Güncelleme Tarihi:
KMTG Yönetim Kurulu Başkanı Osman Öz, yaptığı açıklamada, Türkiye Cumhuriyeti'nin 100. yılında 3 milyar dolarlık ihracat hedefine ulaşmak için geleneksel pazar olan Avrupa'nın dışında Uzak Doğu'ya açılmaya ihtiyaç duyduklarını belirtti.
Özellikle Çin ve Hindistan gibi tüketim potansiyeli yüksek ülkeleri hedef aldıklarını kaydeden Öz, geçen yıl Çin'de yoğun bir tanıtım kampanyası yürüttüklerini, 5 - 7 Mayıs'ta Çin'in Shangai kentinde 65 ülkeden 2 bin 900 katılımcıyla gerçekleştirilen SIAL China Fuarı'nda Türk kuru gıda ürünlerini sergilediklerini ifade etti.
Çin'e 2013'te 7 milyon dolar olan ihracatlarının 2015'te 9 milyon doları aştığını ifade eden Öz, Çinlilerin özellikle kuru inciri çok sevdiğini bildirdi.
Uzak Doğu'da kuru meyve ve Antep fıstığına artan bir talep olduğuna işaret eden Öz, "Sektörün 3 milyar dolar olarak belirlediği 2023 hedefleri doğrultusunda Çin ve Hindistan başta olmak üzere Uzak Doğu pazarının etkili olacağına inanıyoruz. Çalışmalarımızda bu noktaya odaklanmış durumdayız" değerlendirmesinde bulundu.