Kriz marka yaratmak için fırsat olabilir

Güncelleme Tarihi:

Kriz marka yaratmak için fırsat olabilir
Oluşturulma Tarihi: Aralık 03, 2008 10:54

Dünya genelinde etkili olan ekonomik krizin, firma ve kuruluşlar tarafından markalaşma yoluyla fırsata dönüştürülebileceği belirtildi.

Uluslararası Patent Birliği (UPB) Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Dr. Mevci Ergün, küresel ekonomik kriz karşısında herkesin hazırlıklı olması gerektiğini, firmaların tabloya göre kendilerini yönlendirmelerinin zorunlu olduğunu söyledi.

Giderek tek bir pazara dönüşen dünyada uluslararası ticaretin serbestçe yapılabilmesinde, fikri mülkiyet haklarına ilişkin düzenlemeler ve uygulamaların büyük önemi olduğunu belirten Ergün, Türkiye'de de fikri mülkiyet haklarının kullanılması ve korunması konusunda oluşturulan bilincin önemli bir boyuta kavuştuğunu ifade etti.

Ergün, marka hakkının, sadece ulusal ve bölgesel sınırlar içinde değil, uluslararası ilişkilerde de önemli bir öge konumunda olduğunu dile getirerek, marka ihlallerinin ülkelerde istihdam, direkt ve dolaylı vergilerin toplanması, ürün kalitesi ve tüketicinin uğradığı zarar konularında ters etkilerinin bulunduğunu vurguladı.

Markanın artık kitlelere mesaj ileten bir iletişim aracı fonksiyonunu da yerine getirdiğine işaret eden Ergün, uluslararası rekabet yapan firmaların, maddi varlıklarından daha çok maddi olmayan marka gibi varlıklarının başarısının anahtarı haline geldiğini anlattı.

Ergün, bu nedenle, firmaların bilançolanması yoluyla etkin ve çağdaş bir yönetim aracı olarak markanın iyi analiz edilmesi gerektiğini ifade ederek, şunları kaydetti:
“Yaşanan ekonomik ve finansal kriz döneminde, firmalar küresel rekabet üstünlüğü kazanmak için markayı öne çıkararak ürünlerini pazarlayabilirler. Dünya genelinde etkisini gösteren ekonomik kriz, tehdit olarak görülmesine rağmen, firma ve kuruluşlar tarafından markalaşma yoluyla fırsata dönüştürülebilir.”
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!