Kriz, TV’lerde ’talk show’ları erkene aldı

Güncelleme Tarihi:

Kriz, TV’lerde ’talk show’ları erkene aldı
Oluşturulma Tarihi: Aralık 12, 2008 00:00

Global krizin etkisine giren ABD TV’leri çareyi, izlenme oranı yüksek, maliyeti düşük talk show programlarını prime time’e almakta buldu. NBC, 23:30’da yayınlanan Jay Leno’nun ’Tonight Show’unu 22:00’ye çekti.

KÜRESEL kriz ABD’deki TV kanallarını da vurdu. Ekonomik durgunluk yaşayan ABD’de reklam gelirleri önemli ölçüde azalan TV kanalları, çözümü yıldız isimlerle düşük bütçeli programlar üretmekte arıyor. Amerikan NBC televizyonunun hafta içi gece yarısı yayınlanan komedyen Jay Leno’nun sunduğu ünlü ’Tonight Show’ adlı ’talk show’ programını akşam ’prime time’ saatine alması, kanalın resesyon yaşayan TV sektöründe masraflı prodüksiyonlardan kaçınıp iyi rayting alan ama maliyeti düşük yapımlara yöneldiği şeklinde yorumlandı.

NBC, Leno’ya sarıldı

ABD’de yaşanan ekonomik resesyon ve bununla beraber reklam gelirleri azalan televizyon kanalları, hem raytinglerini artıracak hem de az masraflı olacak programlara yönelirken, NBC kanalı çareyi kadrosunda en tanınmış isim olan Jay Leno’ya sarılmakta buldu. Jay Leno’nun ’Tonight Show’ programı 23:30’dan daha erken bir saat olan 22:00’e alındı. Geçtiğimiz yıl ’Tonight Show’u aynı kanaldaki ’Late Night’ adlı talk show programını sunan bir başka komedyen Conan O’Brien’a devredeceği açıklanan Leno’nun programının prime time saatine alınmasının uzun süredir ’Tonight Show’u devralmayı bekleyen Conan O’Brien’ı da zor durumda bırakacağı belirtiliyor.

Maliyet 2 milyon dolar

1992 yılında ’Tonight Show’u Johnny Carson’dan devralan Jay Leno, geçen zaman içerisinde çok başarılı ve rekor kıran raytingler almış ve gecede ortalama 5 milyon kişiyi ekran başına çekerek, kanala büyük gelir kazandıran reklamları da beraberinde getirmişti. NBC kanalı Jay Leno’nun hafta içi her gün yayınlanan ’Tonight Show’ programının her birini 2 milyon dolara mal ediyordu. NBC kanalının icra başkanı Jeff Zucker’un Jay Leno’yu akşam 10’da izleyici önüne koymasının büyük fiyasko ile sonuçlanabileceği, hatta yeni fikirler üretemeyen NBC’nin Leno’yu prime time saatine çekmekle rakiplerine beyaz havlu attığı ileri sürüldü. NBC’nin reklam paralarının azaldığı ekonomik resesyon ortamında, az masraflı Jay Leno ile gün kurtarabileceği, ancak ileride nelerle karşılaşabileceklerinin bilinmez olduğu şeklinde yorumlanıyor.

Yarışma programları

NBC ile birlikte ABC, CBS ve FOX kanallarıda özellikle otomobil reklamlarının ilerideki yıllarda da giderek azalacağını düşünerek ’realty TV’ ve yarışma programlarına daha fazla yöneleceklerini çoktan açıkladılar bile. ABD’de televizyon izleme alışkanlıklarının son yıllarda hızla değişmesi, Internet bağımlılığının artması, DVD kullanımının giderek artması, hatta TV programlarının internet üzerinden reklamları atlayarak izleme kolaylığı, reklam veren kuruluşları da bütçelerini daha dikkatli kullanmaya itiyor.

5 yıl önce ABD’nin en çok izlenen kanalıydı

GENERAL Electric firmasının sahibi olduğu NBC, 5 yıl önce ABD’nin en çok izlenen kanalıyken, son dönemde beğenilen yeni programlar üretememesi nedeniyle 5’inci sıraya kadar geriledi. NBC’nin 2006 yılında yayınlamaya başladığı ’Heroes’dan sonra bir daha çok başarılı bir dizi yayına koyamazken, yüz milyonlarca dolar para kazandıran ’Friends’ ve ’CSI: Crime Scene Inverstigation’ gibi çok izlenen dizileri üretmenin çok masraflı olduğu, bununla beraber tutulmayan dizilerinin getirdiği mali yükün de bu dizilere etkilemesiyle en mantıklı çözümün izleyicinin sevdiği isimlerle az masraflı programlar yapmak olduğu kaydediliyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!