Güncelleme Tarihi:
2013 yılının ilk 2 ayında yurtdışı yolcuda yüzde 32 oranında büyüme yakalayan Türk Hava Yolları (THY), yabancı havayolu şirketlerinin en çok birlikte çalışmak istediği havayolu oldu. Yabancı havayolu şirketlerinin ilgisi nedeniyle, ‘Herkes bizimle havayolu kurmak istiyor’ diyen THY Genel Müdürü Temel Kotil, söz konusu tekliflerle ilgilenmediklerini söyledi. Kotil, “Biz büyürken, diğer yabancı havayollarına baktığımızda ise yüzde 3-4 oranında küçüldüler. Büyüklerle aramızdaki makas kapanırken, küçüklerle açılıyor. Dolayısıyla bu kadar organik büyümesi güçlü olan bir havayolunun, başka bir havayoluna fazla bir ihtiyacı yok. Ama fırsat çıkarsa tabi ki bunu gerçekleştirebiliriz” diye konuştu.
BUNUN ADI BÜYÜME
Verdikleri 117 uçak siparişiyle 2020 yılında 370 uçağa ulaşacaklarını ve 90 milyon yolcu taşıyacaklarını hatırlatan Temel Kotil, “Bunun adı büyüme” diyerek konuşmasını şöyle sürdürdü: “Şubat ayında zamanında kalkış oranımız yüzde 90 oldu. Şu anda filomuzda 211 uçak faaliyet gösteriyor. Atatürk Havalimanı’na 50 uçak daha koysak yeter. Daha fazla kapasite yok. Bu demek oluyor ki bizim bu 100 uçağı başka yere yerleştirmemiz gerekiyor.”
YERLİ FİNANSÖR YOK
Son verdikleri 13.4 milyar dolarlık 117 uçak siparişi için Türkiye’den finansman sağlayabilecek bir banka çıkmadığını belirten, Temel Kotil, “Finansmanı yabancı bankalardan alıyorduk bugüne kadar. Şimdi de öyle olacak. Bugüne kadar Türkiye’den bizi finanse eden banka çıkmadı. Yüzde 3.5 gibi çok iyi faiz oranlarıyla 12 yıllık uzun dönem finansman yapılasiliyor. Bugüne kadar yurtdışından 4-5 milyar dolar finansman sağladık.”
Hava ve karayı birleştirdi
İyi para kazanıyoruz
Yeni alınan uçakların Sabiha Gökçen, İzmir, Antalya ve Ankara’ya konuşlandırılacağını belirten Kotil şunları söyledi: “Şu anda geldiğimiz transfer yolcu oranı yüzde 47. Yani yurtdışından gelen yolcunun yarısı transfer oluyor. İyi de para kazanıyoruz. Atatürk Havalimanı’nda kristalize olmuş bir yapımız var. Artık oraya daha fazla yüklenmenin anlamı yok. Zaten Atatürk Havalimanı’na yüklenmemiz bizim kalkışlarımızı etkiliyor. Daha fazla şehire çok frekans yaparak yani yolcuları bekletmeden diğer uçağa alarak hedeflenen başarı oranına ulaşabiliyorsunuz.