Güncelleme Tarihi:
Türkiye'nin üretim ve ihracatında dünya lideri olduğu çekirdeksiz kuru üzüm, kuru incir, kuru kayısı ve Antep fıstığının dünya genelinde tanınması için çaba gösteren KMTG' nin, Hindistan'ın Mumbai şehrinde 22-24 Eylül tarihlerinde düzenlenen Annapoorna World Of Food 2016 Fuarı'na katılarak yoğun tanıtım çalışmaları yaptığı bildirildi.
Açıklamada görüşlerine yer verilen KMTG Başkanı Osman Öz, her yıl bir ülkede tanıtım çalışmalarında yoğunlaştıklarını, 2015 yılında Çin'de, 2016 yılında Güney Kore'de yaptıkları çalışmaları 2017 yılında Hindistan'da sürdürme kararı aldıklarını aktardı.
Hindistan'ın 1 milyar 300 milyonluk nüfusu ve hızla gelişen ekonomisiyle cazip bir pazar konumunda olduğuna işaret eden Öz, açıklamada, "Bütün bu olumlu verilerin yanında Diwali adını verdikleri festivallerinde birbirlerine kuru yemiş ve kuru meyve hediye kutuları hazırlayıp verme gibi bir gelenekleri var. Yıllık 150 milyon dolarlık kuru meyve ithalatları var. Türkiye'nin ihracatı ise çok sınırlı. Hindistan'a orta vadeli bir tanıtım çalışmasıyla başarılı sonuç alabileceğimize inanıyoruz." ifadelerini kullandı.
NELER YAPILACAK?
Hindistan'da yapılacak tanıtım çalışmalarının ana başlıklarının pazar araştırması, medya yönetimi, yerel dilde web sitesi, Hindistan'da büyük market zincirlerinde tadım aktiviteleri, sosyal medya hesapları açılması ve yönetimi,
yerel fikir öncüleri aracılığıyla algı yönetimi ve Hintli gurme ve gazeteciler
için Türkiye'ye basın gezisi düzenlenmesi olarak tespit edildiği bildirilen açıklamada, Hint kültüründe büyük yer tutan Diwali festivallerinde Türk ürünlerinin hediye olarak verilmesi yönünde de özel çalışmalar yapılacağı aktarıldı.