace ile BMW i3s’i satışa sunacağız. 2019’da elektrikli MINI geliyor” dedi.

Haberin Devamı

BMW, MINI, Land Rover ve Jaguar’ın Türkiye distribütörü olan Borusan Otomotiv’de 1 Temmuz’dan itibaren CEO’luk görevini Eşref Biryıldız’dan devralan Hakan Tiftik ilk kez Hürriyet’e konuştu.

‘Kusura bakmayın biz çok öndeyiz’
Borusan Otomotiv’in davetiyle katıldığımız ‘Los Angeles Otomobil Fuarı’nda bir araya geldiğimiz Tiftik, profesyonel hayatında ilk kez otomotiv sektöründe görev aldığını belirterek, “20 yıla yakın Sabancı Grubu’nun bünyesinde yer alan Kordsa’da bir çok poziyonda çalıştım. 2013 yılında Başkan ve CEO iken, dünya ambalaj devi Mondi’ye transfer oldum ve 3 yıl Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve CEO olarak görev aldım.

Haberin Devamı

Aynı zamanda Mondi’nin Türkiye, Ortadoğu ve Kuzey Afrika bölgelerinin de sorumluluğunu üstlenmiştim. Borusan’dan teklif gelince önce şaşırdım çünkü otomotiv sektörünü kısmen biliyordum. Uzun yıllar naylon, kord bezi ve ardından ambalaj üretimi yapan firmalarda görev almıştım. Ama otomotiv merak uyandıran ve hızlı gelişen bir sektördü. Yani yapılabilecek çok şey olduğunu görüp teklifi kabul ettim ve 1 Temmuz’da izin bile yapmadan göreve başladım” açıklamasını yaptı.

FİLO ORANIMIZ YÜZDE 15

Kordsa’da lastik firmalarıyla çalıştığı için otomotiv sektörünün dinamizmini bildiğini ancak işin içine girdiğinde çok daha fazlası olduğunu gördüğünü kaydeden Tiftik, şunları söyledi: “Bir kere otomotivde rekabet çok yoğun ve sert. Kâr marjları düşük ve kurdaki hareketlilik sizin elinizi kolunuzu bağlıyor. 5 ayda öncelikli olarak durum tespiti yapıp, neler yapılabileceğini, ne gibi yeniliklerle gruba neler katılabileceğini araştırdım. Sırayla tüm bayileri ziyaret etmeye başladım. Geçen yıl ÖTV artışından dolayı geçtiğimiz 10-11 ayda lüks sınıfta bir düşüş olduğu açık. Ama BMW’deki düşüş pazardan daha fazla. Sebebi belli. Bizim 3 Serisi’nde artık rakiplerdeki düşük ÖTV dilimine giren dizel motorumuz yok. Bu yüzden rakiplerimizden en az 4-5 bin adet daha az satıyoruz. Bu filo oranlarını da etkiliyor. Bu yılın 10 ayında BMW’nin filo oranı yüzde 15’ler civarında. Rakiplerimizin ise yüzde 50’leri buluyor. ”

Haberin Devamı

‘Kusura bakmayın biz çok öndeyiz’

2018 ELEKTRİK YILI OLACAK

Otomotiv sektörünün hızla şekil değiştirdiğini ve tüm kuralların yeniden yazıldığını kaydeden Tiftik, özellikle yüzde 100 elektrikli araçlar konusunda hızlı olanın kazanacağı bir döneme girildiğini belirtti.

Borusan’ın bünyesindeki markaların uzun zamandır elektrik atağına kalktığını kaydeden Tiftik, 2018’i Türkiye’de kendileri için elektrik yılı ilan ettiklerini ve önceliklerinin düşük emisyonlu çevreci elektrikli ve hibrit araçlar olduğunu açıkladı. Tiftik konuşmasına şöyle devam etti: “Rakiplerimiz yatırım kararlarını açıklayıp elektrikli otomobil geliştirmeye ve 2020’den itibaren pazara sunacaklarını açıklarken bizim temsil ettiğimiz markalar zaten elektrikli otomobilleri piyasaya sundu ve sunmaya devam ediyor. BMW biliyorsunuz 3 yıldır yüzde 100 elektrikli i3’ü Türkiye’de de satıyor. 2018’de ise gücü 14 beygir artan i3s’i satışa sunacağız. Bu yeni aracın 200 kilometre menzili var ve 3 saatlik şarjla 180 kilometre menzile ulaşıyor. 2018 yılında asıl bombamız ise Jaguar’ın ilk yüzde 100 elektrikli modeli i-Pace olacak. Bu 4 kapılı aile aracı 500 kilometre menzile sahip. Nisan ayında ilk aracı sergileyeceğiz ve ön sipariş almaya başlayacağız. Haziran ayında showroomlara koyup temmuz gibi de ilk teslimatları yaparız. Elektrik atağına hibrit modelimiz i8’in Los Angeles fuarında tanıtılan üstü açık versiyonu i8 roadster ile devam edeceğiz. 2019 yılında ise MINI’nin yüzde 100 elektrikli modelini getireceğiz. BMW kısa süre içinde ‘Vision Dynamics’ isimli elektrikli aracını da konspete yakın üreteceğini açıkladı. Onu da getireceğiz. Ayrıca Range Rover ve Discovery’nin hibrit versiyonlarını Türkiye’de satacağız. Hibrit BMW X7 de yolda. Yani biz lüks sınıfta elektrikli araçlarda rakiplerimizin çok ama çok ilerisindeyiz.”

Haberin Devamı

‘Kusura bakmayın biz çok öndeyiz’
ELEKTRİĞİN PAYI % 10 OLACAK

HAKAN Tiftik, ÖTV avantajlı dizel motorlarının olmamasının dezavantajını elektrikli otomobillerle kapatacaklarını belirterek, “Türkiye’de kısa vadede toplam satışlar içinde elektrikli otomobillerin payının yüzde 10 olmasını hedefliyoruz. Yani BMW, Land Rover, MINI ve Jaguar markalarıyla yılda 3 bine yakın elektrikli otomobil satmak istiyoruz ” dedi.

ZARRAB PAZAR İÇİN SIKINTI

BORUSAN Otomotiv CEO’su Hakan Tiftik, 2017 yılında özellikle BMW satışlarının 2016’ya göre düştüğünü ancak her şeye rağmen yılı 20 bin adetle kapatmayı istediklerini söyledi. Tiftik, “Ancak pazardaki dengeler sürekli değişiyor. Son dönemde Zarrab davasının etkileri piyasalara yansıyor. Yarın öbür gün Türk bankalarına bir ceza çıkarsa bunun ekonomiye etkisi ağır olur. Zaten bu tip durumlarda tüketiciler alımı kesiyor. Bekleyip önlerini görmek istiyorlar. Bu yaşanırsa 20 bin adetlere bulamayız ama yine de hedef olarak koyduk. 2018 yılında ise elektrikli otomobil atağıyla daha iyi bir yıl geçirmeyi hedefliyoruz” dedi.

Haberin Devamı

‘Kusura bakmayın biz çok öndeyiz’

‘TESLA KATİLİ’ İLE İSTANBUL-ANKARA 15 TL

LOS Angeles fuarında yakından inceleme fırsatı bulduğumuz Jaguar’ın yüzde 100 elektrikli modeli i-Pace, 2018’in ikinci yarısından itibaren Türkiye’de satışa sunulacak. Tek bir şarjla 500 kilometreden daha uzun bir menzile sahip aracın iki elektrikli motoru 700 Nm’lik anlık torkla birlikte 400 beygir güç üretiyor. Bu yüzden  bu araca ‘Tesla killer’ (Tesla katili) diyorlar. Çünkü Tesla X’ten daha etkili olduğu düşünülüyor. Anlık tork kuvveti, dört çeker kapasitesi ve aerodinamik tasarımı, i-Pace’nin 100 kilometre hıza tıpkı bir spor otomobil gibi yaklaşık 4 saniyede ulaşmasını sağlıyor. 90 kW-h kapasiteye sahip lityum iyon bataryaya sahip araç 50 kW DC hızlı şarj cihazı sayesinde 90 dakika içinde yüzde 80 oranında şarj edilebiliyor. Borusan Otomotiv CEO’su Hakan Tiftik, i-Pace’nin Türkiye’nin bu sınıfta ve bu menzile sahip resmi olarak satılacak ilk crossover modeli olduğunu belirterek, “i-Pace 500 kilometre menzili olan 4 kapılı bir aile otomobili. Yani bu araç İstanbul’dan Ankara’ya neredeyse 15-20 TL’ye gidecek. Aracın fiyatı henüz belli değil ama yüzde 15’lik ÖTV diliminde olacak. Bu da 2 litrelik dizel motorun bulunduğu F-Pace’den daha avantajlı bir fiyatı olacağını ortaya koyuyor. Satış hedefleri ise tamamen talebe ve ne kadar araç alabileceğimize bağlı” diye konuştu.

Haberin Devamı

‘Kusura bakmayın biz çok öndeyiz’

EN HIZLI SEDAN

HAKAN Tiftik’le Los Angeles fuarını gezerken, Jaguar’da önemli bir gelişme yaşandığı haberi geldi. Fuarda da sergilenen Jaguar XE isimli sedan modelin Almanya’nın Nürburgring pistinde yapılan test sürüşüyle ‘Dünyanın en hızlı 4 kapılı sedan otomobili’ seçildiği açıklandı. 600 beygir gücündeki Jaguar XE SV Project 8 isimli model 5 litrelik V8 motora sahip ve 3.3 saniyede 100 kilometre hıza ulaşıyor. Borusan Otomotiv CEO’su Hakan Tiftik, bu rekortmen aracı Türkiye’ye az sayıda da olsa getirmek istediklerini belirtti.

 

 

2017 Peugeot 208 1.6 BlueHDi Active

 

BAKMADAN GEÇME!