Oluşturulma Tarihi: Mart 20, 2005 01:12
İstanbul Atatürk Havalimanı Yeni Dış Hatlar Terminali’yle doğan TAV’ın Murahhas Azası Sani Şener, ‘Dünyadaki tüm uluslararası havalimanları bizim pazarımız. Malezya ve Hindistan’a teklif verdik. Yeni hedefimiz Katar. Dünyada 2 milyar dolarlık ihaleyi izliyoruz’ dedi.
TAV (Tepe-Akfen) İstanbul
Atatürk Havalimanı Yeni Dış Hatlar Terminali Yönetim Kurulu Üyesi ve Murahhas Azası Sani Şener, edindikleri tecrübe ve oluşturdukları uluslararası kadrosuyla artık dünyadaki bütün havalimanlarına talip olacağını söyledi. ‘Dünyadaki tüm uluslararası havalimanları bizim pazarımız’ diyen Şener, İstanbul, Ankara, Kahire’nin işletmeci firması olduklarını hatırlatarak, bunları yakında Ukrayna’nın izleyeceğini söyledi.
2 MİLYAR DOLARLIK İHALE:
Malezya ve Hindistan’da da teklif verdiklerini belirten Şener, yaklaşık 2 milyar dolarlık havalimanı ihalesi takip ettiklerini, yeni hedeflerinin Katar’daki Doha ve Tunus’taki Enfida havalimanı ihalesi olduğunu bildirdi. Kiev’deki 100 milyon dolarlık ihalesinde Borispol Havalimanı için sözleşme aşamasına geldiklerini söyleyen Şener, burayı da 12 yıllığına yap-işlet-devret modeliyle yapacaklarını belirtti.
KATAR İÇİN KONSORSİYUM:
Önümüzdeki hafta başvuracakları Katar’daki 1 milyar dolarlık Doha Havalimanı İhalesi için konsorsiyum kurduklarını söyleyen Şener, Tunus’taki 500 milyon dolarlık Enfida Havalimanı ihalesinin de mayıs ayında yapılacağını belirtti. Şu anda dünyada bin havalimanı olduğuna dikkat çeken Şener, 11 Eylül’den sonra durdurulan havalimanı yatırımlarının tüm dünyada çok ciddi şekilde arttığını, her ay bir yeni havalimanı ihalesinin ihaleye çıkarıldığını söyledi.
DEVLERLE YARIŞIYORUZ:
Fransız Aeroport de Paris, Vinci, Alman Hochtief, Fraport, Kanadalı SNC Lavalin gibi hem inşaatçı, hem de işletmeci devlerin arasına girdiklerini söyleyen TAV Murahhas Azası Sani Şener, ‘Atatürk Havalimanı’nı rekor bir sürede tamamlayıp, başarılı bir şekilde işletmeye devam ederken bizde büyük bir bilgi birikimi oluştu’ dedi. Şener, şöyle devam etti: ‘Stratejimiz küresel pazarlara açılabilmek ve oralarda yerimizi alabilmekti. Ancak doğru insanlarla çalışmak çok önemli. Bunun için insan kaynaklarımıza da önem verdik. Küresel bir şirket yapısına kavuşmadan, küresel bilgi ve kaliteyi yakalayamayacağımızı biliyorduk.’
HAVALİMANI ÜLKENİN İMAJIDIR:
Havalimanlarının ülkelere giriş-çıkış kapısı olduğunu hatırlatan Şener, bu nedenle ihale açan ülkelerin, binaların yapım ve işletmesinde yer alacak firmaların seçiminde çok hassas ve seçici davrandıklarını söyledi. Ülkelerin ihaleye katılan firmalarda uluslararası standartlar aradığına dikkat çeken Şener, ‘TAV olarak her birinin yayınladığı ihale bildirilerindeki bütün kriterleri karşılayabiliyoruz’ diye konuştu.
17.4 milyon dolarımız ödenince İran’dan çıkarız
SANİ Şener, TAV’ın İran’daki İmam Humeyni Havalimanı ihalesinin daha sonra siyasi nedenlerle iptal edilmesinin de kendileri için büyük bir tecrübe olduğunu söyledi. İran’a yapılan 1.7.4 milyon dolarlık yatırımın kendilerine geri ödenmesi halinde bu ülkeden çıkacaklarını belirten Şener, şöyle devam etti: ‘İran, yatırımımızın dökümünü tek tek bizden istedi. Havalimanını İranlı bir özel şirkete ya da vakfa devretmemizi sağlayarak bizi ülkeden kolay çıkarmanın yolunu arıyorlar. Buna razıyız. Zorla orada olmanın anlamı yok. Paramız ödendikten sonra döner geliriz. ’
Dünya markası olmak ülke desteği de istiyor
350 milyon dolarlık Kahire Havalimanı ihalesini kazanmalarının TAV için büyük gurur kaynağı olduğunu söyleyen Şener, şöyle konuştu: ‘Eskiden yabancı firmalarla girdiğimiz ihalelerde yabancı firmaların hükümeti orada lobi yapıyordu, artık bizim başbakanımız ve bakanlarımızı da görüyoruz.’
TAV’ın yürüttüğü önemli projeler
Dubai Emirates Havayolları’nın iki katlı A380 uçaklarının bakım hangarı çatı inşaatı (100 milyon
dolar)
Kahire Havalimanı (350 milyon dolar)
Ukrayna Kiev Borispol Havalimanı (100 milyon dolar)
Ankara Esenboğa Havalimanı (189 milyon
Euro)
İstanbul Atatürk Havalimanı ihalesine biz de katılacağız
DEVLET Hava Meydanları İşletmeleri’nin (DHMİ) halen TAV tarafından işletilen İstanbul Atatürk Havalimanı’nının süresinin 3 Temmuz’da dolacağını hatırlatan Sani Şener, ihaleye katılacaklarını söyledi. Şener, ‘Biz de bu ihaleyi alabilmek için bütün teknik ve bilimsel çalışmalarımızı yapacağız. Ama yine de bu bir ihale, belli de olmaz’ diye konuştu. Şener, bundan sonraki işletmeci firmanın bir an önce belirlenmesinin havalimanının devamlılığı açısından önemine dikkat çekti.