Güncelleme Tarihi:
Gül, Four Seasons Oteli'nde düzenlenen basın toplantısında, Mapfre Genel Sigorta'nın yeni dönem hedeflerini anlattı.
Genel Sigorta'nın yüzde 80 hissesini, 2007 yılında Çukurova Holding'den satın alan Mapfre'nin, Türkiye'deki faaliyetlerini Mapfre Genel Sigorta A.Ş ve Mapfre Genel Yaşam Sigorta A.Ş isimleri ile sürdürme kararı aldığını anımsatan Gül, değişimin temel amacını, “Genel Sigorta'nın geleneksel anlamının, gücünün, güvenilirliğinin ve dostluk ifadesinin yanına aynı özellikleri taşıyan ve bunu uluslararası ortamda kanıtlamış Mapfre ismini katarak, bu özellikleri pekiştirmek” olarak açıkladı.
Mapfre'nin, sigorta, reasürans ve asistans hizmetleri alanında İspanya ile birlikte toplam 45 ülkede faaliyet gösterdiğini anlatan Gül, Mapfre'nin, 76 milyondan fazla poliçeye, 11 milyonun üzerinde araç sigortasına, 35 milyar Avro'nun üzerinde şirket fonuna ve 34 bin 603 personele sahip olduğunu söyledi.
Mapfre'nin 2008 yılı prim üretiminin 14 milyar 305 milyon Avro, konsolide gelirlerinin de 2008 yılında yüzde 20 artışla 18 milyar 277 milyon Avro olduğuna dikkati çeken Gül, şunları kaydetti:
“Mapfre Genel Sigorta, hayat dışı sigortacılıkta faaliyet gösteren 32 şirket arasında karlılık oranında birinci sırada, öz kaynak büyüklüğünde ikinci sırada ve pazar payında onuncu sırada yer almaktadır. 'Trafikte Can Güvenliği' diye bir projemiz var. Bu proje ile can, mal ve sağlık kayıplarını azaltmak istiyoruz. 2009 yılı sonunda bu projeye başlamak istiyoruz. Yeni dönem stratejilerimiz de; sigortalılarımıza ve satış kanallarımıza en iyi hizmeti sunmak ve en yakın olmak, en iyi teknolojik alt yapıya sahip olmak, yüksek marka bilinirliği ve bağlılığına ulaşmak, Türkiye'nin her noktasında var olabilmek, sektöründe en başarılı ve en büyük sigorta şirketi olmak.”
Serdar Gül, teknoloji alt yapısı için 7,5-8 milyon liralık, marka bilinirliği için ise 5 milyon liralık yatırım yaptıklarını bildirdi.
“SEKTÖRÜN BÜYÜME ORANI ÜZERİNDE BÜYÜYECEĞİZ”
Toplantının ardından soruları yanıtlayan Gül, Türk sigorta sektörünün, ekonominin gidişatına çok bağımlı olduğunu belirterek, şöyle devam etti:
“Otomobil, ev satışları artarsa daha başarılı olabiliriz. Kriz olmasaydı, yüzde 15-20 civarında büyümeyi hedefliyorduk ama sektör yıl sonunda yüzde 5 küçülecek gibi. Dolayısıyla hedeflerimiz çok saptı. İlk 3 ayda sektör yüzde 2 civarında küçüldü. Bizde de aynı oranda bir küçülme var. Dolayısıyla hedeflerimizin çok ciddi sapması söz konusu ama yıl sonunda sektörün büyüme oranı üzerinde büyüyeceğiz. Sektörün karlılığı üzerinde karlılığı yakalayacağız.”
Mapfre Genel Yaşam Sigorta Genel Müdürü Muhittin Yurt da şirketin, 128 personel, 2 bölge müdürlüğü, 212 acente ve 32 broker ile hizmet verdiğini bildirdi.
Sigortalı sayılarının, 2008 yılı sonu itibariyle 282 bin 430 olduğunu anlatan Yurt, şirketin, sağlık sigortalarında sektörde dördüncü, seyahat sağlık sigortalarında ise ikinci olduğunu ifade etti.
Şirketin, toplamda 5-6 bölge müdürlüğü olduğunu anlatan Yurt, 1-1,5 yıl içerisinde bölge müdürlüğü sayılarını da 12-13'e çıkarmak istediklerini söyledi.