Oluşturulma Tarihi: Aralık 25, 2011 00:00
Başaran, “Bu pazarın sadece yüzde 10’luk kısmını selektif kozmetik sektörü oluşturuyor. Pazarın 2012 yılında yüzde 20 civarında büyümesini bekliyoruz. Krizden en az etkilenen sektörlerden birisi olduk. Zor geçmesi beklenen 2012’de de sıkıntı yaşayacağımızı sanmıyorum” dedi.
100 mağaza hedefledi
2011 sonunda Türkiye genelinde 66 mağazaya ulaşacak olan Tekin Acar Cosmetics, yeniden yapılanma süreci kapsamında 20 yıldır kullandığı logosunu yeniledi. Başaran, şunları söyledi: “Hemen hemen tüm mağazalarımızı 3 milyon TL’ye yenileyip, konseptlerini değiştirdik. 2012’de mağaza sayısımızı 80’e çıkarmayı istiyoruz. Yüzde 25’lik büyüme hedefi koyduk. Bu yıl 8 yeni mağaza açtık. Organize perakende kozmetik sektöründe yüzde 40’a yakın pazar payımız var. 2012 yılında yatırım atağına geçerek, 14 yeni mağaza açacağız. 2014 yılına kadar toplam 20 milyon TL yatırım ile mağaza sayımızı 100’e çıkarmayı hedefliyoruz.”
550 kişi çalışacak
Başaran, çalışan sayısını 460’tan 550’ye çıkaracaklarını vurgulayarak, şöyle konuştu: “2009 yılında uygulamaya aldığımız müşteri sadakat kart sayısı 450 bine ulaştı. Müşterilerimizin alışkanlıklarını bu kart sayesinde takip edip onlara birebir ulaşıyoruz. Müşterilerin ilgilendikleri ürünler ve indirimleri Beauty Club Card’la doğru biçimde iletiyoruz.”
Yabancı fiyat indiriyor
Bülent Başaran, yabancı parfüm markalarının ürün fiyatlarını mecburen aşağı çektiğini, bunun da satışlarında adet bazında yüzde 20-25 artış sağladığını söyledi. Başaran, “Her marka orta sınıf vatandaşa hitap etmek için çaba gösteriyor. Bizim 1.5 yıldır, yabancı markalara fiyatları düşürmeleri için baskımız vardı. Artık onlar da sektördeki rekabetin farkındalar” diye konuştu.