Güncelleme Tarihi:
Geçen yıllar Antalya'da başta Almanya, Rusya, Avusturya ve Japonya olmak üzere, çeşitli ülkeler ve yurt içinden, binden fazla kulübün kamp yaptığını anımsattı.
Bu dönem ise Antalya'da kamp yapan yerli ve yabancı futbol kulübü sayısının 850-900 civarında kaldığını ifade eden Kara, Fame Otelleri'nde geçen yıl 41, bu sezon ise 35 yabancı futbol takımının kamp yaptığını bildirdi.
Antalya'daki otel ve tatil köyleriyle, futbol tesislerinin ve bölgenin iklim koşullarının, futbol takımlarının kamp çalışması yapmaları bakımından çok uygun olduğuna dikkati çeken Kara, şöyle konuştu.
“Küresel ekonomik kriz yerli ve yabancı futbol takımlarını da olumsuz etkiledi. Geçen yıllar binin üzerinde futbol takımı Belek ve Kundu başta olmak üzere Antalya çevresinde kamp yapmıştı. Bu sezon ise ancak 850-900 kadar futbol takımı kamp için Antalya'yı tercih etti, Futbol çok büyük bir sektör. Bu nedenle Antalya futbol turizmine ayrı bir önem göstermeli. Futbol Federasyonu ve kamu çok büyük tanıtım atağı yapmalı. Antalya, futbol turizmi için markalaşıyor. Futbol turizminde sponsorluk çok önemli. Marka kulüp ve futbolculara sponsorluk yapılmalı. Marka olmuş kulüp ve futbolcuları Antalya'ya çekmeliyiz. Sponsorluğu turistik işletmeler kendi başlarına gerçekleştiremez. Hükümet de taşın altına elini koymalı.”
10-15 AVRO DAHA FAZLA HARCIYOR
Futbol endüstrisinin çok büyük ticaret hacmine sahip olduğunu vurgulayan Kara, bir çok futbol kulübünün de altyapı seçmelerini kamp yaptıkları otellerde gerçekleştirdiklerini söyledi. Futbolcu adaylarıyla birlikte ailelerin de takımların kamp yaptığı otellerde kaldığını ifade eden Kara, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Futbol turizmi için gelenler diğer turistlere göre günlük 10-15 avro daha fazla harcama yapıyor. Futbolcu menajerleri de kamp yapılan otellere zenginlik katıyor. Çünkü kamp sırasında futbolcu alışverişleri, transferler de yapılıyor. Futbolcular takip ediliyor. Menajerler de para harcıyor. Bunun yanında kamp yapan takımlar otellerin, masraflarını da azaltıyor. Alkollü içecek ve yiyecek maliyetleri de azalıyor. Futbol turizminde çok büyük rant var. Ancak futbol turizminden pay alabilmek için elimizdeki kapasiteyi tam kullanamıyoruz.”