Kriz mücevherlerin boyunu büyüttü değerini düşürdü

Güncelleme Tarihi:

Kriz mücevherlerin boyunu büyüttü değerini düşürdü
Oluşturulma Tarihi: Ekim 16, 2010 00:00

Dünyanın prestijli mücevher ve saat markalarını bünyesinde bulunduran Damas, Nişantaşı mağazasını ünlü tasarımcı Franck Muller’in katılımıyla açtı.

Tiffany&Co başta olmak üzere 52 markayı içinde barındıran Damas’ın açılışına katılan Muller koleksiyonerler için tasarladığı saatlerin sertifikalarını imzalarken Damas Türkiye ortaklarından Dilek Ertek ve Gökçe Atuk, mağaza hakkında bilgi verdi. Dilek Ertek, kriz dönemlerinde kadınların gösterişte büyük, değerde küçük mücevhere yöneldiğini belirterek, 14 ülkede 400’den fazla mağazası olan Damas’ın, yeni dönemde 50 dolardan başlayan fiyatlarla “hediyelik” mücevherlere de yer vereceğini söyledi.

Ben buradayım diyenler

Ertek, kriz döneminde kadınların “ben hâlâ buradayım” demek için değeri düşük ancak daha büyük ve gösterişli parçalara yöneldiği söylerken bu dönemde pırlanta satışlarında bir düşüş yaşamadıklarını anlattı. Ertek, “Ancak özel günlerde toplu hediye alan müşterilerimiz kesildi. Kendisine ya da sevgilisine hediye alan müşterilerimiz ise azalmadı” diye konuştu.

Yeni dönem

Damas Türkiye ortağı Dilek Ertek, pırlantanın hiç bir zaman değer kaybetmediğini bu yüzden bir yatırım aracıda olduğunu belirterek, “Hisse senedi almaktan daha güvenli” dedi. Gökçe Atuk ise, önceki dönemlerde ayakkabı, çanta gibi ürünler alınırken markaya özen gösterildiğini fakat mücevherde geleneksel yöntemle alışveriş yapıldığını söyledi. Günümüzde bunun değiştiğini anlatan Atuk, mücevherde de markaların öneminin arttığını vurguladı.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!