Güncelleme Tarihi:
Türkiye’de kişi başına kozmetik harcamasının 30 dolar olduğunu söyleyen Tekin Acar Cosmetics Genel Müdürü Bülent Başaran, Avrupa ile kıyaslandığında rakamların hala çok düşük olduğunu ekleyerek, “Genç bir nüfusa sahip olmamız ve kadınların artık ekonomik olarak daha da güçlenerek kendi kişisel ihtiyaçlarını karşılayabilecek duruma gelmeleri gibi sebeplerden dolayı da ülkemizde daha gidilecek çok yol var” dedi. Selektif kozmetik pazarın ise sadece yüzde 10’luk kısmı oluşturduğunu söyleyen Başaran, “Sektörün büyüklüğü şu anda 215 milyon dolara ulaştı. Türkiye genelinde selektif kozmetiğin yüzde 50’si İstanbul’da satılıyor” diye konuştu.
DAKİKADA 34 KİŞİ
25 ilde 73 mağazada müşterileriyle buluştuklarını söyleyen Bülent Başaran, 2012 yılında 9 milyon kişiyi mağazalarında ağırladıklarını belirterek, “2011 yılında dakikada 25 ziyaretçisiyle buluşan mağazalarımız, 2012 yılında dakikadaki ziyaretçi sayısını 34’e çıkarttı” dedi. 2013 yılında büyüme ve karlılıkta sektörün önünde bir artış beklediklerini açıklayan Başaran, “85 mağazamız ile birlikte istihdamımızı ise 500’den 600’e ulaştırmayı hedefliyoruz” diye konuştu.
73 MAĞAZAYA ULAŞTI
2009 yılında uygulamaya başladıkları müşteri sadakat kart sayısının 500 bin kullanıcıya ulaştığını belirten Bülent Başaran, “Müşterilerimizin alışkanlıklarını bu kart sayesinde takip edip onlarla birebir iletişim kurabiliyoruz. Müşterilerimize ilgilendikleri ürünleri ve fırsatları Beauty Club Card sayesinde doğru ve etkili bir biçimde iletiyoruz. 2012 yılını cirosal anlamda yüzde 20 büyüme ile kapatıyoruz. Türkiye genelinde 73 mağazaya ulaştık. 2013 yılında da ciromuzu yüzde 25 büyüterek, mağaza sayımızı 85’e çıkaracağız” dedi.