Emre ÖZPEYNİRCİ
Oluşturulma Tarihi: Mart 02, 2009 00:00
Fransız PSA Grubu’nun bu yıl 90’ıncı yaşını kutlayan markası Citroen, küresel kriz ortamında yatırım atağı yaparak, yeniden doğmaya hazırlanıyor. Citroen’in Uluslararası Operasyonlar Direktörü Jean Louis Chamla, "Krize rağmen marka olarak yeniden doğuyoruz" dedi.
KuruluŞunun 90’ıncı yılını kutlayan Fransız Citroen, küresel krize rağmen yatırım atağı yaparak, global anlamda yeniden doğmaya hazırlanıyor. Logodan marka kimliğine kadar tepeden tırnağa değişim sürecine giren Citroen, son 10 yıldır yeni modellerle başlattığı atılımda çıtayı yükseltmeyi hedefliyor. Fransız PSA Grubu bünyesindeki Citroen’in Uluslararası Operasyonlar Direktörü Jean Louis Chamla, krize rağmen iyimserliklerini koruyup yatırıma devam ettiklerini belirterek, "Biz yenilikçi modellerimizle son yıllarda önemli bir atağa kalktık. Şimdi krize rağmen marka olarak yeniden doğuyoruz" diye konuştu. Citroen’in yeni modeli C3 Picasso’nun Barselona’da gerçekleşen uluslararası tanıtımında konuştuğumuz Jean Louis Chamla, yeniden doğuşlarının öyküsünü şöyle anlattı: "Biz kuruluşumuzun 90’ıncı yılında uluslararası çapta yeniden yapılanma atağına kalktık. Yeni logo, yeni marka kimliği, yeni ürün gamı, yeni showroom ve yeniden tanımladığımız müşteri ilişkileriyle Citroen’i hakettiği noktaya getirmek istiyoruz. Krizle düşen satışlar hem bizim hem de bayilerimiz için yeniden yapılanmanın önünde engel. Krizin etkilerinin önümüzdeki bir kaç yıl daha süreceğini tahmin ediyoruz. Bunun için bayilerimize onlara yeniden yapılanmaları için uzun bir süre verdik. Bu sürede dünya çapındaki bayilerimiz ülkesine ve konumuna göre yeni marka kimliğine uyan yatırımları yapacak."
Lüks sınıfa giriyoruz
Yeniden yapılanma atağında, Citroen’in premium (lüks) sınıfa yönelik modeller geliştireceğini de hatırlatan Chamla, "Biz Citroen’in efsanevi DS serisini bu atakla yeniden yaratıyoruz. 2010 yılından itibaren mevcut modellerimizin premium versiyonlarını DS ismiyle piyasaya sunacağız. Bu modeller DS3, DS4 ve DS5 olacak. Yani müşterilerimiz Citroen showroom’una geldiğinde mevcut modellerimizin dışında, bu modellerin en lüks versiyonlarını da görerek markanın gücünü anlayacak. Amacımız Citroen’in kafalardaki marka imajının yükselmesi" diye konuştu.
Hükümet bize karışamaz
Fransız hükümetinin otomotiv şirketlerine verdiği destek hakkında da sorularımızı yanıtlayan Chamla şunları söyledi: "Hükümet bize uygun faizle
kredi verdi ve bizden bunun için işçi çıkartmama şartı istedi. Bu başka ülkelerde olduğu gibi iç yapımıza karışacak anlamına gelmiyor. Biz bağımsız bir şirketiz ve bu bağımsızlığımız devam edecek. Verilen düşük faizli krediyi yeniden yapılanma amacıyla kullanacağız."
Küçük Picasso nisanda geliyorAVRUPA’da C4 Picasso’yla MPV (çok amaçlı araç) sınıfının lideri olan Citroen, şimdi bu gücünü C3 Picasso’yla artırmak istiyor. MPV sınıfında yer almasının dışında C4 Picasso’yla ortak tek yönü ismi olan yeni model Nisan ayında Türkiye’de satışa sunulacak. C3 Picasso, Ford Fusion, Opel Meriva, Renault Modus, Nissan Note modellerinin yer aldığı küçük minivan segmentindeki rekabate katılacak. Citroen ’in kriz dönemini yenilenme ve altyapıyı sağlamlaştırma çalışmalarıyla ana strateji yönünde yürüyeceğini söyleyen Citroen Türkiye Genel Müdürü Müfit Ataseven, "Kısa vadeli satış başarıları yerine uzun vadeli stratejilere ağırlık veriyoruz. Bu yıl için tahmin yapmak çok güç. Ama 350 bin adet civarında bir pazar öngörüsü ve bu pazarda da yüzde 3 ’lük bir pay hedefliyoruz. Geçen yıl 4 yeni modeli pazara sunduk. Bu yıl bunlara yeni C3 Picasso ekleniyor. 2009 yeni ürünleri sindirme yılımız olacak. Yeni C3 Picasso ’nun Türkiye pazarına çıkışı nisan ayı sonlarında olacak. Henüz fiyat belirlenmedi ama mevcut C3 modelinden yüzde 10-15 daha yüksek olabilir. Yıllık C3 Picasso satış hedefini 350 adet olarak belirledik. Ama fiyat netleştikten ve pazar koşulları biraz daha oturduktan sonra rakam artabilir " dedi. Yeni C3 Picasso Türkiye’de, 1.6 litre 90 ve 110 beygir dizel, 1.4 litre 95 beygir benzinli motor seçenekleriyle satılacak.
Her bayi 150 bin Euro yatırım yapacak
CITROEN’in marka imajını yükseltmek için dünya çapında başlattığı yeniden yapılanma atağında en önemli görev bayilere düşüyor. Dünya genelinde 3 bin 300 bayiye, 8 bin satış ve servis noktasına sahip olan Citroen, şimdi tüm bayilerinden yeniden yapılanma planları doğrultusunda yardım istiyor. Bu süreçte her bir bayinin yeni marka kimliğine uyan showroomları yapmak için 100-150 bin Euro yatırım yapması gerekiyor.
Rusya ve Türkiye’de yatırımı erteledikPSA Grubu’nun Türkiye’ye yapmayı planladığı fabrika yatırımına ilişkin şu an tek söyleyebileceğinin ’zor’ olduğunu kaydeden Chamla, şöyle konuştu: "Kriz ortamında yapılması planlanan fabrika yatırımları ya ertelendi ya da iptal edildi. Çünkü satışların düşmesine bağlı olarak mevcut fabrikalardaki kapasiteler inanılmaz düştü. Şimdi böyle bir ortamda, bir başka ülkede fabrika kurmak çok da mantıklı değil. Rusya’da kurulacak fabrika bile ertelendi. Ama kriz ortamı aşılıp, herşey yeniden rayına otururunca bakacağız."