Krizi fırsata çevirdi

Güncelleme Tarihi:

Krizi fırsata çevirdi
Oluşturulma Tarihi: Eylül 23, 2009 10:16

Edirne'de kurulu bulunan, Şahinler Holdinge bağlı Modavizyon Edirne Tekstil fabrikası, mevcut müşterilerinin siparişlerinin artmasıyla birlikte son 3 ayda 300 kişiye istihdam sağlayarak çalışan sayısını 1400'e çıkardı.

Modavizyon Edirne Tekstil Genel Müdürü Turgut Bakır, yaptığı açıklamada, mevcut müşterileri arasında bulunan dünyaca ünlü markalar olan Zara (İspanya), s.Oliver, Marc'o Polo, More & More (Almanya) ve Banana Republic (Amerika) gibi kuruluşların siparişlerini artırması sonucu üretim artışına gittiklerini söyledi.

Bakır, yüzde 40 üretim artışına karşılık, istihdamı artırma yönüne gittiklerini ve 3 ayda 300 kişiyi işe alarak çalışan sayısını 1400'e çıkarttıklarını belirtti.

Halen yaşanmakta olan krize rağmen siparişlerinde artış kaydettiklerini anlatan Bakır, krizi fırsata çevirerek büyümeyi sürdüreceklerini ifade etti. Bakır, şöyle devam eti:

“Yaklaşık bir sene önce başlayan küresel mali krizden en çok etkilenen tekstil piyasasında, toplam sipariş adetlerindeki azalma devam etmektedir. Buna rağmen Modavizyon Edirne olarak siparişlerimizde artış kaydederek büyümemizi sürdürüyor olmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Söz konusu artışla beraber, çeşitli üretim bantlarımızda görevlendirilmek üzere geçtiğimiz aylarda 100 yeni işçi daha istihdam etmiştik. Mevcut müşterilerimizin siparişlerinin artmasıyla birlikte bu sayı 100'de kalmayarak, 3 ay gibi kısa bir sürede yeni işe aldığımız eleman sayısı 300'e ulaşmış bulunuyor.

İlerleyen aylarda bünyemize yeni katacağımız müşterilerimiz ve mevcut müşterilerimizin ise daha da artacak olan siparişleriyle çalışan sayımızı da çoğaltmaya devam edecek; öncelikle Edirne olmak üzere, Trakya Bölgesi'nin ekonomisinin canlanmasına ve yeni istihdam sağlanmasına yönelik katkılarımızı sürdüreceğiz.”
Geçtiğimiz yıllarda, Ürdün'de kurdukları tesislerle de Amerikan pazarından, kriz olmasına rağmen, çok ciddi ölçüde siparişler alarak krizi fırsata çevirdiklerini kaydeden Bakır, zor dönemleri yönetici ve işçilerle birlikte büyük bir dayanışma örneği göstererek, yüksek motivasyonla çalışarak aştıklarını söyledi.

Bakır ayrıca, “Dünya pazarlarındaki daralmanın yanı sıra iç ve dış pazarlardaki talep azalmasına rağmen, yüksek motivasyonlu, eğitimli ve kalifiye çalışanlarımızla yüzde yüz müşteri memnuniyeti sağlıyoruz. Böylece müşterilerimizin tercih sıralamasında rakiplerimizin önüne geçerek, daha çok sipariş almayı başarıyoruz. Bunun temelinde, tüm çalışanlarımızın 'kalite' bilincine sahip olması yatmaktadır” dedi.

1994 yılında üretime başlayan ve 30 bin metrekare alan üzerinde 16 bin metrekare kapalı alana sahip olan Modavizyon Edirne Fabrikasının, erkek ve kadın dış giyim (pantolon, etek, ceket ve takım elbise) üretimi yaptığını ifade eden Bakır, otomasyon ağırlıklı makine parkı ile donatılan işletmenin, günlük yaklaşık 10 bin adet dokuma konfeksiyon ürünü üreterek seçkin Avrupa ve Amerikalı müşterilerinin beğenisine sunduğunu sözlerine ekledi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!