Oluşturulma Tarihi: Ağustos 20, 2006 00:00
Turizm sezonuna sorunlu giren ve sezon başında durgunluk yaşayan Ege ve Akdeniz’de yüzler gülüyor. Durgunluğu atlatmaya başlayan ve önümüzdeki yıllar için atılım yapmaya hazırlanan turizm sektörünün temsilcileri Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın sınıfta kaldığını ileri sürüyorlar.
Bu turizm sezonunun başında Bodrum’un 50 yıllık turizm tarihinde ilk kez Nisan, Mayıs ve Haziran aylarında pansiyon, otel, motel ve tatil köyleri boş kaldı. Birçok tesis iki ay geç açıldı. Haziran’da başlayan Dünya Futbol Şampiyonası’nın Temmuz başında sona ermesiyle birlikte Avrupalı turistin gelmeye başladığı Bodrum’da Temmuz ve Ağustos ayları yüzleri güldürüyor. Üç, dört, beş yıldızlı ve delüks otel ve tatil köylerinde doluluk yüzde 90’ı aştı. Bodrum Otelciler ve Turistik İşletmeciler Derneği (BODER) üyesi ve Flora Otel İşletmecisi Ahmet Biçer Türkiye’de turizm öneminin bilinmesine rağmen bağıra bağıra gelen sektörel krizlerde bakanlığın ve hükümetin tedbir almak yerine sürekli laf ürettiğini ileri sürdü.
BAKANLIK YANIMIZDA DEĞİLDİ: Biçer şöyle konuştu: "Kültür ve Turizm Bakanlığı kriz anında turizmcinin yanında değildi. Turizmci yabancı tur operatörlerine karşı yalnız bırakıldı. Tur opera törleri ve acenteler verdikleri yatak garantilerini yüzde 50 indirdi. Otellerimizi bu yıl yerli turistle doldurduk. Bodrum’da şu anda birçok tesis yüzde 90’ın üzerinde doluluk oranını kişisel gayretleri ile yakaladı."
MARMARİS’TE SEZON EKİM SONU: 2006 sezonu başında yaşanan kuş gribi ve karikatür krizlerinin ardından Temmuz ve Ağustos aylarında yerli turistin Marmaris’i tercih etmesiyle buradaki oteller yüzde 85 doluluk oranını yakaladı. Turizmci Cengiz Aygün doluluk oranının yüzde 85’lere çıkmasında fiyatların geri çekilmesinin etkili olduğunu belirterek, "Yerli turistlere uygulanan yeni fiyat politikalarıyla, fiyatların yüzde 20-25 aşağı çekilmesiyle tesisler temmuz ayından itibaren dolmaya başladı. Bu hareketliliğin Ekim ayı sonuna kadar gitmesini bekliyoruz" dedi.
KUŞADASI İNDİRİM YAPTI: Kuşadası’ndaki kayıp geçen yıla göre yüzde 40’lara çıkarken, Kuşadası Tanıtma Vakfı Başkanı, Şinasi Hurda "Potansiyelin yüzde 15’ini iç pazar doldurdu. Oteller yüzde 30 indirim uygulayarak ve promsoyon yaparak iç pazara yöneldi" diye konuştu.
Antalya’nın hedefi 7 milyon turist
2005 sezonunda 7.5 milyon turisti ağırlayan Antalya, bu yıl bu rakamların gerisinde kaldı. Turizm sezonunun en hareketli dönemini 3.6 milyon turistle geçiren Antalya, yılın son 4 ayında bu rakamı 7 milyona taşımayı hedefliyor. Antalya sahillerindeki otellerde doluluk oranı ise şimdilerde yüzde 90’lara ulaştı. Akdeniz Turistik Otelciler Birliği (AKTOB) Başkanı Osman Ayık, son iki aydaki artışa rağmen Türkiye’nin bu yıl kaybedenler arasında olduğunu söyledi. Doluluk oranlarındaki artışın mevsimsel olduğunu bildiren Ayık, turizm ile uğraşan tüm ülkelerin temmuz ve ağustos aylarında doluluklarının arttığına işaret etti. Ayık, "Rakamlara bakıldığında eksiler devam ediyor. Mevsimsel olarak temmuz, ağustos ayları turizm açısından hareketli bir dönem. Yine de hareket var" dedi.