Güncelleme Tarihi:
GARANTİ Bankası Genel Müdürü Ergun Özen, son dönemde kamuoyunu yoğun olarak meşgul eden bankacılık sektörüne yönelik ücret ve komisyonlarla ilgili eleştrileri yanıtladı. Sabit faizli borçlanmada bankaların faiz riskini üzerine aldıklarını vurgulayan Özen, şunları söyledi: “Müşteri iki türlü borçlanabiliyor. Değişken faizli ve sabit faizli. Uzun vadeli sabit faizle borçlanmayı tercih eden müşterilerimizin, faiz oranları düştüğü zaman bankaya gelip de ‘Faizleri indirmeniz gerekir’ diye söylemesini doğru ve adil bulmuyorum. Nasıl ki faizler çıktığı zaman bankanın sabit faizle borçlanmış bir müşteriye gidip faizlerini yükseltiriz demesini adil bulmadığım gibi. Bir kontrat var aranızda ve imzalanmış. Adı üzerinde, sabit faizle borçlanan birisi vade sonuna kadar sabit faize sadık kalmak zorunda. İnanın bana, bu adil geliyor. Dünyanın her yerinde de bunun böyle olduğunu düşünüyorum.”
KAFAMIZI KUMA GÖMMÜYORUZ
Özen, Garanti Bankası’nın yeni finansal servisi olan “iGaranti”nin lansman toplantısı sonrasında gazetecilerin bankacılık sektörü ve ekonomi gündemine dair sorularını yanıtladı. 10-15 yıl önce 5 milyar liralık bir tüketici kredisi kullanımı olduğunu ve bugün bu rakamın 285 milyar liraya ulaştığını belirten Özen, şu değerlendirmelerde bulundu: “Tüketici kredisi kullanımı arttıkça biz bu tür sorunlarla karşı karşıya kalıyoruz. Burada bankacılık sektörünün dürüst, ahlaklı ve elinden geldiği kadar bunu böyle yaptığını düşünüyorum. Hatalar var mıdır? Kafamızı da kuma gömmüyoruz.”
DÜZELTMEYE HAZIRIZ
Bankaların da elbette hatalı noktalarının olabileceğini kaydeden Özen, “Biz bunların kamu tarafından şurada hatalısınız, bunu almamalısınız dendiği taktirde almayacağımızı da bütün bankacılık sektörü olarak da kabul edeceğimizi sanıyorum. Bazı kalemlerde hakikaten haksız uygulamalar varsa ki şu anda telaffuz etmek istemiyorum ama olduğunu ben de düşünüyorum. Bu Garanti Bankası da olabilir, kimseyi de suçlamak istemiyorum. Bankacılık sektörü olarak bunları önümüzdeki günlerde bertaraf etmeye hazırız” diye konuştu.
Bankaların yüklendikleri maliyetleri hatırlatan Özen, “Faiz oranları düştükçe dünyanın her yerinde komisyon gelirleri daha da önem kazanıyor. Türk bankacılık sektörü için de bu böyle olacak. Ama şu anda Türk bankacılık sektöründe komisyon gelirleri Avrupa’ya, Amerika’ya veya diğer gelişmekte olan ülkelerle kıyaslandığında en düşük hâlâ bizde” dedi.
Bağlantılı müşterilere iGaranti
GELECEK planlarını mobil kanallar üzerinde şekillendirmeye odaklandıklarını söyleyen Ergun Özen, Garanti Bankası Genel Müdür Yardımcısı Didem Dinçer Başer sektördeki geleneksel hizmet biçimlerinin dönüşümüne ve geleceğin bankacılığına öncülük edecek yeni finansal servisi “iGaranti”yi düzenlediği toplantıyla tanıttı.
Dijital dünyaya sürekli bağlı kalanları hedefleyen yeni finansal servisi iGaranti’yi kullanıma sundu. Akıllı telefonlarda kullanılabilecek bir uygulama olan iGaranti’de bankacılık işlemleri ücretsiz olarak gerçekleştiriliyor.