Krizle rehavetten kurtulup yeni pazarlara yüklendi üretimde 3 vardiya göründü

Güncelleme Tarihi:

Krizle rehavetten kurtulup yeni pazarlara yüklendi üretimde 3 vardiya göründü
Oluşturulma Tarihi: Aralık 14, 2010 00:00

Bursalı endüstriyel mutfak üreticisi İnoksan’ın patronu Vehbi Varlık, “Küresel kriz bizim için çok yararlı oldu. Rehavetten kurtulduk, üst yönetimi yeniledik. Hindistan, Ortadoğu, Kuzey Afrika ve Türk cumhuriyetlerine yöneldik. Üç küresel markaya üretime başladık. İki vardiyayız, üç olacak. Bu yıl 80 milyon lira ciroya yaklaştık, gelecek yıl 120 milyon lira ciro planladık” diyor.

Haberin Devamı

TÜRKİYE’de turizm sektörüyle paralel gelişen ve bugün dünyanın en kaliteli üretim altyapısına kavuşmuş olan endüstriyel mutfak sektörü de küresel krizle birlikte kendine yeni rota çiziyor. Bursa’da kurulu fabrikasında hem kendi markasıyla hem de üç küresel marka için üretim yapan İnoksan, kriz döneminde baştan aşağı yeniden yapılandı ve çok daha hızlı büyüme planları yapıyor. İnoksan Yönetim Kurulu Başkanı Vehbi Varlık, “Küresel kriz bizim için çok yararlı oldu. Silkinip kendimize geldik” diyor. Önceden Avrupa pazarına odaklı çalıştıklarını belirten Varlık, şimdi Hindistan, Pakistan, Afganistan, Ortadoğu, Kuzey Afrika ve Türk cumhuriyetleri’ne de odaklandıklarını belirtiyor ve “Üç küresel markaya üretime başladık. Üretimimizin yüzde 25’i bu markalar için fason üretim. İki vardiya çalışıyoruz. Yakında üç vardiya olacak. 80 milyon lira ciroya yaklaştık, gelecek yıl 120 milyon lira olacak” diyor.
Kriz dönemi verimli geçti
Vehbi Varlık, şöyle konuşuyor: “Krizi Türkiye az hasarla atlattı. Biz ise çok pozitif bir yeniden yapılanma başardık. Çünkü krizle bütün eksiklerimiz ortaya çıktı. Yönetici açısından zaaflarımız varmış, çok sayıda iyi eleman açığa çıktığı için  onları aldık. Makine ve teknoloji yatırımlarımızı tamamladık, ihtiyacımız olan tüm eğitimleri uyguladık. Üretimi ve pazarlamayı yeniden yapılandırdık. Ürün sayımızı gözden geçirdik. Yeni sektörlere de odaklandık. Satışlarımız şimdi yüksek oranlı büyümeye başladı.”
Çamaşırhane ve medikal sektör
Endüstriyel mutfak üretirken öylesine üretim yaptıkları bazı sektörler için de yeni üretim bantları kurduklarını söyleyen Varlık, “Örneğin çamaşırhane, medikal sektör, açık büfe gibi konularda da markalarz oluşturduk. Soğutma sektöründe de yeni çıkış yapıyoruz. Yıllarca turizm ağırlıklı çalıştık şimdi her sektöre iş yapabilecek üretim gücümüz var. Sektörlere ayrı ayrı fokuslanıyoruz. 440 kişilik ekibimizle üretimi her geçen gün büyütüyoruz” diyor.
Öneri sistemi çığ gibi büyüdü
İnoksan’da ‘sürekli iyileştirme’ için uygulanan ‘çalışanlar tarafından kullanılan bireysel öneri sistemi’ (İnoksan Öneri Sistemi) krizli yılda son 7 yılın ortalamasının 14 katı büyüdü. 7 yılın toplam iyileştirme öneri sayısının iki katı önerinin sadece bu dönemde geldiğini söyleyen Vehbi Varlık, “Seçilen önerilerin sahibi 45 çalışana bilgisayarlar, buzdolabı, bulaşık makinesi gibi ödüller verildi. İnoksan’a maliyet avantajı sağlayan öneri sahiplerine de getiri oranında para ödülü dağıtılıyor” dedi.
İhracatın başına oğlum geçti
Oğlu Emre Varlık’ı ihracat biriminin başına getirdiğini belirten Vehbi Varlık şöyle konuşuyor: “İhracat yaptığımız ülke sayısını artırıyoruz. Hindistan’da büyük otel işleri yapıyoruz. Tunus’ta yapıyoruz. Azerbaycan’da tek bir proje Bakü Hilton’u yapıyoruz ki 1.5 milyon liralık iş. Afganistan, Pakistan her yerde yaptık ve devam ediyoruz. Irak’ı önceki dönemlerde ihmal etmişiz, o pazarda da çalışmaya başladık. Kriz öncesi ihracat ciromuzun yüzde 35’iydi. Yüzde 25’e düştü ama şimdi yeniden yükselişe geçti.”

Haberin Devamı

Öğrenciyken çalıştığı şirket ortaklığa çağırdı

Haberin Devamı

İNOKSAN Yönetim Kurulu Başkanı Vehbi Varlık Yıldız Teknik’te Makine Mühendisliği okurken İnter Gaz’da çalışmaya  da başladı. Okulu bitirip Bursa’ya dönme kararı alınca patronundan ortaklık teklifi aldı. Varlık, Bursa’ya dönüp kendi şirketini kurdu.

Saatte 6 bin tabak yıkayan bulaşık makinesi, hem kahve hem çay yapan akıllı çayomat

İNOKSAN, Araştırma Geliştirme (Ar-Ge) çalışmalarıyla da ürünerini sürekli geliştiriyor. Saatte 6 bin tabak yıkayabilen ‘bulaşık makinesi’ ile sektörde iddialı bir konuma yükselen firma, daha küçük ürünlerde de ilginç tasarımlara imza atıyor. Benzerlerine göre yüzde 40 enerji tasarrufu sağlayan akıllı reziztansa sahip Akıllı Çayomat adlı ürün hem tam otomatik bir çay makinesi olarak dikkat çekiyor hem de köpüklü Türk kahvesi yapabiliyor. Ürün suyunu da bağlandığı su kaynağından otomatik olarak alıyor.

Haberin Devamı

Artık taklit edilen ürünlerimiz var

DIŞ Ticaret Müsteşarlığı (DTM), Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ve Endüstriyel Tasarımcılar Meslek Kuruluşu (ETMK) tarafından ikincisi yapılan ‘Design Türkiye’ yarışmasına katılan 311 tasarımın, 230’u başarılı bulunarak sergilenmeyi hak etti. Tasarımların 47’sine ‘İyi Tasarım’, 19’u ‘Üstün Tasarım’, 3’üne ise ‘Kavramsal Tasarım’ ödülünün verildiği törende konuşan TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, “Artık taklit ürünlerimiz değil, taklit edilen ürünlerimiz var” dedi. Fiyat odaklı rekabet yerine markaya ve tasarıma yönelim olduğunu söyleyen Büyükekşi: “Türkiye sanayisi, üreticisi ve ihracatçısı, tasarımla dönüşümün liderliğini yapıyor. Tüm üretim süreçlerimizi yeniden yapılandırdık. Artık taklit ürünlerimiz değil, taklit edilen ürünlerimiz var.”

Haberin Devamı

Orkide 50 milyon dolarlık yatırım yapacak ham yağ üretmeye de başlayacak

SIVI yağ pazarının önemli markalarından Orkide Yağları, Tekirdağ Muratlı Sanayi Bölgesi’nde gerçekleştireceği 50 milyon dolarlık yatırımla ham yağ üretimine başlayacak. Küçükbay A.Ş. Yönetim Kurulu Bakanı Ahmet Küçükbay, 150 dönüm alan üzerine kuracağı fabrikanın 2012’de hizmete gireceğini açıkladı. Lüleburgaz’da da 40 dönümlük depolama alanı kuracak Orkide, toplayacağı ürünleri entegre tesislerinde işleyerek ham yağ üretecek. Ahmet Küçükbay, “Ayçiçeğinden yüzde 40-45 oranında yağ çıkıyor, gerisi küspe. Küspenin daha uzun dayanması için tanelenmesini sağlayacak bir sistem de oluşturacağız” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!