Güncelleme Tarihi:
DÜNYADA 3 milyara yakın bir sosyal ağ kullanıcısı var. Paylaşılan fotoğraflar, videolar, haberler ve yorumlar sosyal ağ platformlarına olan bağımlılığımızı
Özellikle de şirketler ve tanınmış kişiler için. Bu sorunu çözmek için yola çıkan Çiler Ay Tek ve Mete Aktaş, ‘Smart Moderation’ adındaki girişimi 2016 yılında hayata geçirdi. Smart Moderation’ın en büyük özelliği ise yapay zekâyı kullanması. Marka ve kullanıcı itibarına zarar veren spam reklam, küfür, hakaret içeren kullanıcı yorumlarını ve trolling saldırılarını gerçek zamanlı olarak tespit eden girişim ve otomatik gizleme hizmeti sunuyor.
1 DAKİKANIN ALTINDA
Smart Moderation kurucu ortağı Çiler Ay Tek, Facebook’ta sayfa, reklam, canlı video ve yorumlarda, Instagram ve YouTube’da ise profil ve reklamların altına yazılan yorumlarda hizmet verdiklerini belirtiyor. Çiler Ay Tek, sistemin nasıl çalıştığını şu şekilde anlatıyor: “Diyelim ki Facebook sayfanız, Instagram ya da YouTube profilinizde bir içerik paylaştınız. Bu içeriğin altına iyi yorumlar yazıldığı gibi, yıkıcı yıpratıcı yorumlar veya reklamlar da yazılıyor. Smart Moderation, gerçek zamanlı olarak yazılan tüm yorum verisini alarak, yapay zekâ platformuna gönderiyor. Yapay zekâ bu içeriğin yayınlanabilir mi yayınlanamaz mı olduğuna karar veriyor. Eğer yorum yayınlanamaz nitelikte ise, kullanıcının profilinde bu yorumu otomatik olarak gizliyor. Tüm bunların hepsi 1 dakikanın altında bir sürede gerçekleşiyor. Şu anda başarı oranımız yüzde 95. Kullanıcı dilerse, yapay zekânın uygunsuz işaretlediği bu yorumları kendisi de silmeyi tercih edebiliyor.”
YAPAY ZEKÂ FARKI
Sosyal medya platformlarında kullanılan küfür filtrelerinde olduğu gibi kelime tabanlı çalışmadıklarını belirten Çiler Ay Tek, sistemin bir insan gibi düşünerek, metinleri bütünsel olarak anlamlandırarak karar verdiğini ve profil bazında bu yapay zekânın kullanıcının gizleme davranışlarını öğrenebildiğini paylaşıyor.
5 BİN HESAP YÖNETİYOR
Smart Moderation’ın global bir girişim olduğunun altını çizen Çiler Ay Tek, şu anda 5 binden fazla sosyal profilden gelen günlük 2 milyonun üzerinde yorumu yönettiklerini ifade ediyor. Çiler Ay Tek, “The University of Arizona, Dallas Airport, The Next Web, British Hearth Foundation, BMW gibi ünlü global markalarların yer aldığı markalar ve ünlü sanatçıların olduğu bir kullanıcı portföyüne sahibiz” diyor.
2.5 MİLYON $ DEĞERE ULAŞTI
STARTERSHUB’tan Eylül 2016’da 2.5 milyon dolar değerlemeyle yatırım aldıklarını anlatan Çiler Ay Tek, bu yıl içinde ikinci bir yatırım daha alma planları olduğunu söylüyor. Çiler Ay Tek, gelecekteki planlarını şu şekilde anlatıyor: “Şu anda Türkçe ve İngilizce dillerinde hizmet veriyoruz. 2017 yılı bizim için büyüme yılı olacak. Başta Wordpress ve Disqus olmak üzere 4 yeni platform ve Arapça, İspanyolca, Fransızca ve Almanca dillerini de 2017 yılında sistemimize entegre edeceğiz.”