Krizde 30 milyon doları yakaladı, erkeklere ‘koltuk altı pedi’ yaptı

Güncelleme Tarihi:

Krizde 30 milyon doları yakaladı, erkeklere ‘koltuk altı pedi’ yaptı
Oluşturulma Tarihi: Nisan 27, 2010 00:00

Uçan Yağlar A.Ş.’nin ikinci kuşak patronları İzzet ve Nedim Zavaro, krizde kapasiteyi yüzde 30 artıracak 3 yeni makine ve 2.5 milyon dolarlık lojistik yatırımı yaptı. Islak mendil üreticisi firmanın cirosu 2009’da 30 milyon dolara çıktı. Erkekler için ‘koltuk altı pedi’ de üreten firma, 9 milyon dolarlık da ihracat yaptı.

İZMİRLİ Zavaro Ailesi’nin ikinci kuşak patronları İzzet ve Nedim Zavaro kardeşler, küresel ekonomik krizli 2009’da ‘ıslak mendil sanayicileri’ olarak farklı bir mücadele sergiledi. Gebze OSB’deki fabrikada kapasiteyi yüzde 30 artıracak 3 yeni makine yatırımı ve 2.5 milyon dolarlık yeni lojistik bina yatırımı yapan firma, cirosu 2009’da, 2008’e göre yüzde 30 artırmayı başardı ve 30 milyon dolara çıkardı. Yeni ürünler için Ar-Ge çalışmalarını da hızlandıran firma erkekler için ‘koltuk altı pedi’, kadınlar için yeni ‘genital bölge’ ve ‘makyaj’ temizleme mendilleri, bebekler ve yatalak hastalar için yeni ürünler geliştirdi. Kendi markası Fresh&Soft ile hem iç hem de dış pazarlarda büyümeye devam eden Zavaro Ailesi’nin firması Uçan Yağlar A.Ş., krizli yılda Güney Amerika, Avrupa ve Orta Doğu’ya 9 milyon dolarlık ihracat yaptı. Kapasite yatırımı, yeni ürünler ve yeni pazarlar eksenli çabalar meyvesini verince firmanın cirosu 2010’un ilk 4 ayında da 2009’un aynı dönemine göre yaklaşık yüzde 40 büyüdü.

Babamız gibi ‘şikâyet’ etmeyiz

İzzet Zvaro, Türkiye’nin ilk ıslak mendil üreticileri arasında bulunduklarını belirtiyor ve “Babamız ve şirketimizin kurucusu Rafail Zavaro gibi durumdan şikayetlenmeyiz. Krizde de ‘karamsarlık bize göre değil’ dedik ve çözüm için ne yapmak gerektiğini düşündük. Gçen yıl iki yeni makine yatırımı yaptık. Bunlar kumaşı doğrudan mendil haline sokan makineler. Yaklaşık 600 bin liralık bir yatırım oldu. Kapasitemiz yüzde 30 arttı. Ek tesis yapıyorduk kriz başlayınca durdurmadık, fabrikamızın yakınında bir lojistik merkez kurduk. İkinci bir bina yaptık. Hammadde fabrikamıza geliyor, mamül madde lojistik binaya gidiyor. Oradan da iç piyasaya ve dünyaya sevk ediliyor. 4 bin 700 metrekare kapalı alanı olan bu yatırımımız da 2.5 milyon doları buldu.”

Hedefinde liderlik var

2009 cirosunun 2008’e göre yüzde 30 arttığını belirten İzzet Zavaro, “Bunda yeni kapasitenin, daha sıkı pazarlamanın ve yeni ürünlerin etkisi oldu. 30 milyon dolarlık ciroyla sektörümüzde liderliğe oynuyoruz. Yatırımımız da devam ediyor, şimdi bir makinemiz daha devreye girmek üzere. Bu arada piyasada ‘sinekler’ de yani merdivenaltı üreticiler de çoğaldı. Onlar işimizi olumsuz etkiliyor ama biz yolumuza devam ediyoruz” dedi.
/images/100/0x0/55eaba6ff018fbb8f892e893

2010’da da yüzde 40 büyüyoruz

İZMİRLİ Rafail Zavaro’nun, birinci dünya savaşından İzmir’de “eczacı çırağı” olarak başlayan ve cumhuriyet döneminde meşrubat malzemeleri ticaretiyle devam eden girişimciliği şimdi İzzet ve Nedim’le ıslak mendil sanayiciliğine dönüşmüş durumda. İzzet Zavaro, “Biz önce şarap malzemeleri üretmeye başladık, sonra da Türkiye’nin ilk ıslak mendil ürecilerinden biri olduk bu yolda büyümeye devam edeceğiz. 2010’un ilk 4 ayında da ciromuz 2009’un aynı dönemine göre yaklaşık yüzde 40 daha iyi” diyor.

Erkekler kadın pedini koltuk altına koyuyordu

SEREN Zavaro, kriz döneminde yeni ürünler de geliştirdiklerin ibelirterek “Bir yeni ürünümüz ‘koltuk altı pedi’ oldu. İçinde ter emici yapraklar olan bir ped ürettik. Bu ped giysinin koltuk altına tersinden yapışıyor ve teri emiyor. Herkes koltuk altı için deodarant v.s. kullanamıyor. Kol altındaki ıslak görüntü ve koku da malum rahatsız edicidir. Bazı erkekler bunun için kadın pedini keserek kullanırdı, biz de ondan esinlendik. Ayrıca makyaj temizleme mendillerimizi çeşitlendirdik. Genital bölge temizleme mendili, bebekler için yeni ıslak mendiller geliştirdik. Yatalak hastalar için sırt ve alt bölgeleri temizleyen provitamin B5’li mendil ürettik” diyor.

Güney Amerika’da iyiyiz

UÇAN Yağlar A.Ş. İhracat Müdürü Seren Z. Bardavit de şöyle konuşuyor: “İhracatta Orta Doğu ve Güney Amerika’da çok iyiyiz. Vizelerin kalkmış olması sınır illerimizdeki ciroları da artırmış durumda. Resmen bir ortak pazar kurulmuş gibi gibi. Avrupa ve Güney Afrika’ya da ihracatımız istikrarlı artıyor. Hem kendi markamız Fresh&Soft ile hem de private label üretimle ihracatımız yükselmeye devam edecek.”
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!