Hanife BAŞ
Oluşturulma Tarihi: Ocak 10, 2006 00:00
Büyük süpermarketler kurban satış ve kesim işini sevdi. CarrefourSa, 12 yıldır kurban bayramlarında mağazalarının otoparklarında satış alanı, emanet çadırı ve kesimhane hizmeti veriyor. Bu yıl internet satışına da başlayan market, Gima’yla beraber 10 bin kurban siparişi almayı hedefliyor.
2001’den beri kurban satış ve kesim hizmeti veren Migros ise, yılda 2-3 bin arasında kurban siparişi alıyor. Gima da 3 yıldır internetten, Alo Gima ve Anadolu’daki bazı mağazalarının otoparklarında canlı kurbanlık satış hizmeti veriyor. CarrefourSa Pazarlama Müdürü Cenk Gönenç, bu yıl internetten Gima ve Carrefour olarak toplam 10 bin müşteri hedeflediklerini belirterek, kurban satış alanlarında da müşterilerinin bütün taleplerini karşılayacaklarını söyledi.
500 KİŞİ ÇALIŞIYOR:
Her yıl kurban kesim organizasyonunda kesici kasaplar ve diğer yardımcılar olmak üzere 500 kişinin görev aldığını anlatan Gönenç, "Müşterilerimizin yoğun talebi nedeniyle kurban kesimine her geçen yıl daha da profesyonelleşerek devam ediyoruz. Bu işi müşterilerimiz çok sevdi. Onların taleplerini en iyi şekilde karşılamaya çalışıyoruz. Gima ve Carrefour kurban organizasyonu yapılan her ilde yoğun talep görüyor. Özellikle büyükşehirlerden talep alıyoruz" dedi. Gönenç, CarrefourSa ve Gima’nın Çocuk Esirgeme Kurumu, Lösemili Çocuklar Sağlık ve Eğitim Vakfı (LÖSEV) ve Deniz Feneri gibi kurumlara internet aracılığı ile bağış imkanı sağladığını ve bu bağışların makbuzlarını müşterilerinin adreslerine gönderdiklerini kaydetti.
2 BİN TALEP BEKLİYORUZ:
Migros Kangurum Sanal Merkez Genel Müdür Vekili Serdar Kaşıkçı, dört yıldır verdikleri kurban kesim hizmetini ticari değil daha çok sosyal hizmet amaçlı gördüklerini belirterek, "Her yıl artan oranlarda kişiye hizmet veriyoruz. Ancak amacımız kapasite artışı değil. 2-3 bin adet arasındaki talepler maliyetlerimizi artırmadan ve servis kalitesini azaltmadan hizmet vermemizi sağlıyor. Kurban bedeli 345 YTL. Bu yıl da 2 binin üzerinde talep gelmesini bekliyoruz" diye konuştu. Kaşıkçı, 2003 yılında hem kurban kesim alanlarının kısıtlanması, hem de katma değerli bu hizmet için ihtiyaç oluşmasıyla ’e- kurban’ adıyla da elektronik ortamda kurban taleplerini karşılamaya başladıklarını aktardı.
MARET’LE İŞBİRLİĞİ:
Kurban kesim hizmetinin çok taraflı bir organizasyonu gerektirdiğini dile getiren Kaşıkçı, şunları söyledi: "Maret kurbanlık koçu temin edip hijyenik tesislerinde kesimi, parçalanması görevini üstleniyor. Kangurum elektronik ortamda talebi oluşturarak, lojistik ve dağıtım tarafını organize ediyor. Migros da mağazalardan taleplerin yapılmasını sağlıyor. Kurbanın dini usullere ve hijyenik esaslara uygun kesilip kesilmediği, gerçekten ulaşması gereken yere ulaşıp ulaşmadığı ve hizmetin kalitesi önemli. Büyük marketlerin bu işe girmesine olumlu bakıyoruz. Çünkü bu genel anlamda kurban kesiminde reform sağladı. Her köşe başının mezbahaya dönüştüğü görüntüler modern Türkiye imajına yakışmıyordu."
Yurtdışından talep var
MİGROS’a kurban taleplerinin çoğunluğu İstanbul, Ankara ve İzmir’den geliyor. Bu yıl gelen talepler nedeniyle Adana, Mersin ve Antalya’yı da dağıtım alanlarına eklemişler. Serdar Kaşıkçı, kesilen kurbanların bağışlanmasını talep edenler arasında Avrupa ve Amerika’dan üyelerinin olduğunu, geçen yıllarda yurtdışından verilen siparişlerin toplam siparişler içindeki oranının yüzde 5-10 arasında değiştiğini kaydetti.