Krizde markasına güvenen reklam verdi Felis Ödülleri’nde 326 proje yarıştı

Güncelleme Tarihi:

Krizde markasına güvenen reklam verdi Felis Ödülleri’nde 326 proje yarıştı
Oluşturulma Tarihi: Ekim 29, 2009 00:00

Mediacat Dergisi’nin düzenlediği en iyi medya fikirlerini ve stratejilerini ödüllendiren Felis Ödülleri dördüncü kez sahiplerini buldu. Jüri Başkanı da olan Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkanı Serpil Timuray, “4 yıl önce 126 projeyle başlayan yarışmaya bu yıl 326 proje katıldı. Krize rağmen başvuruların artması yaratıcılığın arttığını gösteriyor. Reklamveren, krizde reklamdan kaçınmadı” dedi.

Haberin Devamı

EN iyi medya fikirlerini ve stratejilerini belirlemeyi amaçlayan 4’üncü MediaCat Felis Ödülleri’nin final gecesi Ortaköy’deki Four Seasons Bosphorus’da yapıldı. Toplam 22 kategoride ödül dağıtan ve 59 ajansın 326 işle katıldığı MediaCat Felis Ödülleri’nde 19 proje kategorisinde birinci çıkarken, 3 kategoride ödüle layık eser bulunamadı. Misafirleri kapıda karşılayan siyah kıyafetli kedi makyajı yapılmış Çek Cumhuriyeti mankenleri, ödüller verilirken de sahnedeydi.
Büyük ödül son anda
Kokteyl sürerken, tören öncesi bir araya gelen 24 kişilik jüri, birincileri yeniden değerlendirdi ve “Büyük Ödül”ü belirledi. Hürriyet’e konuşan Jüri Başkanı ve Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkanı Serpil Timuray, yıllar geçtikçe reklam ve medya sektörünün ürünlerinin üretimindeki kalite, yaratıcılık ve markalarla olan uygulamaların stratejik bütünlüğünün geliştiğini belirtti. Artık markanın kimliğini, stratejik çizgisini son derece önemseyen ve onu merkezine almış reklam ve medya uygulamalarının ön planda olduğunu belirten Serpil Timuray, “Yaratıcılıkta ilerleme var. Bir markayı ticari markadan, tüketicisinin zihninde ve kalbinde yer alan değerli bir markaya dönüştüren en önemli mecra, reklam” dedi.
Reklamın önemi anlaşıldı
Reklamverenin artık reklam vermenin önemini benimsediğini anlatan Serpil Timuray şöyle devam etti: “Çünkü reklam somut olarak iş sonuçlarına yansıyor. Bu yıl olağandışı bir global ekonomik konjonktür yaşıyoruz. Buna rağmen bence geçmiş dönemlerdeki kriz tecrübelerimize göre bakarsak reklamda daha az azalma var. Reklamverenler markasına olan yatırımı, yani reklamı devam ettirmek istiyor. Markaya yatırımın sürdürülebilir olması reklamverenin krizde reklam vermekten kaçınmamasına yol açtı. Önümüzdeki dönem, reklamveren daha istikrarlı marka yatırımı yapacak.”
İnternet geleceğin yıldızı
Serpil Timuray, ayrıca, en çok televizyon ve internet kategorisinin seçiminde zorlandıklarını belirterek, “Ama bunun beraberinde internet kategorisi geleceğin yeni yıldızı olarak öne çıktı. Oradaki işler bizi çok etkiledi” dedi. MediaCat Genel Yayın Yönetmeni Pelin Özkan da, bu yıl en fazla emek harcanmış işlerin açıkhava ve internet kategorisinden çıktığını söyledi. Bu nedenle dijital ve mobil kategorisini ayırdıklarını söyleyen Pelin Özkan, “Ancak gazete ve sinema sektöründe ajansların yaratıcı yaklaşımlarında azalma var” diye konuştu.

Haberin Devamı

Bütçeyi 14 ajans yönetiyor

Haberin Devamı

MEDIACAT Genel Yayın Yönetmeni Pelin Özkan, yarışmayı 14 medya ajansının desteklediğini belirtti. Bu ajansların Türkiye’deki reklam bütçelerinin medya planlama ve satın almasına karar verdiğini vurgulayan Özkan, “Toplam 3 milyar dolarlık reklam yatırımlarının yaklaşık 2.7 milyar dolarını hangi mecralara gideceğine ve hangi medyalarda ne şekilde kullanılacağına bu ajanslar karar veriyor” dedi.

Büyük Ödül: Fortis Acil Kredi Mecra Kategorileri

En İyi Televizyon Medya Kullanımı: Garanti Bankası-Garanti Bankası Bonus Card TV Kullanımları-Cereyan Medya
En İyi Gazete Medya Kullanımı: Cumhuriyet-Biz Susarsak... Kim Konuşacak?-Concept Reklam Ajansı
En İyi Dergi Medya Kullanımı: Ülker-”Bir Çıtırtı Duyuyor musun?”-Universal McCann
En İyi Sinema Medya Kullanımı: Fortis Bank-Fortis Acil Kredi Gram-İstanbul
En İyi Açıkhava/Out-of-Home/Instore Medya Kullanımı: Vodafone-Vodafone Sessizlik Alanı-Youth Republic
En İyi Instore Medya Kullanımı: Exotic-Exotic Stand TBWA-Fusion
En İyi Radyo Medya Kullanımı: McDonald’s-McDonald’s Kahvaltı Radyo Sponsorluğu-OMD ve Markom Leo Burnett
En İyi İnternet/İnteraktif Medya Kullanımı: Unilever-Her Şeyi Bilen Kadın-Rabarba
En İyi Mobil Medya Kullanımı: The Pepsi Bottling Group-Pepsi Yaşatır Seni-Rabarba
En İyi Yeni Medya Kullanımı: Efes Pilsen-Kesekağıdı Çalışması-Lowe
En İyi Çoklu Medya Kullanımı: Greenpeace Akdeniz-Güneş İçin Belediye Başkanları Seyfi Solukal Wanda Digital ve Grey İstanbul
En İyi Doğrudan Pazarlama Kullanımı: Ülker 5. Katta Bile Olsanız Cafe Crown Size Ulaşır: Yurt Pencerelerinden Cafe Crown Dağıtımı-Youth Republic
Hedef Kitle Kategorileri
Gençlik (18 yaşına kadar): Kimberly Clark-Kita ile Kotex Young Lansmanı-Mindshare
Genç Yetişkinler (18  34 yaş arası): Unilever-Her Şeyi Bilen Kadın-Rabarba
Tüm Yetişkinler: Garanti Bankası-Garanti Bankası Bonus Card İmaj Kampanyası-Cereyan Medya
Erkekler: İstanbul Golf Kulübü-Her Yerde Golf-TBWA İstanbul
Kadınlar: Pınar Süt Mamulleri-Pınar Çocuk-Rabarba
Özel Hedef Kitleler: Greenpeace Akdeniz-Güneş İçin Belediye Başkanları-Seyfi Solukal projesiyle Wanda Digital ve Grey İstanbul
Kamu Yararı: BGD - BGD Sahibimi Arıyorum-Markom Leo Burnett

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!