Güncelleme Tarihi:
AVEA’nın ‘Kuluçka Merkezi’ adını verdiği teknoloji bölümüne iki yıl önce gelen 5 şirket dünyaya ürün satar hale geldi. Ar-Ge Merkezi’nin 3’üncü yılı nedeniyle gazetelerin ekonomi müdürleriyle Ümraniya’de sohbet toplantısı düzenleyen Avea CEO’su Erkan Akdemir, 3 yılda Ar-Ge Merkezi’ne 80 milyon lira yatırım yaptıklarını söyledi. Akdemir “Kuluçka merkezini kurduğumuzda 50 şirkete davet gönderdik. 5 şirketi kabul ettik. Aslında fikir olarak geldiler. Şimdi şirket oldular ve uluslararası firmalara ürünlerini satıyorlar” dedi.
BENDE YATIRIM YAPARIM
Bu şirketleri alt yapıda futbolcu yetiştirmeye benzeten Akdemir, şunları söyledi: “Kuluçka Merkezi ile rakiplerden farklı deneyimleri abonelere sunmayı hedefledikliyoruz. Bu şirketlerin geliştirdikleri ürünleri ilk Avea’ya sunmalarını istiyoruz, öncelik hakkımız var. Sonra başka şirkete de satabilirler” diye konuştu. Kuluçka Merkezi’ndeki şirketlerle yatırımcıların da yakından ilgilendiğini kaydeden Akdemir, “Kişisel olarak ben de bu şirketlere yatırımı isterim” dedi.
220 MÜHENDİSE ULAŞTIK
Artık herkesin akıllı telefonu tercih ettiği bir ekosistemde, operatörlerin daha fazla değer üretmek zorunda olduğunu düşündüklerini kaydeden Akdemir şunları söyledi: “Avea da Türkiye’nin yeni nesil GSM operatörü olarak, bu gelecek için çalışıyor. Ar-Ge Merkezi’mizi bunun için var ettik. Onun için hızlı koştuk. Bugüne kadar sağlıktan ulaşıma, akıllı belediyeye kadar pek çok inovatif teknoloji geliştirdik, pek çok ilke imza attık. Mühendis sayımız 220’ye yükseldi.”
SMS KİRLİLİĞİNE ÇÖZÜM
Kuluçka Merkezi’nde masası bulunan Crenno, Linxa, İntellica, Havooz ve Bayt adlı bu şirketler geliştirdikleri mobil teknolojileri Avea laboratuvarında sistemdeymiş gibi test edebiliyorlar. Bunlar arasında tüketiciye dönük en dikkat çekici ürünlerden biri Intellica’nın Avea ile birlikte geliştirmekte olduğu Complex Event Processing (karmaşık olay işleme) platformu. Kampanya yönetimini etkin hale getirmeyi hedefleyen sistemle, müşteri hareketlerini takip edip kampanya SMS’lerini, kişinin tüketim alışkanlıklarına uygun, tacize varmayacak şekilde ayıklayarak gönderilebiliyor. SMS yönetimiyle ilgili ürün konusunda ise Akdemir, şöyle
konuştu: “Sistemle SMS sayısını 3’te 1’e düşürdük. Ancak 7 kat daha fazla sonuç aldık. Böylece bilgi kirliliği de önlenmiş oluyor. 14 milyon abonenin hepsine SMS atmak anlamsız. Yeni sistemle
hedef kitleye ulaşılıyor.”
INTELLICA: Müşteri hareketleri ve tüketim alışkanlıklarından hareketle, SMS’leri kişiye özel gönderen sistem geliştirdi. Şirket, bir bankayla da kredi kartı bilgilerinden hareket ederek SMS kampanyalarını yönetme konusunda anlaşmış.
LINXA: Yurtdışına çıkan GSM abonesi için roamingte (bulunduğunuz ülkede görüşme sağlayan operatör) en ucuz tarifeyi yakalayan sistem geliştirmiş. Bu sistemle Avea, yurtdışındaki aboneleri için maliyetini yüzde 10 düşürmüş.
HAVOOZ: Google ve Yahoo gibi arama motorlarında yer alan kullanıcılarla ilgili büyük data bilgilerini depolayıp, işleyerek Avea için anlamlı bilgi haline getiren Hadoop adı verilen altyapıyı kuruyorlar. Sosyal medya platformları içinse bu konuda henüz çalışma yok.
BAYT: Bir daire, apartman ya da site için ‘Femtocell’ adını verdikleri küçük baz istasyonu geliştirmişler. 3G hızında iletişim sağlayacak küçük baz istasyonları, mevcut büyük baz istasyonlarının yanında tamamlayıcı görev üstlenecek.
CRENNO: Mobil teknoloji için; Avea Online İşlemler Cep, Network ekipleri için sahada kullanılmak üzere mobil uygulamalar ve digital publishing uygulamalar geliştiriyor.
Beni mi takip ediyorsunuz ?
ERKAN Akdemir, sistemin test aşamasındayken başından geçen bir anektodu da şöyle anlattı: “Alışveriş merkezinde gezinirken bir mağazaya girdim. Ama evde olup olmadığını bilmiyorum. Telefon mu etsem, fotoğrafını mı yollasam derken bir SMS geldi. ‘Karar veremiyor musunuz, sevdiklerinizle paylaşın’ yazıyordu mesajda. Hemen şirkettekileri aradım, beni mi takip ediyorsunuz diye... O anda test bölgesinde olduğumu öğrendim.”
Avea’nın Rıfkı’sı
Avealabs Müşteri Deneyim Merkezi’ni ziyaret edenlere sanal asistan ‘Rıfkı’ eşlik ediyor. Rıfkı 100’e yakın konu hakkında konuşabiliyor. Rıfkı, Müşteri Deneyim Merkezi’ndeki uygulamaları anlatıyor. Bunlar arasında belediyeler için geliştirilmiş cep telefonuyla turnukeden geçiş, otobüslerin hattı ve nerede olduğunu görebildiğiniz akıllı durak, kendi masanızda garsonu beklemeden sipariş verebildiğiniz dokunmatik restaurant masaları, akıllı ev ve gençlerin kullanacağı yeni nesil teknolojik ürünler yer alıyor.