Kur dalgalandı, bilgisayar fiyatları yüzde 17 oynadı

Güncelleme Tarihi:

Kur dalgalandı, bilgisayar fiyatları yüzde 17 oynadı
Oluşturulma Tarihi: Haziran 12, 2006 00:00

Artan döviz fiyatlarının, masaüstü ve dizüstü bilgisayar sektörünün büyümesini yüzde 25 etkilemesi bekleniyor. HP Türkiye Ülke Direktörü Serdar Urçar, "Bilgisayar fiyatları döviz artışından yüzde 17 oranında etkilendi. Teknoloji piyasasında iş yapanlar için kurun seviyesi çok önemli. Kur belli yere oturmazsa negatif gelişmeler kalıcı olur" dedi.

YÜKSELEN döviz kurları bilgisayar sektörünün büyüme hedeflerini etkiledi. Geçen yıl yüzde 100 büyüyen masaüstü ve taşınabilir bilgisayar pazarında fiyatların döviz artışından yüzde 17 oranında etkilendiği belirtiliyor. Fırlayan döviz fiyatlarının sektörün büyümesini yüzde 25 etkilemesi bekleniyor. HP Türkiye Kişisel Sistemler Grubu Ülke Direktörü Serdar Urçar, döviz kurlarındaki oynaklık nedeniyle sektörün bu yıl tahmin edilenden yüzde 25 daha az büyüyeceğini belirtti. Urçar, "Teknoloji piyasasında iş yapanlar için kurun seviyesi çok önemli. Kur belli yere oturmazsa negatif gelişmeler kalıcı olur. İptal edilen yatırım olmadı. Henüz bir şey hissetmedik ama kurun bir an önce durağan hale gelmesini bekliyoruz" dedi.

DİZÜSTÜ DAHA HIZLI: Masaüstü bilgisayarlarda büyüme potansiyelinin devam ettiğine değinen Urçar, "Dizüstü bilgisayar satışları ciddi ivme kazandı. Masaüstü ve dizüstünün toplam satışı 500 bine yakın. HP olarak geçen yıl masaüstünden daha fazla dizüstü sattık. 22 bin masaüstü, 40 bin dizüstü sattık. Masaüstünde büyüme potansiyelinin yanında bir yandan dizüstüne kayış var. Toplam pazar büyüyor. Ama dizüstü öyle büyüyor ki, genel pazarda bile adetleri yüzde 45’lere getirdi. Masaüstü bilgisayarlar da kabuk değiştiriyor. Düz standart bir bilgisayar olmaktan çıkıp, artık kullanım amaçlarına göre şekilleniyorlar. Masasüstünde yeni konseptler doğuyor. Örneğin oyun bilgisayarları gibi" diye konuştu.

FİYAT REKABETİ: Urçar, pazarda fiyata dayalı rekabetin bulunduğunu, Türk markaların hem masaüstü, hem de taşınabilirde en düşük fiyatlı ürünleri herkese satmaya çalıştıklarını iddia etti. Önemli olanın doğru müşteri için, doğru ürün satmak olduğunu dile getiren Urçar, herkesin fiyata dayalı rekabeti sürdürmek yerine değer yaratmada istekli olması gerektiğini kaydetti.

Tüketici elektroniği pazarı hızlı büyüyor

TÜKETİCİ elektroniği pazarında çok büyük bir büyüme olduğunu dile getiren Urçar, bu segmentteki büyümenin perakende kanalına yansıdığını ve teknoloji hipermarketçiliğinin geliştiğini kaydetti. Bunun da teknolojiin kullanımı ve maliyetinin de ucuzlamasından kaynaklandığını aktardı.

’Bilgisayar hayatımdır’ ile PC’ler yeniden kişisel olacak

HP, ’Bilgisayar hayatımdır (Computer is personal again)’ adıyla yeni bir kampanya başlatıyor. Ağustos ayında başlatılacak, 1 milyon dolar bütçeli kampanyayla bilgisayarlarda kişiselleşmenin olması gerektiğine dikkat çekilecek. Serdar Urçar, kampanyayla ilgili şu bilgileri verdi: "İlk başlangıçta bilgisayar bir sihir gibiydi. Herkes kişisel bir devrimden bahsediyordu. Fakat kısa bir süre sonra ’kişisellik’ kayboldu ve PC kelimesi tek başına kısaltma olarak kullanılır oldu. Bilgisayarlar artık hızla satılan bir sıkıcı kutu haline geldi. Oysa kişisel bilgisayar beyninizin yedeği gibi. HP, bilgisayar sahibi olmayı yeniden ’kişisel’ hale getirmek için bu kampanyayı başlatıyor. Bu makinelerle insanlara daha çok şey yapabileceklerini anlatmaya çalışacağız. Bu kampanya ABD ve Avrupa’da başladı."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!