Güncelleme Tarihi:
CEP telefonlarına yapılan taksitlerin yasaklanmasından sonra teknoloji marketlerinin yüzü ‘Dünya Kupası’ dönemindeki televizyon satışlarıyla güldü. Televizyon satışları yüzde 20 artarak rekor kırdı.
55 milyar dolarlık dev bir ekonomiye eşlik edecek 2014 Dünya Kupası, televizyon satışlarında rekor kırdırdı. Dünya çapında yaklaşık 3 milyardan fazla kişinin televizyondan izlediği kupa maçları için Türk tüketiciler teknoloji marketlerine koştu. Cep telefonu satışlarına yönelik kredi kartına taksitlerin kalkmasından sonra satışların düştüğü teknoloji marketleri ‘Dünya Kupası’yla rahat bir nefes aldı. Sektör yetkililerinden paylaşılan rakamlara göre 15 Mayıs ile 15 Haziran arası bir aylık dönemde televizyon satışları rekor kırdı. Buna göre aylık 230 bin ile 250 bin arasında değişen Türkiye’deki televizyon satışları 300 bini geçti. Başka bir deyişle Dünya Kupası’nın televizyon satışına etkisi yüzde 20’yi geçti. Dünya Kupası dönemindeki televizyon satışları teknoloji mağazalarının cirosunu yaklaşık 130 milyon lira arttırdı. Böylece teknoloji mağazaları televizyon satışlarındna ortalama 350 milyon lira gelir sağlarken, bu rakam 15 Mayıs ile 15 Haziran arasında 430 milyon lirayı geçti.
4K MERAKI
Televizyon üreticileri, Dünya Kupası için en son teknolojiye sahip olan modelleri tüketicilerin beğenisine sundu. Bu televizyonlarında başında kavisli (curved) ve 4k yani ‘Ultra HD’ modeller geliyor. Kavisli televizyon modellerinin fiyatları 6 bin lira ile 20 bin lira arasında değişiyor. Full HD teknolojisine sahip olan modellere göre 4 kat daha fazla çözünürlük sunan 4K’ler ise 5 bin lira ile 20 bin lira arasında yer alıyor. Ancak Dünya Kupası maçları, Türkiye’de 4K kalitesinde yayınlanmıyor. 4K teknolojisine sahip televizyon alan tüketiciler, bu modellerdeki görüntü işlemcisiyle sıradan yayınlara göre daha kaliteli izleme şansına sahip durumda.
15 milyon
Dünyadaki aylık TV satışı
250 bin
Türkiye’de bir ayda satılan TV ortalaması
300 bin adet
Dünya Kupası döneminde satılan TV sayısı
%20
Dünya Kupası döneminde TV satışlarındaki artış
430 milyon TL
Dünya Kupası döneminde TV satışı cirosu
130 milyon TL
Dünya Kupası’nın TV satışlarına katkısı
50 inç
Dünya Kupası için en fazla tercih edilen ekran boyutu
BÜYÜK EKRANA HÜCUM
DÜNYA Kupası döneminde özellikle 48, 50 ve 52 ince talebin arttığını ifade eden Gold Pazarlama Müdürü Kılınç Orhan Erdemir, tüketicilerin tercihlerinin değiştiğini ifade etti. Erdemir, “40 inçlik modellerle daha büyük ekranların fiyat farkı 200-300 liraya kadar düştü. Bu da büyük ekranlı televizyonların tercih edilmesinde en önemli sebeplerden biri. Büyük ekranlarla Dünya Kupası’ndaki maçlardan daha fazla keyif alınabiliyor” şeklinde konuştu.