Güncelleme Tarihi:
Akbank’ın kredi kartları ciro pazar payı ilk çeyrekte yüzde 1.1 artışla yüzde 16’ya yükseldiğini anlatan Akbank Ödeme Sistemleri’nden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Sindel, “Pazardaki en önemli gösterge olan kredilerdeki büyümeyi pazar payı birinciliği ile sonuçlandırdık. Hedefimiz kalan çeyrekleri de lider olarak bitirmek” dedi. Sindel, müşterilerin kart kullanımlarında yaşadığı kafa karışıklığını ortadan kaldırmak için yeni bir ‘tarife’ serisini tanıtmaya hazırlandıklarını anlatan Sindel, “Geçen yıl kredi kartlarında, toplam ciromuz 42 milyar lira seviyesindeydi. 2012 sonunda da bu rakamı 50 milyar lira seviyesine çıkarmayı hedefliyoruz” dedi.
5.5 milyon kart
Kart başına düşen harcama miktarı sektörde 570 lira iken bu rakamın Akbank’ta 800 lira olduğuna dikkat çeken Mehmet Sindel, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Müşterilere ceplerindeki kartı kullandırdık. Kart sayımız 5.5 milyona geldi. Akbank müşteri sayımız ise 4.5 milyon. Yaklaşık 1.5 yıl önce telefon operatörlerininkine benzer tarifeleri uygulamaya başladık. Faiz önemli diyen daha düşük faiz, daha fazla chip para isteyen başka kartı tercih edebiliyor. Kişiye özel bir ürün adaptasyonumuz var. Müşterilerin her türlü harcamalarını yaptıkları alışverişleri takip ediyoruz. Doğru kişiye doğru limiti vererek müşteriyi koruyoruz. Şimdi yeni tarifelerimizle müşteri sayımızı daha da artıracağız. Yüzde 16’lık ciro pazar payı ve yüzde 18.5’lik kredi kartı kredileri pazar payı oranı, verimli olduğumuzu gösteriyor.”
Sorunlu alacak azaldı
Riskleri iyi yöneterek ilk çeyrek sonunda sorunlu alacakları da yüzde 4.5’den yüzde 3 seviyesine indirdiklerini ifade eden Sindel, “Sektörde de sorunlu alacaklar kredileri yüzde 7.5’ten yüzde 6’ seviyesine düştü. Burada tüketicilerin artık tek kart kullanımına yönelmesinin büyük etkisi var. Müşterinin en çok kullandığı kart olmak istiyoruz” dedi.
Ticari kart yeterli büyüklüğe ulaşmadı
TİCARİ kredi kartlarının Türkiye’de henüz yeterli büyüklüğe ulaşmadığını anlatan Akbank Ödeme Sistemleri’nden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Sindel, şu değerlendirmeyi yaptı: “Akbank olarak kayıtlı ekonomiye geçiş açısından büyük önem taşıyan ticari kredi kartı uygulamasının yaygınlaştırılması için çalışacaklarını ve ticari kart alanının Akbank’ın büyümeyi hedeflediği bir kategori olduğunu kaydetti.”