Emre ÖZPEYNİRCİ
Oluşturulma Tarihi: Ekim 14, 2008 00:00
PSA Grubu (Peugeot-Citroen) CEO’su Christian Streiff, "Ucuz otomobilimiz 5 kapılı Sedan olacak. Otomobil Peugeot ve Citroen’in markalarıyla pazarlanacak" dedi. PSA’nın ucuz otomobil üretimi için öne çıkardığı en güçlü aday Türkiye oldu. PSA’nın bu yatırımıyla ilgili adresler arasında Polonya da bulunuyor.
GLOBAL krizin en sıcak günlerinde İstanbul’da düzenlenen Uluslararası İstanbul Otomobil Fuarı ’Autoshow’la moral bulan Türk otomotiv sektörüne bir iyi
haber de Fransa’dan geldi. Son 1 yıldır Türkiye’de 1 milyar
Euro’luk yatırım yapıp yapmayacağı tartışılan PSA Grubu, (Peugeot-Citroen) sonunda beklenen açıklamayı yaptı. PSA Grubu, yeni düşük maliyet stratejisine bağlı olarak gelişmekte olan ülkelerde üretip yine bu ülkelere satacağı ucuz otomobil projesini 2011 yılında piyasaya sunacağını açıkladı. PSA Grubu CEO’su Christian Streiff, Paris Otomobil Fuarı’nda projenin örtüsünü kaldırırken, otomobilin 5 kapılı sedan bir araç olacağını söyledi. PSA Grubu’nun bu projeyi Avrupa’da değil gelişmekte olan ülkelerde üretmeyi planladığı ve Türkiye’nin en büyük aday olduğu da resmi olarak açıklandı.
Batı Avrupa’ya satmayızPSA Grubu CEO’su Christian Streiff tarafından örtüsü kaldırılan düşük maliyetli otomobil projesinin detayları, "Üretilecek düşük maliyetli otomobil 5 kapılı Sedan bir araç olacak. Doğu Avrupa, Rusya, Türkiye ve Kuzey Afrika’da Citroen ve Peugeot markaları altında satılacak. Ayrıca PSA Grubu’nun yer aldığı Çin ve Güney Amerika gibi pazarlarda da satışa sunulacak. Bu aracın üretimi için PSA Grubu Türkiye ve Polonya arasında yoğun bir çalışma yapıyor. Türkiye üretime daha yakın. PSA Grubu, Logan benzeri bir araç üretecek ama satış stratejisi Renault’dan tamamen farklı olacak" şeklinde ortaya konuldu. Streiff, "Biz üreteceğimiz ucuz otomobili Fransa’da veya Batı Avrupa’da satmayı düşünmüyoruz" dedi.
Küçük motor üretimi de varDiğer taraftan PSA Grubu geçen ay 2011’den itibaren 3 silindirli 1 litrelik küçük motor üretimi için yeni bir fabrika kurulacağını ve aday ülkeler arasında ucuz otomobil üretiminde olduğu gibi Türkiye ve Polonya’nın da yer aldığını açıklamıştı. Motor üretimi için diğer aday ülkeler ise Romanya ve Ukrayna olarak açıklanmıştı. PSA Grubu yetkilileri, motor üretimiyle ucuz otomobil üretiminin aynı fabrikada olabileceğini belirterek, "Küçük motor ucuz otomobile monte edilebilir. Bu da tek fabrikadan çıkar" yorumunda bulunuyor.
Renault’un Logan başarısı örnek oldu
PSA Grubu’nun ucuz otomobil projesi, rakibi Renault’un Logan projesiyle benzerlikler taşıyor. Tek farkı Renault, bu projeyi Dacia markası altında yaparken, PSA Grubu ise Peugeot ve Citroen markalarını kullanacağını açıkladı. PSA Grubu’nu Logan benzeri araç üretimine iten ise Renault’un bu projeyle elde ettiği başarılar gösteriliyor. 2007 yılında özellikle Rusya ve Romanya’da büyük bir başarı elde eden Logan, toplam 376 bin adetlik satışa ulaştı. 2008 yılında ise 750 bin adetlik Logan üretimi planlanıyor.
Korkmaz: 11 aydır çalışıyoruzBAŞBAKANLIK Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansı Başkanı Alpaslan Korkmaz, 11 aydır PSA Grubu ile görüşmeler yaptıklarını belirterek, "Dünyada yaşanan tüm olumsuzluklara ve krizlere rağmen Fransız grup ile iyi bir çalışma içindeyiz" dedi.