Güncelleme Tarihi:
VİTRA, Artema, İntema Mutfak markalarının yanına, yaptığı küresel çaptaki satın almalar ile Villeroy&Boch ve Burgbad gibi markaları da ekleyen Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu, inovasyon ve tasarım kültürünü kurumsallaştırma yönünde hızlı adımlar atıyor. Eczacıbaşı Holding CEO’su Erdal Karamercan, “Biz küresel çapta güçlü bir oyuncuyuz. Ve bunu güçlendirmek için yeni markalar satın almak konusunda her zaman gözümüz açık” dedi.
15 MİLYON EURO AR-GE’YE
“Birkaç yıla kadar çok farklı bir Vitra ve Eczacıbaşı göreceksiniz” diyen Erdal Karamercan, sözlerini şöyle sürdürdü: “Biz her zaman Ar-Ge ve tasarıma önem verdik ama artık bunları çok daha net ortaya koyuyoruz. Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu’nun cirosu yaklaşık 1 milyar Euro. Biz bunun yüzde 1.5’ini Ar-Ge’ye harcıyoruz. Tasarımı çok daha fazla öne çıkarıyoruz.”
TÜRKİYE’DE SEKTÖR BÜYÜR
Avrupa’da 5 yıl önce yapı sektörünün, ekonomik krize bağlı olarak çöktüğünü anımsatan Erdal Karamercan, “Almanya’da yapı sektörünün yüzde 2.5-3 gibi büyüyeceği tahmin ediliyor. Türkiye hiçbir zaman o konuma düşmedi. Kentsem dönüşümler ve genç nüfus gibi Türkiye’de sektörü daha da canlandıracak faktörler var” diye konuştu.
CİRONUN ÇOĞU YURTDIŞINDAN
Eczacıbaşı’nın davetlisi olarak gittiğimiz Milano Fuarı’nda Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu Başkanı Atalay Gümrah, seramik sektöründe İtalya ve Almanya gibi güçlü ülkelerde çok az üretim kaldığını anlattı. Vitra’nın tek başına üretiminin İtalya’daki toplam tüketime denk geldiğini vurgulayan Atalay Gümrah, “Grubun 1 milyar Euro’luk cirosunun yüzde 65’i Türkiye dışındaki 75 ülkeden geliyor. Türkiye’nin yanında Almanya, Rusya ve Fransa’da toplam 16 fabrikada üretim yapıyoruz. Beş kıtaya yayılmış bir şirketiz” diye konuştu.
Kanalsız klozet
VİTRA’nın kanal sistemini kaldırdığı Rim-ex klozet, kanalsız iç hazne tasarımıyla kolay temizleniyor, daha az kir tutuyor ve hijyeni çok önemseyen tüketicileri memnun ediyor. Erdem Akan, tüketicinin tasarıma kıymet verdiğini belirterek, “Her ekonomik segmentteki müşteri, daha iyisini istiyor ve karşılığını vermeye hazır. İnovasyonla desteklenen doğru tasarım, ticari başarı getiriyor” dedi.
Banyoda 23 dakika
ECZACIBAŞI Yapı Ürünleri Grubu Pazarlama Direktörü Arzu Uludağ Elazığ, Türkiye’de banyoda günde ortalama 23 dakika geçirildiğini belirterek şu bilgileri paylaştı:
Bu 23 dakikanın içine el-yüz yıkama, duş, diş fırçalama ve tuvalet de dahil.
Yıkanma biçimi değişiyor. Küvetten duşa geçiş var yani yataydan dikeye. Jakuzili ev beklentisi azalıyor.
Türkiye’de banyolara ayrılan alan küçülüyor ama adetleri artıyor. Ortalama banyo büyüklüğü 5 metrekare.
Türkiye’de hijyen takıntısı var. Bu nedenle yüzde 90 beyaz renk tercih edilir.
Dünyada su tüketiminin azaltılması çok önemli. Bizde hâlâ istenen seviyede değil. Ürünlerimizde su tüketimini gösteren bir etikete yer vermeyi düşünüyoruz.