Güncelleme Tarihi:
Index Grup Üst Yöneticisi (CEO) Erol Bilecik, grup olarak 2009 yılında 1 milyar dolar ciroyu yakaladıklarını ve Index bilgisayar olarak karlarını yüzde 215 artırdıklarını belirterek, “2010 yılında hedefimiz, en az çift haneli büyüme oranını yakalayarak ciro bazında 1 milyar 135 milyon doları geçmektir” dedi.
Index Grup'un 2009 mali sonuçlarının ve 2010 hedeflerinin paylaşıldığı basın toplantısında konuşan Bilecik, 2009 yılında Index Grup olarak hedefledikleri 952 milyon dolar ciroyu aşarak, 1 milyar 26 milyon dolar ciroyu yakaladıklarını belirtti.
Index Bilgisayar olarak, bireysel tüketici ürünlerine olan ilgi, Anadolu'da yaygın satışın artması, internet üzerinden yapılan işlemlerin daha yoğun hale gelmesi ve etkin maliyet yöntemleri sayesinde 2009 yılında karlarını yüzde 215 büyümeyle artırdıklarını ifade eden Bilecik, 2010 yılında Türkiye'nin sağlam ve sağlıklı finans sektörünün ticarette kaldıraç görevini üstlenmesiyle birlikte özellikle 2010 yılının ikinci yarısından sonra bölgede farklı atakların gerçekleşeceğine inandığını söyledi.
Bilecik, sektörün 2009 yılını pozitif büyümeyle kapattığını belirterek, “Grup şirketlerimiz olarak büyük bir motivasyon ve moral ile 2010 yılına girdik. Hedefimiz, en az çift haneli büyüme oranını yakalayarak ciro bazında 1 milyar 135 milyon doları geçmektir” dedi.
Erol Bilecik, 2009 yılı konsolide satış geliri 1 milyar 87 milyon lira olan Index Bilgisayar'ın, geçen yıl TL bazında yüzde 17,19 büyüme kaydettiğini bildirdi.
DİZÜSTÜ BİLGİSAYARLARIN YÜKSELİŞİ DEVAM EDİYOR
Türkiye'nin önemli bilişim teknolojilerini içinde barındıran Index Grup CEO'su Erol Bilecik, dizüstü bilgisayarlarına artan ilginin altını çizdi. 1990'larda şimdiki bir netbook'un kapasitesine sahip bilgisayarların 7-8 bin liralara satıldığını ve o bilgisayarlarla da bankaların idare edildiğini hatırlattı. Bilecik, "Şimdi o bilgisayarların kapasitesine sahip bir dizüstü bilgisayarı 250 dolara almak mümkün. Yıllar itibariyle yeni teknolojiler çıkarken fiyatlarda o hızlarda düşüyor" dedi. Geçtiğimiz yıllara oranla masaüstü bilgisayarlara olan ilginin giderek azaldığını söyleyen Bilecik, "Dünyada 1.4 trilyon dolar, Türkiye'de 5.4 milyar dolarlık hacme ulaşan bilişim sektöründe eğilim mobil bilgisayarlara doğru kayıyor. Geçtiğimiz yıl Index Grup'un, yapmış olduğu işin yüzde 36'sı dizüstü bilgisayarlar olurken masaüstünün payı ise sadece yüzde 3 olarak gerçekleşti.
EN ÇOK DİZÜSTÜ KONYA'DA SATILDI
Index Grup'un kendi satışlarından derlediği rakamlara göre, İstanbul, Ankara, İzmir ve Bursa değerlendirme dışında bırakıldığında en çok dizüstü bilgisayar satışı Konya'da yapılırken, en çok modem satışı da Malatya'da gerçekleştirildi. En çok hafıza ürünleri ise Gaziantep'te satılmış.