Hanife BAŞ
Oluşturulma Tarihi: Aralık 13, 2008 00:00
Evlilikleri bitiren ekonomik kriz, düğünleri pek etkilemedi. Evlilik Dünyası Fuarı’nı düzenleyen Patika Fuarcılık’ın Genel Müdürü Didem Cılga, kasım ayında evliliklerde yüzde üçlük artış olduğunu söyledi ve "Düğünlere ayrılan bütçe ekonomik kriz nedeniyle bir miktar azaldı" dedi.
KÜRESEL finansal krizin en az etkilediği sektörler arasında ’düğünler’ gelirken, yılda 650 bin nikahın kıyıldığı Türkiye’de sektörün büyüklüğü 27 milyon YTL’yi buluyor. Krizden sonra yapılan evlilik sayısı da düşmedi. Türkiye’de bir evlilik için 15-100 bin YTL arasında harcama yapılıyor. 6-8 Şubat tarihleri arasında yapılacak ’Evlilik Dünyası 09’ fuarını düzenleyen Patika Fuarcılık Genel Müdürü Didem Cılga, kriz döneminde bile evlilik sayısında artış olduğunu belirterek, "Evlenme töreni gelinlikten ev dekorasyonuna birçok sektörün bir araya gelmesiyle oluşmuş ve hacmi her yıl daha da büyüyen bir sektör. Evlenirken satın alınan farkıl ürün sayısı 30-40’ı buluyor. Krize karşın evlilik ürünleri sektörü 27 milyon YTL’ye ulaştı" dedi.
Her yıl artan nikah-düğün sayısının 2008’in ilk altı ayında da devam ettiğini dile getiren Cılga, "Bu yıl kasım ayında geçen yıla göre yüzde üçlük bir artış yaşandı ve yıl sonuna kadar bu artışın devam etmesi bekleniyor. Artış her ne kadar sektörün yüzünü güldürse de düğünlere ayrılan bütçe kriz döneminde bir miktar azaldı" diye konuştu.
Masraftan tasarruf
Didem Cılga, özellikle İstanbul, Ankara, İzmir ve Adana gibi büyükşehirlerde çiftlerin evlilik kararı alırken diğer unsurların yanı sıra bir araya gelip ekonomilerini birleştirmeyi de hesaba kattıklarına değinerek şöyle konuştu: "Tek başlarına ev geçindirmeye çalışan çiftler, evlenerek bu sorumluluğu ikiye bölüyorlar. Her ay ayrı ayrı ödenen ev kiraları ve benzer birçok harcama teke düşüyor. Yapılan tasarruf hem düğün masraflarını karşılıyor, hem de birikim oluşturuyor."
Sektör çeşitlendi
Türkiye’de düğün-nikah sektörünün çok büyüdüğünü ve önceden İstanbul’da 500 olan gelinlikçi sayısının bu yıl iki binin üzerine çıktığını dile getiren Cılga, sektörün hem ürün çeşitliliği, hem de firma sayısı bakımından çok zengin olduğunu, sadece İstanbul’da 600’e yakın da organizasyon firması bulunduğunu kaydetti.
Gelinlik ve alyans
Düğün-nikah alışverişinin olmazsa olmazı gelinlik, damatlık, davetiye, nikáh şekeri, düğün mekánı, alyans ve pasta gibi ürünlerin satışında bir azalma görülmediğini kaydeden Didem Cılga, "Çiftlerin tercihi lüks alışveriş yerine uygun fiyatlı ürünler oluyor. Nikáh şekeri ve davetiye de gelinlik gibi krizden pek etkilenmeyen kalemler. Mücevher de vazgeçilmez ama en çok tasarruf özellikle bu kalemde yapılıyor. Eskisi kadar çok takı takılmıyor ama alyans ve tektaş hálá revaçta" dedi.
30 bin çift fuarı ziyaret edecek
’EVLİLİK Dünyası 09’ fuarı, 6-8 Şubat tarihlerinde İstanbul Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı’nda düzenleniyor. Fuarı düzenleyen Patika Fuarcılık’ın Genel Müdürü Didem Cılga, fuara 200’e yakın firmanın katılacağını belirterek, "Fuarı 30 bin civarında evlenecek çiftin ziyaret etmesini bekliyoruz. Fuar, her gün düzenlenecek defileler, dans gösterileri, saç ve makyaj şovlarıyla renklenecek, 2009 düğün trendleri belirlenecek ve 2009 düğünleri planlanacak" diye konuştu.
17 milyon kişi evlenme çağında
Türkiye’de her yıl yeni nikah sayısı nüfusun artışına bağlı olarak artıyor. 2003’de 575 bin olan evlilik sayısı, geçen yıl 650 bine çıktı.
2008’in ilk altı ayında da da nikah ve düğün hız kesmedi. Krizin en yoğun yaşandığı kasım ayında yüzde üçlük artış oldu.
Nikah ve düğün sayısında 98 bin 495 İstanbul başı çekiyor. İstanbul’u, Ankara, İzmir ve Adana takip ediyor.
Türkiye’deki nüfusun 17 milyonu evlenme çağındaki gençlerden oluşuyor.
Bir düğünün maliyeti 15-100 bin YTL arasında değişiyor.
Kriz nedeniyle gelinlik, damatlık, alyans, nikah şekeri gibi kalemlere harcama kesilmezken, takıdan feragat ediliyor.