Kriz, kişisel bakımı eve taşıdı

Güncelleme Tarihi:

Kriz, kişisel bakımı eve taşıdı
Oluşturulma Tarihi: Mart 16, 2009 00:00

Türk Henkel Yürütme Kurulu Başkanı Erdem Koçak, kriz dönemlerinde tüketicilerin evde bakıma yöneldiğini belirterek, "Böyle zamanlarda tüketiciler artık daha fazla değer sunan ürün istiyor. Temizlik maddelerinin de ucuzuna kaçılıyor. 2009’da zorlu piyasa koşulları devam edecek ama biz büyümemizi koruyacağız" dedi.

EKONOMİK krizle beraber dışarıda kişisel bakımı pahalı bulan tüketiciler, evde kullanıma yönelince kişisel bakım ürünlerinin satışı arttı. Türk kadınları artık pek çok bakım ihtiyacında olduğu gibi saçlarını da evde boyamaya başladı. Türk Henkel Yürütme Kurulu Başkanı Erdem Koçak, kriz dönemlerinde tüketicilerin daha fazla değer sunan ürünlere yöneldiğini belirterek, "Temel ihtiyaç maddeleri tüketilmeye devam ediyor. Kişisel bakımda ise evde kullanıma yöneliş olduğu için satışlarımız düşmedi. Tüketiciler çamaşırlarını yıkamayı, temizlik yapmayı sürdürüyor ancak böyle zamanlarda ekonomik deterjanların satışında artış görülüyor" dedi.

Ürün portföyü dengeli

Henkel’in yapıştırıcı teknolojileri yanında, çamaşır ve ev bakım ürünleri ile kişisel bakım ürünleri alanında faaliyet gösterdiğini dile getiren Koçak, bu dengeli ürün portföyü sayesinde finansal krizin etkilerini daha hafif gördüklerini kaydetti.

297 milyon Euro ciro

Koçak, Türk Henkel’in 2008 cirosunun da 297 milyon Euro olarak gerçekleştiğini aktararak, "2008’de tüm iş birimlerinde pozitif yönde geliştik. Geçen yılın son çeyreğinde özellikle endüstriyel sektörlere yönelik iş birimlerinde satışlar düştü. 2008’in başında, kriz başlamadan çok önce alınan erken önlemler sayesinde seneyi başarılı bir şekilde tamamladık" diye konuştu.

Büyümemizi koruruz

Henkel’in krizin çok öncesinde dünya çapında başlattığı küresel etkinlik artırma programı sayesinde içinde bulunduğu piyasalardan daha yüksek oranda büyümeyi başardığına işaret eden Koçak, "2009 yılında da, finans piyasalarında sürmekte olan zorlu piyasa koşulları devam eder. Ancak erken aldığımız önlemler sayesinde içinde bulunduğumuz piyasalardan yüksek performans göstereceğimizi tahmin ediyoruz. Büyümemizi koruyacağımızı biliyoruz."

Dünyadaki satışları 14 milyar dolar oldu

HENKEL,
Almanya’nın Düsseldorf şehrinde düzenlediği toplantıyla finansal sonuçlarını açıkladı. 2008 yılında satışlarını yüzde 8.1 oranında artırarak 14.1 milyar Euro’ya ulaştırdı. Yüzde 3 oranında organik büyüme sağlayan şirket, faaliyet karını ise yüzde 9.1 oranında artırarak 1.495 milyar Euro’ya çıkardı.

Türkiye’nin potansiyeli yatırım çekiyor

TÜRK
Henkel Yürütme Kurulu Başkanı Erdem Koçak, yapıştırıcılar bölümünün Türkiye pazarında da çok güçlü olduğuna değinerek, şunları söyledi: "Kozmetik sektöründe de, Türkiye pazarına diğer firmalara göre çok geç girmemize rağmen, tüketicilere sunduğumuz yenilikler sayesinde çok hızlı büyüyoruz. Çamaşır ve ev bakım ürünleri iş birimimizde de tüketicilerin yaşamlarını kolaylaştıracak yeni ürünler sunmaya ve yatırım yapmaya devam ediyoruz. Bu gelişmeler ve Türkiye pazarının potansiyeli, Almanya’da bulunan genel merkezimizi Türk pazarına daha çok yatırım yapmaya teşvik ediyor."

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!