ANKA
Oluşturulma Tarihi: Ocak 13, 2007 09:32
Avrupa Birliği, alanında dünya lideri olan Avrupalı kozmetik firmalarının rekabet güçlerini artırmak, bürokrasiyi azaltıp, daha etkin bir yasal çerçeve oluşturmak amacıyla çalışma başlattı.
AB Komisyonu Başkan Yardımcısı ve Sanayiden Sorumlu Üye Günter Verheugen, konuya ilişkin açıklamasında, "AB mevzuatını basitleştirmek ve azaltmak konusunda verdiğimiz sözü devreye sokuyoruz. Kozmetik alanında şimdiki metin yığınlarının ayıklandığı, sadeleştiği ve akıcı hale geldiği çağdaş bir yasa istiyoruz. Yasadan kaynaklanan yönetimsel maliyetleri önemli ölçüde düşürmeye, kamu sağlık ve güvenliğini zayıflatmadan daha etkili hale getirmeye odaklanmalıyız" dedi.
AVRUPA KOZMETİK MEVZUATI "YAMALI BOHÇA"
AB Komisyonu 12 Ocak’ta kozmetik endüstrisi alanında gereksiz maliyet artışlarına gitmeden basit ve çağdaş bir düzenleme çerçevesi meydana getirmek üzere inceleme başlattı.
AB Komisyonu'nun konuya ilişkin açıklamasında, "Yeni çerçeve, 1976'dan bu yana yürürlükte olan, 50'den fazla tadilatla bir yamalı bohçaya dönerek kendi içindeki uyumu kaybeden AB Kozmetik Direktifi'yle yer değiştirecek" denildi.
Direktif'teki birçok maddenin yanlış paragraflarda yer aldığını, kozmetik ürünlerde farklı bileşikler için ayrıntılı düzenlemelerin çok karışık olduğunu belirten AB Komisyonu, sözkonusu mevzuatın, yönetimi zorlaştırdığını savundu. Açıklamada, "Bu, söz konusu alanda dünya lideri olan Avrupa kozmetik endüstrisi için uyumu, olması gerekenden daha maliyetli ve zor hale getirmiştir. Konsültasyon çalışmaları Mart ayında sonuçlanacak ve yeni çerçeve en geç 2010'a kadar bitirilmiş olacak" denildi.
Kozmetik ürünlerde hayvan testlerinin 2009 ve 2013'ten itibaren yasaklanması ve aşamayla kaldırılması, bu çalışmanın kapsamı dışında tutuldu.
ÇİN'İN KOZMETİK TÜKETİMİ BİR YILDA YÜZDE 11 ARTTI
AB piyasasında yerleşmiş kozmetik maddelerin güvenilirliğini sağlamak için düzenlenmiş bir yasal çerçeve olan Kozmetik Direktifi, sadece lüks ürünleri değil, genel sağlık için yaşamsal önem taşıyan güneş kremleri, diş macunları ve temizlik preparatlarını da kapsıyor. AB ve dünya çapında düzenli biçimde büyüyen Avrupa şirketleri bu piyasada dünya lideri konumunda bulunuyor.
AB Komisyonu, Avrupa firmaları sektörde öncü rolü oynamayı sürdürmek istiyorlarsa daha çağdaş ve etkili düzenleyici yasal çerçeve gerektiğini belirtti ve Komisyon'un endüstri ve tüketici organizasyonlarıyla akademik dünya gibi sektör katılımcılarının aşağıdaki konulardaki görüşünü öğrenmek istediğini bildirdi:
"-Kozmetik firmalarının yönetim maliyetleri nasıl düşürülebilir?
-Üreticilerin kendi kendilerini vergilendirmeleri sistemi ve sorumlulukları nasıl güçlendirilebilir?
-Aşırı bürokrasiye kaçmadan, kozmetiklerde yüksek düzeyde güvenlik nasıl korunabilir?"
Avrupa'daki kozmetik ürün pazarının yaklaşık 65 milyar
euro olduğu biliniyor. 3 binden çok kozmetik üreticisinin bulunduğu Avrupa'da önemli çapta üretimi,
KOBİ türünde işletmeler sağlıyor, doğrudan ya da dolaylı olarak 350 bin AB vatandaşı bu firmalarda çalışıyor. Sektör büyümesi, AB ülkelerinde normal rakamlarda seyrederken, yükselen piyasalar önemli büyümelere sahne oluyor. Örneğin Çin'de kozmetik pazarı 2004-2005 yılı için yıllık yüzde 11 arttı, artışın bu ölçüyle sürmesi bekleniyor.