OluÅŸturulma Tarihi: Haziran 11, 2004 00:00
Doğuş Otomotiv’in yüzde 30 hissesi, 10-11 Haziran tarihlerinde halka arz ediliyor. Garanti Yatırım İcra Kurulu Başkanı Metin Ar, ‘Şirketin kulaklarından para fışkırıyor. Bu paraları koyacak yeri yok, temüttü olarak dağıtması lazım’ dedi.DOĞUŞ Grubu bünyesindeki Doğuş Otomotiv’in yüzde 30 hissesi, 10-11 Haziran tarihlerinde halka arz ediliyor. Talep toplama yöntemiyle halka arz edilecek olan Doğuş Otomotiv’in
hisse satışından, 6 bin 750 lira ile 8 bin 250 lira arasında oluşacak fiyat aralığına göre, 150 ile 180 milyon dolarlık kaynak sağlanması bekleniyor. Turkcell’den beri gerçekleşen en büyük halka açılma olacak Doğuş Otomotiv’in hisse satışının yarısı yurtdışında gerçekleşecek. Garanti Yatırım İcra Kurulu Başkanı Metin Ar, Doğuş Otomotiv’in halka arzında, 5 yıl süreyle elde ettiği dağıtılabilir net kárın asgari yüzde 50’sini temettü olarak dağıtma garantisi verildiğine dikkat çekti. Metin Ar, ‘Geçen yıl düzenlenen Sermaye Piyasası mevzuatına göre bu oran yüzde 20. Ama biz yüzde 20’yi yeterli görmedik. Çünkü şirketin kulaklarından para fışkırıyor. Bu paraları koyacak yeri yok, temüttü olarak dağıtması lazım’ dedi. Metin Ar, bu taahhütü şirket statüsüne de koyduklarını, SPK ve Ticaret Bakanlığı’nın onayladığını söyledi. ‘BELİRLİ FİYAT’Doğuş Otomotiv’in halka arzında uluslararası piyasalarda ‘Green Shoes Option’ (belirli fiyattan geri alma garantisi) diye adlandırılan uygulamanın da yer aldığını belirten Metin Ar, şöyle devam etti:‘Bu da Garanti Yatırım’a, Doğuş Otomotiv hisselerinin piyasada işlem görmeye başlamasından itibaren ilk 30 gün ya da ayrılan 30 milyon
dolar bitene kadar, halka arz fiyatının altına düşmesi halinde satın alma yoluyla desteklenmesi imkanını veriyor. Bu hakkımızı bire bir kullanacağız. Bunu da sirküler ve izahnamede kesin sözlerle deklere ettik. Hiç kullanmamıza gerek kalmayacak bundan eminim. Ama 50 lira bile düşse kasamızda duran ve halka arzdan beklenen 180 milyon doların 6’da 1’ine karşılık gelen 30 milyon doları (yaklaşık 45 trilyon lira) DoÄŸuÅŸ Otomotiv hissesi alarak fiyatı tekrar halka arz seviyesine getirmek amacıyla son kuruÅŸuna kadar harcamaya hazırız.’Metin Ar, bu uygulamanın yatırımcıları kendi dışlarında geliÅŸen Irak, Avrupa BirliÄŸi ya da ABD’ye baÄŸlı geliÅŸmelere karşı geliÅŸebilecek olası fiyat düşüşlerine karşı bir engel oluÅŸturmayı ve hisselerin halka arz fiyatını korumayı amaçladığını vurguladı.Yüzde 30’unun halka arzıyla minimum fiyat üzerinden 150 milyon dolar, maksimum fiyat üzerinden 180 milyon dolar kaynak beklenen DoÄŸuÅŸ Otomotiv’in deÄŸeri de bu fiyatlara göre 500-600 milyon dolar arasında hesaplanıyor. Metin Ar, DoÄŸuÅŸ Otomotiv’in halka arzındaki bir önemli noktanın da, halka arz dışında kalan diÄŸer ortakların ellerindeki hisselerini asgari 6 ay süreyle piyasaya vermemeyi taahhüt etmeleri olduÄŸunu belirtti. Metin Ar, ‘Şirketin yüzde 30’unu halka açıyoruz. Geri kalan hisseler DoÄŸuÅŸ Grubu ÅŸirketlerinin. Onlar da asgari 6 ay süreyle piyasaya vermemeyi taahhüt ettiler. Böylece arz fazlası nedeniyle oluÅŸabilecek fiyat düşüşü ihtimalini kaldırıyoruz’ dedi.DoÄŸuş’un Türkiye’deki pazar payı yüzde 12DOÄžUÅž Otomotiv Volkswagen grubu arabalarının Türkiye’deki distribütörlüğünü ve satışını yapıyor, satış sonrası hizmetlerini veriyor. Bu satışla ilgili finansman saÄŸlayan ve sigorta hizmeti veren iÅŸtiraklerinin yanı sıra, ikinci el araç alım-satımı yapan bir iÅŸtiraki var. DoÄŸuÅŸ Grubu son on yıldır, Volkswagen Grubu otomobilleri VW, Audi, Porsche, Skoda, Seat ve ağır vasıtada Scania’nın satışını yapıyor. Türkiye’deki otomobil pazarındaki pazar payı ise yüzde 12. 10 yıl önce yüzde 1’lerde aldığı pazar payını bugün yüzde 12’ye çıkaran DoÄŸuÅŸ Otomotiv’in pazar payı hedefi yüzde 18. DoÄŸuÅŸ Otomotiv’in yurt geneline yayılan 130 bayi ve 163 satış noktası bulunuyor. Volkswagen markalarının Avrupa’daki pazar payı da yüzde 18 seviyesinde.Perhiz bozulunca oto satışı yüzde 250 arttıMETÄ°N Ar, Türkiye’nin araç sayısı ve araç yoÄŸunluÄŸunda çok alt sıralarda olduÄŸuna dikkat çekerek, ‘2003 yılında 1000 sürücüye düşen araç sayısı Türkiye’de 96 adetken, DoÄŸu Avrupa’da 202, Batı Avrupa’da 556. Araç sayısında ve araç yoÄŸunluÄŸunda Türkiye çok alt sıralarda, yani büyük büyüme potansiyeli var’ diye konuÅŸtu. Metin Ar, ‘Şimdi perhiz bozuldu’ diyerek, şöyle konuÅŸtu:‘Tüm sektörde büyük bir talep var. Son üç yıldır herkes her türlü tüketimini gömlekten arabaya kadar kıstı ve eskilerle idare etti. Ama artık bunun sonu geldi, perhiz ÅŸimdi bozuldu.’Şahenk yurtdışında 44 toplantıda DoÄŸuş’u anlatıyorDOÄžUÅž Holding Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Ferit Åžahenk, DoÄŸuÅŸ Otomotiv’in halka arzı için yurtdışından gelen 44 randevu talebine de ‘evet’ diyerek, ekibiyle Avrupa baÅŸkentlerinde yabancılarla buluÅŸuyor. Yabancı yatırımcılarla ilk önce Londra’da biraraya gelen Ferit Åžahenk ve ekibi, Londra, Edinburgh, Paris, Amsterdam, Rotterdam, Frankfurt ve Milano’nun ardından son toplantıyı da yarın Viyana’da yapacak.Â
button