Krizde ‘akıllı lüks’ formülü buldu Türkiye’de yüzde 38 büyüme yakaladı

Güncelleme Tarihi:

Krizde ‘akıllı lüks’ formülü buldu Türkiye’de yüzde 38 büyüme yakaladı
Oluşturulma Tarihi: Eylül 07, 2010 00:00

Lüks saat ve aksesuvarın önde gelen markalardan Guess ve GC’nin üreticisi Sequel Grubu CEO’su Cindy Livingston, “Kriz sürecinde lüks yeniden tanımlandı. Biz de kendimizi akıllı lüks olarak tanımlıyoruz. Türkler akıllı lüksü sevdi. Bu yıl Türkiye’de yüzde 38 büyüdük” dedi.

TÜM dünyada geçen yıl 6 milyondan fazla saat satan lüks saat ve aksesuvarın önde gelen markalarından Guess ve GC saatlerinin üreticisi Sequel Grubu CEO’su Cindy Livingston, global krizle birlikte lüksün yeniden tanımlandığını söyledi. Livingston, “Artık kendimizi lüks saat değil, akıllı lüks saat olarak tanımlıyoruz. Krizde akıllı tüketime yönelen tüketiciler, lüks, sofistike ama aynı zamanda daha makul fiyatlardaki ürünleri tercih etti. 2009’da büyüme yakalamamıza rağmen, zor bir yıldı. Ama 2010’da şu ana kadar dünya çapında yüzde 25 hatta yüzde 30’a varan bir büyüme kaydettik. Türkiye’deki büyümemiz ise yüzde 38 oldu. Yakında akıllı lüks odaklı büyük bir kampanya başlatacağız” dedi.

Guess ve GC’nin lüks segment içindeki konumundan memnun olduğunu kaydeden Livingston, şunları söyledi: “GC ve Guess’in bulunduğu fiyat aralığından son derece memnunuz. Lüks saat ve aksesuvar segmentinin açılış fiyatları bizim ürünülerimiz ile başlıyor. Bu durumdan memnunuz. Kendimizi akıllı, satın alınabilir lüks olarak görüyoruz. Ve Türkler de akıllı lüksü çok seviyorlar. Binlerce, yüzbinlerce dolara hatta milyon dolarlara saatler ve aksesuvarlar yapan çok sayıda şirket var dünyada. Ancak Türkiye gibi, Rusya, Çin ve Endonezya gibi ülkelerde lüks ürün olarak daha çok biz pazarda yerimizi aldık. Çünkü bu ülkelerdeki alım gücü ile bizim fiyatlarımız örtüştü ve biz onlara istedikleri lüksü ve modayı da verdiğimiz için bizi tercih ettiler.”

Türkiye’ye ilişkin “Bizim için çok çok daha önemli bir ülke” ifadesini kullanan Livingston, Türkiye’nin Guess içinde dünyada ilk 10’da, GC içinde ise ilk 5 ülke arasında yer aldığını belirtti. Livingston, krizde gelişmiş pazarlardan çok gelişmekte olan pazarların öne çıktığını belirtti.

Gençleriniz inanılmaz

TÜRKİYE’nin bu yıl büyümede lider olduğunu söyleyen Sequel Grubu CEO’su Cindy Livingston, şu bilgileri verdi: “Türkiye bizim en hızlı büyüdüğümüz ülkelerden biri, bu yıl şu ana kadar yüzde 38-40’a varan bir büyüme yakaladık. Bunda Türkiye’deki partnerimiz Saat&Saat’in başarısı kadar Türkiye’nin modadaki son trendleri takip eden genç nüfusunun da payı büyük. Türkiye bizim için özellikle saat ve aksesuvarda 112 ülke arasında ilk 5’in içinde yer alıyor. Burada 15 yıldır faaliyetteyiz. Türk tüketicisi bizi başından beri sevdi. Türkiye özellikle saat ve aksesuvarda bizim için ilk 5 ülkeden biri. Burada çok beğenilmemizin en önemli nedeni, bizim ürünlerimiz de Türkiye gibi çok genç. Buradaki genç nüfusun moda tutkusu inanılmaz, Almanyada’da böyle bir pazar yok.”

Romanya distribütörlüğü Türkiye’ye bağlandı

GUESS ve GC saatlerinin Türkiye’de distribütörlüğünü üstlenen Saat&Saat Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Kaya, GC’nin pek çok ülkeden önce Türkiye’de butik açmaya karar verdiğini hatırlatarak şu bilgileri verdi: “Bu durum Türkiye’ye verilen önemi gösteriyor. Toplamda 3 butik açılacak, ilki kasım ayında açılması planlanan Safir’de olacak. Diğerini de Zorlu’nun Zincirlikuyu’daki projesinde açmayı planlıyoruz. Bir diğeri de Ankara’da olacak. Bunun dışında Romanya’nın distribütörlüğünü de aldık. Romanya tüketicisi Türkiye’den farklı olarak saatten çok aksesuvara meraklı.”

Fazıl Say’ı dinleyip Pakistan’a 1 milyon dolar bağış topladılar

İSTANBUL’da gerçekleşen Guess ve GC dünya distribütörleri toplantısında sel felaketinden zarar gören Pakistan ile yıllardır açlık ve susuzlukla mücadele eden Nijer halkı 1 milyon TL bağış toplandı. Fazıl Say’ın da bir konser verdiği gecede 100 ülkeden distribütörlerin ülkelerinden getirdikleri ürünleri satışı yoluyla 1 milyon TL bağışlanmış oldu. 150 bin TL’lik bağış yapan Saat&Saat Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Kaya, “2007’den bu yana dünyanın farklı ülkelerinde yapılan ve bu yıl da Saat&Saat ailesi olarak gerçekleştirilen yardım kampanyası bizim için çok önemli” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!