Krizi fırsata dönüştürdü

Güncelleme Tarihi:

Krizi fırsata dönüştürdü
Oluşturulma Tarihi: Şubat 13, 2009 11:37

Türkiye'nin ilk meyve suyu fabrikası olan 'Meysu'nun sahibi Bekir Güldüoğlu, küresel ekonomik krize rağmen yatırımlarına devam ediyor.

Gülsan Gıda, 2007 yılından bu yana yaptığı yeni yatırımlarla saatte 32 tonluk meyve suyu üretim kapasitesini 2 kat artırdı.

Gülsan Gıda Yönetim Kurulu Başkan Vekili Bekir Güldüoğlu, “2007 yılında Meysu markasını almakla beraber, 2008 yılı bizim için atılım yılı oldu. Kayseri'de kurulu olan Gülsan Gıda ve Meysu fabrikaları, 12 milyon avroluk yeni yatırımlarıyla üretim kapasitelerini sürekli artırıyor” dedi.

Türkiye'nin, ekonomideki marka şehri Kayseri'de 1968 yılında kurulan ve fabrikasyon üretim yapan ilk meyve suyu tesisleri olan Meysu'nun kendileri için de özel bir anlamı olduğunu kaydeden Güldüoğlu, “Türk halkının kalbinde ayrı bir yer edinen Meysu'nun adına yaraşır tesisler kurduk ve bu tesislerin çok uzun yıllar hizmet vermesi için gayret gösteriyoruz” diye konuştu.

Güldüoğlu, Avrupa ve Amerika'da olduğu gibi Türkiye'de de tüketicinin, meyve suyunda ürün çeşitliliğini ve doğallığı aradığını ifade ederek, şunları kaydetti:
“Konsantre, doğal ve aromalı ürünler başta olmak üzere çok çeşitli konseptlerde meyve suyu üretiyoruz. 350 kişilik çalışma ekibi ve pazarda 60 bayisi ile faaliyetlerini sürdüren Meysu, yeni atağa geçmesine rağmen, kaliteden ödün vermeyen, ilkeli çalışmaları ile iç pazarın lideri durumuna gelmeyi hedeflemiştir. Meysu, bugün 20 bin metre kare kapalı arazi üzerinde faaliyetlerini ve yatırımlarını devam ettirmektedir.”

“MEYVE SUYUMUZU, AMERİKA'YA DA İHRAÇ EDİYORUZ”

Üretim kapasitesinin artmasıyla birlikte, yeni pazarlara da açıldıklarını kaydeden Güldüoğlu, başta Orta Doğu ülkeleri olmak üzere, dünyanın her bölgesine ihracat yaptıklarını söyledi.

Güldüoğlu, ihraç yelpazesine Amerika'nın da dahil olduğunu belirterek, “Modern tesislerimizde ürettiğimiz meyve sularını, Amerika'ya da ihraç ediyoruz” dedi.

Güldüoğlu, firma olarak, Cezayir, Avusturya, Avusturalya, Belçika, Bulgaristan, Kanada, Çin, Almanya, Fransa, İngiltere, Hollanda, Gana, İsrail, Irak, Ürdün, Japonya, Libya, Mauritus, Fas, Malta, Pakistan, Reunion Islands, Suudi Arabistan, Türkmenistan, Trinidad, Birleşik Arap Emirlikleri, Amerika, West Indies, KKTC gibi ülkelere ihracat yaptıklarını da vurguladı.

Damak zevklerine ve kültürlere uygun, kaliteli üretim yapacak hale getirdikleri tesiste, Antartika hariç tüm dünyaya ihracat yaptıklarını bildiren Güldüoğlu, “Geçtiğimiz yıl 10 milyon dolarlık ihracat yaptık. Gülsan Grubu, ihracata büyük önem veriyor. Her yıl ihracat rakamlarını 2 katına çıkarmayı hedefliyoruz” diye konuştu.

Dünya ekonomik pazarının kaliteli ve doğal ürünleri kabul ettiğini vurgulayan Güldüoğlu, kaliteli üretim yapıldığı takdirde, ortaya çıkarılan ürünün her yerde kabul gördüğünü kaydetti.

“ÜRÜNLERİMİZİ UYGUN FİYATLARLA TÜKETİCİYE ULAŞTIRACAĞIZ”

Güldüoğlu, yaptıkları yatırımlar sayesinde elde ettikleri üretim kapasite artışını tüketiciyle de paylaşmak istediklerini belirterek, “2009 yılında, artan kapasitemizle ve kalitemizle, tüketiciye uygun fiyatlarla daha iyi cevap vereceğiz” dedi.

Kriz ortamını, fırsata çevirmeye çalıştıklarını ve bunda da belli bir ölçüde başarılı olduklarını söyleyen Güldüoğlu, “Krize rağmen yeni yatırım ve kapasite artışı sağladık. Böylece krizde zarar etmemiş olduk. Bu gelişmeyi tüketiciyle paylaşmak istiyoruz. Uygun fiyatlarımızla kaliteli ürünlerimizi, tüketicimize sunacağız” diye konuştu.

“AB STANDARTLARINDA ÜRETİM YAPIYORUZ”

Güldüoğlu, kurdukları modern tesisler sayesinde, Avrupa Birliği (AB) standartlarını yakaladıklarını kaydetti.
Dünyadaki teknolojik gelişmeleri yakından takip ettiklerini ve bunları tesislerinde uyguladıklarını da ifade eden Güldüoğlu, tesislerde kullanılan meyvenin hijyenliğinden, üretim ve üretim sonrası ürünün tüketiciye ulaşana kadar geçen sürenin sürekli takip edildiğini ve sağlıklı ürünün tüketiciye ulaşması için özen gösterildiğini vurguladı.

Modern tesislerde AB standartlarında üretim yaptıklarını belirten Güldüoğlu, şöyle devam etti:
“Üretimdeki bazı aşamalarda ise AB standartlarının üzerine çıktığımızı söyleyebilirim. Ürünlerimizin kalitesi konusunda Avrupa veya dünya pazarında hiçbir sıkıntımız yok. Tesislerde BRC (İngiliz Perakendeciler Birliği), ISO 9000, 22000, TSE norm ve standartlarında üretim yapılmaktadır. Meysu, 2007 yılında 'Altın Marka Tüketici En İyi Kalite Ödülü' ve 'En iyi Private Label Ödülü' almıştır.”

“ÇİFTÇİYE 50 BİN FİDAN DAĞITTIK”

Güldüoğlu, 2007 yılında başlattıkları bir uygulamayla da çiftçiye toplam 50 bin meyve ağacı fidanı dağıttıklarını, bu fidanlardan elde edecekleri meyveleri fabrikada değerlendireceklerini kaydetti.

Kayseri'nin merkezinde ve çeşitli ilçelerinde uygun arazisi olan çiftçilere bu fidanları dağıttıklarını ifade eden Güldüoğlu, “Fidanları alan çiftçilerimize ağaç yetiştiriciliği konusunda teknik destek de veriyoruz. Elde ettikleri ürünleri öncelikle bize verecekler, ancak uygun şartlarla başka tesislere de satabilecekler. Böylece bu çiftçilerimize de bir kaynak oluşturuyoruz” diye konuştu.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!