Krizde herkes siperlere çekilirken, otobüs üreticileri daralmayı yeni yıldızlarla aştı

Güncelleme Tarihi:

Krizde herkes siperlere çekilirken, otobüs üreticileri daralmayı yeni yıldızlarla aştı
Oluşturulma Tarihi: Ekim 17, 2009 00:00

Fuarda, Isuzu, Temsa, Otokar ve BMC’nin başı çektiği otobüs üreticileri, yeni modelleriyle üretimin yanı sıra tasarımda da çok iddialı olduklarını ortaya koydular. Anadolu Grubu Otomotiv Grubu Başkanı Kamil Eser, küresel krizde herkesin siperlere çekildiğini belirterek, “Biz bu daralmayı aşmak için yeni yıldızlar yaratmanın peşine düştük. 3 aracın birden lansmanını yaptık” dedi

BU yıl Belçika Kortrjik’de 20’ncisi düzenlenen ve otobüs alanında Avrupa’nın en büyük ve prestjli otobüs fuarı olma özelliğine taşıyan ‘Busworld 2009’da Türk rüzgarı esiyor. Tüm dünyayı etkisi altına alan global mali krizden, geliştirdikleri yeni modellerle sıyrılmaya çalışan Türk firmaları fuara damgasını vuruyor. 29 ülkeden 326 firmanın katıldığı fuarda, Isuzu, Temsa, Otokar ve BMC’nin başı çektiği otobüs üretici ve yan sanayi kuruluşları, yurt dışı arenada ilk kez sergiledikleri bu ürünlerle üretimin yanı sıra tasarımda da Avrupa’nın otobüs üssü olduklarını ortaya koydular.

Geliştirdikleri yeni nesil şehir içi toplu taşıma araçlarıyla fuarın odak noktası konumuna gelen Türkiye, fuarda 4’ü otobüs ve minibüs üreticisi olmak üzere toplam 27 firmayla temsil ediliyor. Busworld fuarı, 20 Ekime’e kadar devam edecek. Türk firmalarının uluslararası lansmanını ilk kez bu fuarda gerçekleştirdikleri düşük emisyonlu, çevreci yeni nesil araçlarda, az yakıt tüketimi ve hafilik de ön plana çıkıyor.

Türk yıldızları

Türkiye’de üretimine 1984 yılında başlayan ve bugüne kadar ürettiği toplam araç sayısı 115 bine ulaşan Isuzu, ‘All New and All Stars’ (Hepsi yeni, hepsi yıldız) sloganıyla yer aldığı fuarda, Novo, Novo ultra, Turquoise ve Citimark’ın iki yeni modeli olmak üzere 5 yeni modelinin Avrupa prömiyerini gerçekleştirdi. Isuzu’nun üreticisi Anadolu Grubu’nun Otomotiv Grubu Başkanı Kamil Eser, “Avrupa Otomobil Üreticileri Derneği’nin verilerine göre, ticari araç pazarı geçen yıla oranla yüzde 40 daraldı. Biz daralmayı aşmak için yeni yıldızlar yaratmanın peşine düştük. Bugün 3 aracın birden lansmanını yaptık” dedi. Avrupa midibus pazarında önemli bir noktaya gelen yenilenmiş Turquoise’ın, Türk pazarından önce Avrupa’daki müşterilerinin beğenisine sunduklarını söyleyen Eser, Novo’yu da uluslar arası pazarda görücüye çıkardıklarını kaydetti.

Global ağa da katıldı

Türkiye’de 2 yıldır pazarda olan 9 metrelik toplu taşıma aracı Citimark’ı da Avrupa pazarına sunmaya karar verdiklerini söyleyen Eser, “Isuzu Motors Limited’in mühendisleri tarafından yapılan çalışmalar sonucunda, Citimark, Isuzu Motors’un global ürün gamına eklenecek. Yani, yakında Citimark otobüslerinin, Isuzu’nun global satış ağı sayesinde dünyanın bazı ülkelerinde daha satılması mümkün olacak” dedi.

Tasarımda da varız

Sabancı Holding CEO’su Ahmet Dördüncü de, son dönemde şehir içi taşımacılıkta iddiasını ortaya koyan Temsa Global’in uluslararası arenada başarıyla yer aldığına değinerek, “Yeni girdiğimiz toplu taşımacılık alanında yep yeni bir maratona çıkıyoruz. Mercedes, Volvo gibi markalar arasında kendi tasarımlarımızla biz de varız diyoruz” dedi.

Dördüncü: Dünya devlerinden aşağı değil, hatta ilerisindeyiz

SABANCI Holding CEO’su Ahmet Dördüncü, Temsa’nın içinde bulunduğu sektörde, bütün dünyada ağırlığını koymuş çok büyük şirketlerin olduğunu ifade ederek, “Bunların arasından biz çıkıyoruz, diyoruz ki; Biz varız. Sizlerden aşağı değiliz. Hatta çoğu yerde sizden daha ileriye gidebiliriz” diye konuştu. Dördüncü, sözlerini şöyle sürdürdü: “Temsa’da, dizaynından başlayarak, bütün değer zincirinin her aşamasındayız ve kendimiz üretiyoruz. Dünyaya da kendimiz pazarlıyoruz. Toyota’da böyle bir şey yoktu ki. Toyota çok iyi bir partnerimizdi. Senelerce çok iyi işler yaptık. Ama baktığınız zaman değer zincirinin bir ucundaydık ve coğrafi olarak da zaten kısıtlı bir yerde, sadece Türkiye’deydik. Stratejik olarak ikisini ayrı yere konumlandırmak doğru değil.”

Hodri meydan

TURQUOISE modeliyle Avrupa’da önemli bir pay elde eden ve bu modelde koltuk sayısını 31’e çıkartarak, yeni bir segment yaratılmasını sağlayan Anadolu Isuzu, geleceğin aracı olarak tanımladığı Novo’yı da “Hodri meydan” sloganıyla Avrupa arenasına çıkardı. Euro4 motora sahip ilk 27 kişilik midibüs olma özelliğini elinde bulunduran bu aracıyla fuardaki tüm rakiplerine de meydan okuyan Anadolu Isuzu, Isuzu Motors’un global ürün gamına ekletmeyi başardığı Citimark’la da şehir içi toplu taşımacılık alanında da iddialı olduğunu ortaya koyuyor.

8 ayda ‘haute couture’ otobüs üretiyoruz

SABANCI Holding’in bünyesindeki Temsa Global, 46 ülkede bulunan ‘Temsa’ markasının yenilenen marka kimliğini ve ilk kez oluşturulan logosunu Avrupa’nın en büyük ve prestijli otobüs fuarı Belçika Kortrijk’ta düzenlenen Busworld 2009’da tanıttı. Temsa Global’in CEO’su Mehmet Buldurgan, “Temsa’nın logo değişikliği Özdemir Sabancı’nın hayaliydi. Sürekli taslaklar hazırlayıp, yeni logonun arayışı içindeydi. Bu hayalini, uluslararası bir yarışmayla gerçekleştirdik” dedi. Buldurgan ayrıca, “Toplu taşımacılık alanından da artık varız. Yakıttan yüzde 25 tasarruf sağlayan ilk hibrit otobüsümüzle pazarda biz de varız. Bununla ilgili olarak Londra Belediyesi’yle görüşmelerimiz sürüyor. Artık öyle bir noktaya geldik ki, ‘Haute Couter’ (kişiye özel) üretim yapabiliyoruz. Körüklü de dahil tüm taleplere yanıt verebilecek durumdayız. Bugün yapılan talepleri, 6 ayda tasarlayıp, 8’nci ay teslim edebilecek noktaya geldik” diye konuştu.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!