Güncelleme Tarihi:
ALMANLARIN 108 yıllık beyaz eşya üreticisi Miele, Türkiye’de lüks konutların markası olmak istiyor. Burj Dubai’den sonraki en heyecanlandıkları projelerden birinin de İstanbul’daki Mashattan projesi olduğunu söyleyen Miele CEO’su Dr. Markus Miele, bu tip yeni projelerde yer almak için çalıştıklarını söyledi.
Krize rağmen büyüdük
Maslak’taki Mashattan projesinde dairelerde Miele ürünlerinin kullanılacak olması nedeniyle düzenlenen toplantı için Türkiye’ye gelen Markus Miele, köklü bir şirket olmalarına karşın 1999’da Türkiye’de faaliyete geçtiklerini hatırlatırken, ilk yılların çok zor geçtiğini belirtti. 10 yıl içinde iyi çalıştıklarını ve başarı sağladıklarını vurgulayan Dr. Miele, “Krize rağmen Türkiye pazarından oldukça memnunuz. 2009 yılında birçok ülke de kriz kendini önemli bir şekilde hissettirirken Türkiye’de biz krize rağmen büyümeyi başardık” dedi.
Burj Dubai’den daha etkin
Dr. Markus Miele, toplam 3 bin 100 dairesinde 8 ile 10 Miele ürününün yer alacağı Mashattan Proje’sinin kendilerini, 2008’de Miele tarihinin en büyük projesine imza attıkları Burj Dubai gibi heyecanlandırdığını da dile getirdi. New York’ un finans merkezi Manhattan’dan esinlerek, 140 dönüm arazi üzerine kurulacak olan ve daha hayata geçirilmeden yüzde 80’i satılan Mashattan projesinde, Burj Dubai’den daha da fazla etkin olduklarını dile getirdi.
Hedef yeni projeler
Türkiye’de yeni yapılan birçok inşaat projesinde Miele ürünlerinin kullanıldığını da belirten Dr. Markus Miele, “Mashatten projesi büyük bir proje tabii ki ama Türkiye de bundan sonra da lüks konutlarda Miele cihazlarıyla yer almak için çalışacağız. Birçok kişi artık Miele’nin değerini biliyor. Bu kulaktan kulağa da yayılıyor” dedi.
Kalite beklentisi yüksek
Markus Miele, Türkiye’den çok yüksek beklentileri olduğunu dile getirirken, Türkiye’nin de kalite beklentisi yüksek bir pazar olduğunu söyledi. Türk tüketicilerin iyi olanı talep etme eğiliminde olduğunu vurgulayan Dr. Miele, “Türkiye gelişiyor ve aynı zamanda zenginleşiyor. Dolayısıyla her gün Miele müşterisi artıyor. İleri de daha da iyi olacağına inanıyoruz” dedi.
Tereyağ makinesinden ilham aldı, ilk çamaşır makinesini üretti
MIELE Ailesi’nin 4’üncü kuşak temsilcisi olan Dr. Markus Miele, bugün 46 farklı pazarda 16 bin çalışanı ve yıllık 2.8 milyar Euro’luk cirosuyla dünya devlerinden biri haline gelen Miele’nin, büyüme ivmesinin çamaşır makinesi üretimi olduğunu belirtti. Markus Miele sözlerini şöyle sürdürdü:, “1899’da büyük dedem Carl Miele ve arkadaşı Reinhart Zinkann, ilk ahşap gövdeli tereyağ makinesinin ardından 1902’de ilk çamaşır makinesi üretimin gerçekleştirdi. Çamaşır makinesinin ardından Miele markalı bisiklet, motosiklet hatta kısa bir süre 143 adet otomobil bile üretildi. Ancak beyaz eşya ev aletlerinde devam kararı alındı” dedi.
Cironun yüzde 5-7’si her yıl Ar-Ge’ye gidiyor
MIELE’nin “Immer Besser-Daima daha iyiye” sloganıyla Ar-Ge’ye yılda cironun yüzde 5 ile 7’si arasında ciro ayırdıklarını belirten Dr. Markus Miele, kalite konusuna verdikleri önemi vurguladı. Tüm ürünlerini 20 yıl çalışma prensibine göre test ettiklerini belirten Dr. Miele, “Araştırmalarımızı ve geliştirmelerimizi enerji tasarrufu üzerinde yoğunlaştırıyoruz” diye konuştu. Bir aile şirketi olduklarına dikkat çeken Markus Miele, “Finansal kaynaklarımızı kendimiz sağlıyoruz. Biz her zaman kendi kaynaklarımızla, elimizdeki finansal güçle büyüyoruz. Dolayısıyla çok fazla risk almıyoruz” dedi.