Mert TEMİZKAN
Oluşturulma Tarihi: Eylül 13, 2010 00:00
İsviçreli Hapimag Resort Grubu’na bağlı Bodrum Sea Garden oteli, Ramazan ayında yerli turistten boşalan yerleri, alternatif pazarla doldurdu. Hapimag Türkiye ve Yunanistan Bölge Müdürü ve Sea Garden Genel Müdürü Hassan Kadbey, “Özellikle İngiliz pazarında stratejimiz işe yaradı” dedi. Kadbey, kuş sesinden rahatsız olduğunu bildiren Türk turistlere rastladığını vurguladı.
DÜNYADA 50’den fazla tatil köyü işleten İsviçreli Hapimag Resort Grubu’na bağlı Bodrum Sea Garden oteli, krizden sonra bu yıl yüzde 20 büyüdü. 1994 yılında 100 milyon
Euro’luk yatırımla kurulan otel, Ramazan ayında daralan yerli turistin yerini yabancılarla doldurdu. Ancak yerli turistten de vazgeçmedi. Hapimag Türkiye ve Yunanistan Bölge Müdürü ve Sea Garden Genel Müdürü Hassan Kadbey, “Kriz döneminde yerli turiste yöneldik. Ancak Ramazan ayı ile birlikte alternatif pazarlara yönelerek oteli doldurduk” diye konuştu.
Yüzde 20’lik artışHassan Kadbey, Ramazan ayında yerli turist sayısında düşüş yaşandığını belirterek, şunları söyledi”Yerli turistteki daralmayı başka pazarlarla kapattık. Fiyatları çok aşağı çektik. Özellikle İngiliz pazarında stratejimiz işe yaradı. Bu tesis grubun gözdesi. 100 milyon Euro’luk yatırımla kuruldu. 2010 için 220 bin gecelemeye ulaşmak istiyoruz. Ciromuz ise 25 milyon TL’yi geçecek. 2009’a göre hem ciroda, hem gecelemede yüzde 20’lik artış yaşadık.”
Hassan Kadbey, kriz dönemlerinde yerli turistin her zaman kurtarıcı olduğuna da dikkat çekerek, şöyle konuştu: “Şu anda misafirlerimizin yüzde 70’i Türkler ve İngiliz turistlerden oluşuyor. Geri kalanlar Alman, İtalyan ve diğer ülkelerden. Krizden çıkıyoruz diye yerli turist trendimizden vazgeçmeyeceğiz. Gelecek beş yıl için çok umutluyum. 2010 çok iyi bir yıl oluyor. Ancak yerli turistler için daha uzun bir sezon ümidimiz var. Çok kısa bir sezonla karşı karşıyayız. Daha fazla kişinin daha uygun fiyatlara tatil yapabilmesi tamamen bununla ilgili.”
Kuş sesinden şikayetKadbey, Türkiye’de turizm yapmanın çok avantajlı ve zor tarafları olduğuna da değinerek, şunları söyledi: “Türk turistlerden çok ilginç talepler gelebiliyor. Bir müşterimiz ‘Kuş sesleri kafamı şişiriyor rahat tatil yapamıyorum’ diye şikayette bulundu. Farklı kültürlerde misafirlerin farklı talepleri olabiliyor. Türkiye’de en iyi su sporlarının yapılabileceği yerlerden biriyiz. Bütün sporları yapabilecek tesislerimiz var. Müşterilerimizin yüzde 20’si sırf bu yüzden bizi tercih ediyor diyebilirim.”
Yazın 500 kişi çalışıyor
SEA Garden Genel Müdür Yardımcı Kerem Demirkol da, yazın otelde 500 kişinin çalıştığını belirterek, “Üniversitelerin turizm bölümünde okuyan ve yabancı dilleri gelişmiş personel çalıştırmaya tercih ediyoruz. Kış dönemimde ise bu sayı 170’e iniyor. Tatil köyümüz tüm yıl hizmet verdiği için sayıyı daha aşağıya indiremiyoruz. Bin 800 yatak kapasitemiz bulunuyor. Şu anda tam dolu durumdayız” dedi.
‘Her şey dahil’ çıkış yolu oldu
2008’in tüm turizmciler için çok iyi geçtiğini belirten Hassan Kadbey, “2009 çok zor bir seneydi. Ancak bazı şirketler için krizi avantaja dönüştürme fırsatı yarattı. Biz bu fırsatı iyi değerlendirenleniz” dedi. 2009’u kabul edilebilir sonuçlarla kapattıklarını vurgulayan Kadbey, şunları söyledi: “Özellikle Avrupa’daki Hapimag tesislerine göre 2009 bizim için iyi geçti diyebilirim. Kriz bizi değişik pazar arayışlarına itti. Ortadoğu pazarına yöneldik ve başarılı olduk. 2008’e kadar herşey dahil sistemi uygulamıyorduk. 2009’da herşey dahile dönünce tercih edilir hale geldik. 2010 yılı en iyi yıllardan bir tanesi.”