Kredi kartı aidatı sorununda çözüm yolu bulundu

Güncelleme Tarihi:

Kredi kartı aidatı sorununda çözüm yolu bulundu
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 12, 2013 11:45

Kredi kartı aidatı sorununda çözüm formülü bulundu. Buna göre bankalar kredi kartlarıyla tüketicilere hitap ederken sadece alışveriş için tüketicinin kullanabileceği ücretsiz bir kredi kartı hizmete sunmakta yükümlü olacak.

Haberin Devamı

Gündeme ilişkin soruları yanıtlayan Gümrük ve Ticaret Bakanı Hayati Yazıcı, kredi kartlarına ilişkin büyük bir hassasiyet bulunduğunu belirtti. Yazıcı, çözümü şöyle anlattı:

"Bu alanda çözüm formülü şu; bütün bankalar kredi kartlarıyla tüketicilere hitap ederken hiç ücret almadıkları, sadece alışveriş için tüketicinin kullanabileceği ücretsiz bir kredi kartı hizmete sunmakta yükümlü olacak. Bankalar bu kartları tüketiciye verecek."

Yazıcı, bankaların tüketici kartlarına yönelik uygulamaları özendirmek için çeşitli alternatifler ürettiğini ifade ederek, şunları söyledi:

"Onu isteyen tüketici de onu alacak. 'Niye benden ücret alınıyor, her yıl kredi kartı aidat alınıyor' gibi yakınmaları ortadan kaldırmak için yalın, soyutlanmış bir tür kredi kartı uygulama zorunluluğu getirme suretiyle tüketiciye alternatif seçenekler sunulmasına ilişkin düzenlemeyle bu alandaki sorunu gidereceğimiz kanısındayım."

Haberin Devamı

Yazıcı, parlamento tatile girmeden bu yasayı geçirmeyi ümit ettiklerini vurguladı.

Bankaların komisyon ve ücret gelirlerindeki artışın tüm kalemleri geride bırakmasına ilişkin soruya da Yazıcı, bankaların faiz dışı gelir kalemlerinin bulunduğunu, bunların geçen yıl 31 olduğunu, sürekli değişkenlik gösterdiğini aktararak, şu değerlendirmede bulundu:

"Şimdi bu 60'a çıkmış. 'Bütün bankalar 60 kalemden ücret alıyor' anlamına gelmez. Her banka belli nitelikteki işleri değişik isimler altında isimlendirmek suretiyle ücret talep ediyor. Bütün bankalara baktığımız zaman faiz dışı gelir kalemleri isimlendirdikleri kalemler 60'a varıyor. Yine bunların tavanını belirleyecek düzenleme öngörüyoruz. Geçen yıl kamuoyuyla paylaştığımızda tartışmaların, bankaların uygulamalarında önemli etkisi olduğunu gördük. Elbette ki faaliyetlerini müşteriye sunarken tüketicinin hassasiyetlerini de dikkate almak zorunda kalacaklar."

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!