Hayri ÇETİNKAYA
Oluşturulma Tarihi: Aralık 26, 2009 00:00
Türkiye’de gazlı içecekler pazarı 3.5 milyar TL, alkolsüz içecekler pazarı da 7.5 milyar TL’yi buluyor. Krizde gazlı içecek pazarı yüzde 4 daralırken, Seda Sayan’lı reklamları ve büyük boy ürünleri ile ev hanımları başta olmak üzere ‘evde oturanları’ hedef alan Pepsi, yüzde 10’un üzerinde büyüdü.
PEPSİ Türkiye, 2009’da yüzde 4 küçülen gazlı içecek sektöründe krize rağmen çift basamaklı büyüme yakaladı. Pepsi Bottling Group Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı (PBG) Deniz Aktürk Erdem, Seda Sayan’lı reklam kampanyasıyla, ev hanımları üzerinden, krizde eve kapanan tüketiciye ulaştıklarını bildirdi. Hedef kitlesini değiştirip, kendisine yeni bir yüz arayan Pepsi, ünlülerle çalışmanın riskini göze alıp Seda Sayan’lı reklam kampanyası başlattı. Deniz Aktürk Erdem, “Pepsi hesaplı riskleri almak konusunda çok cesur bir marka. Risk almak işimizin parçası” dedi.
Pazar 3.5 milyar lira
Türkiye’de toplam gazlı içecek pazar hacminin 3.5 milyar TL, alkolsüz içecekler pazarının da 7.5 milyar TL olduğunu dile getiren Erdem, krizde küçülen sektöre rağmen yaşadıkları yüzde 10 büyümeyi şöyle açıkladı: “Hem şirket içi, hem de tüketiciyle kurulan pozitif komünikasyon, büyümemizde etkili oldu. Seda Sayan da bunun bir parçasıydı. Krizde evde oturanların sayısındaki artışla birlikte büyük boy ürünlere olan talep yükseldi. Büyük boy ürün demek, büyük marketler demek. Bu da planlı alışveriş ve annelerin alışverişi demek. Seda Sayan ile işbirliğiniz bu mantık üzerinden gelişti.”
Gençleri de kaybetmedik
Seda Sayan ile çalışarak ev hanımlarına ulaşırken gençleri de kaybetmediklerinin altını çizen Erdem, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Gençleri kaybetmediğimiz gibi, marka değerlerimizde yükselme oldu. Gençlerle bizim aramız zaten iyiydi. Ev hanımlarıyla biraz daha aramızı ısıtmak istedik. Dolayısıyla orada bir risk aldık. Ses tonumuzda, yeni bir akort yaptık. Bu şekilde Türk halkına çok daha fazla yakınlaştığımızı düşünüyoruz. Ancak Seda Hanım bundan sonra kardeş markamız Lays için çalışacak. Biz de kendimize yeni hedefimize yönelik bir yüz bulup yine ezber bozacağız.”
Bu yıl büyümede öne geçtiklerinin altını çizen Erdem şöyle devam etti: “Biz rakiplerimizi çok ciddiye alıyoruz. Ama son iki senedir yaptığımız aksiyonlarla sağlamcı gidiyoruz. Lipton bizim markamız ve tartışmasız pazar lideri. Fruko, Türkiye’nin bir numaralı gazozu. Yedigün, Bodrum Mandalinası ile inovasyon şampiyonu. Bu tür çalışmalarla rakiplerle ara kapanıyor.”
140 milyon liralık kontör dağıttı
BÜYÜK boy şişelerde kapak altına yerleştirdiği kontör kampanyasıyla öne çıkan Pepsi, bu yıl yaz ve ramazan kampanyaları kapsamında 140 milyon lira değerinde kontör ve 2.2 milyon TL değerinde hediye kartı verdi. Kontör kampanyasının 3.5 milyon kişinin katılımıyla en büyük 3 kampanya arasına girdiğini dile getiren Deniz Aktürk Erdem, “Kontör kampanyası döneminde penetrasyon da yüzde 11 arttı” dedi.
Kola ile futbol uyumlu görünmüyor
PEPSİ, bir süredir Türkiye’de futbol milli takımına sponsorluk yapmıyor. Pepsi’nin stratejisinde dünyadan ülkeye ya da sporcuya giden yaklaşım olmadığını dile getiren PBG Satıştan Sorumlu Başkan Yardımcısı Hüseyin Tulgar, “Bu aralar, daha çok müziğe yönelik çalışıyoruz” dedi. Deniz Aktürk ise futbol ile kolalı içeceklerin pozitif ilişki içinde olmadığını savunarak, “Önemli maç günlerinde kola satışının eksiye gittiğini görüyoruz” dedi.