Güncelleme Tarihi:
Törene elindeki “Kayıp Balık Nemo” filminin kahramanı oyuncakla katılan Sabancı, krizden çıkış reçetesini açıkladı.
İş ve ekonomi dünyasının lider dergisi Capital ve dünyanın en seçkin viski markası Johnnie Walker, 2008 yılının “En Başarılı Genç Genel Müdürlerini” seçti. Uluslararası tasarımcı Yılmaz Zenger tarafından tasarlanan ödüller, tören gecesinde sahiplerini buldu. Yarışmada dereceye girenlerin açıklandığı gecede, Airfel Genel Müdürü Hasan Önder, 2008 yılının “En Başarılı Genç Genel Müdürü” ödülünü aldı. Novartis Türkiye Ülke Başkanı Güldem Berkman ikinciliği elde ederken, CMC Genel Müdürü Başak Soykan da üçüncü oldu.
Capital ve Johnnie Walker tarafından bu yıl 4'üncüsü düzenlenen "Başarıya Yürüyenler Yarışması"na katılım rekor düzeyde oldu. 40 yaş ve altındaki genel müdürlerin katıldığı yarışmaya bu yıl 43 genel müdür başvuru yaptı. Bir yıl öncesine göre katılım 3 kat daha fazla gerçekleşti. Conrad İstanbul Oteli’nde gerçekleşen geceyi Ece Vahapoğlu sunarken ödüller sahiplerini buldu.
Büyük bir çekişmenin yaşandığı yarışmada Airfel Genel Müdürü Hasan Önder (1969), birinciliği elde ederek 2008’in “En Genç ve Başarılı Genel Müdürü” ilan edildi. 7 yıldan bu yana Airfel kurucu ortağı ve genel müdürü olan Hasan Önder, kısa sürede ısıtma ve soğutma sistemleri konusunda faaliyet gösteren şirketini 608 çalışanı ve 100 milyon dolarlık cirosuyla alanında lider firmalar arasına soktu. Yarışmada ikinciliği elde eden Güldem Berkman (1969) 2007 yılında Novartis Macaristan’ın genel müdürlüğüne atandı. 2008 yılında ise Novartis Türkiye ülke başkanlığı görevine getirildi. Berkman, Novartis’in son 7 yıldır hızla büyümesinde etkin rol oynadı ve şirketin ülke yönetiminde en yüksek sorumluluğu almış kadın yöneticisi oldu. “Başarıya Yürüyenler”in üçüncüsü Başak Soykan (1976) ise 5 yıldır sürdürdüğü CMC’nin genel müdürlük görevi süresince şirketin kârlılığını13 kat büyüttü.
VUSLAT DOĞAN SABANCI “KAYIP BALIK NEMO” İLE GELDİ…
Ödül törenine iş dünyasının önemli isimleri katılırken Hürriyet Gazetesi İcra Kurulu Başkanı Vuslat Doğan Sabancı, yaptığı konuşmayla “Başarıya Yürüyenler” ödül törenine renk kattı. Kürsüye elindeki “Kayıp Balık Nemo” filminin kahramanı oyuncakla katılan Sabancı barkovizyondaki film görüntüleri eşliğinde “başarı” konulu konuşmasını yaptı. Kendini Avustralya’da bir dişçi dükkanında bulan Balık Nemo’yu kurtarmak için okyanusu geçen Nemo’nun babasının bir başarı hikayesi yazdığını ifade eden Sabancı, “Liderlik köpek balığı dolu bir denizde hedefe ulaşmaktır” dedi. Vuslat Doğan Sabancı sözlerine şöyle devam etti:
“Zaman zaman köpekbalıkları ile dolu bir denizde yüzdüğümüzü düşünebilirsiniz. İçinde bulunduğumuz küresel finans krizi gibi koşullarda, kendimizi köpekbalıkları ile mücadele eden palyaço balığı gibi görebiliriz. Liderlik işte böyle durumlarda ortaya çıkar. Lider, köpekbalığı dolu denizde hedefine ulaşandır. Yani Nemo’nun babasıdır, sıkıştığı akvaryumdan çıkma becerisini gösteren Nemo’dur. Peki şirket başarısı nedir o zaman? Başarı yenilikçilik, girişimcilik ve cesaretin sonuç vermesidir. Başarı, uzun vadeli hedeflere uygun şekilde bazen büyümek, bazen de küçülmektir. Başarının sırrı ise fırsatları görmek ve değerlendirmektir…”
Konuşmasında krizle ilgili görüşlerine de yer veren Vuslat Doğan Sabancı Hürriyet gazetesi ile ilgili hedeflerini de açıkladı. Hürriyet Grubu’nun küresel krizi fırsata dönüştüreceğini anlatan Sabancı şunları söyledi: “ Bu krizden çıkış planlaması yaparken 2011 yılı Aralık ayında Türkiye ve dünyanın makroekonomik görüntüsüne ve medya sektörünün durumuna ilişkin ciddi bir çalışma yaptık. Ve bu çalışmaya dayanarak 2011 yılı sonunda Hürriyet’in gazeteler arasındaki tartışmasız liderliğini internete de taşımaya karar verdik. Tüm adımlarımızı bu yönde atacağız. Yani rotamız belli. Haberde, eğlencede iş arama ve iş bulmada evini satmak isteyen veya araba almak isteyenler için, tatile çıkmak, şarap kültürünü arttırmak ya da kendi gibi düşünenlerle buluşup fikir alış verişi yapmak isteyenler, bilgi aramak bilgi arşivlemek ya da sadece kahkaha atmak isteyenler için hurriyet.com.tr tek adres olacak.”
Bugün Hürriyet’in gelirleri içindeki %6-7 olan internet payını %25’e çıkarmayı planladıklarını belirten Sabancı, “Koca Hürriyet’in krizi fırsata çevirme reçetesi bu mu diye soranlar bir süre sonra şaşıracaklar” dedi.