Güncelleme Tarihi:
Turist sayısı Ocak-Eylül döneminde yüzde 32 düşüşle 20.3 milyona gerilemişti. Turizm gelirleri de terör saldırılarının yarattığı güvenlik endişeleri ve Rus ziyaretçi sayısındaki düşüşün etkisiyle üçüncü çeyrekte bir önceki yıl aynı döneme göre yüzde 32.7 azalarak 8.28 milyar dolar oldu.
Reuters'ın sorusunu yanıtlayan Ersoy,"2017'de 2016'dan farklı olarak sadece Rusya pazarında artış bekliyoruz. Avrupa pazarında ise artan anti-propaganda nedeniyle bu yıla göre daha da düşüş bekliyoruz" dedi.
Rusya pazarındaki artışın Avrupa'daki düşüşü karşılamama ihtimalinin yüksek olduğunu vurgulayan Ersoy,"Veriler, 2017 yılının 2016'dan daha parlak olmayacağını gösteriyor" diye konuştu. Ersoy, Rus turist sayısındaki artış beklentisi ile ilgili olarak ise, "Rusya'nın içinde bulunduğu ekonomik daralma nedeniyle daha uygun fiyatlı destinasyonlara ihtiyacı var. Bu nedenle gelecek yıl Avrupa yerine yeniden Türkiye tercihi öne
çıkacaktır. İkinci olarak da Türkiye Ruslar için en yakın mesafede en rahat tatil yapabilecekleri yer" diye konuştu.
TÜRKİYE'NİN PAZARLAMA STRATEJİSİNİ DEĞİŞTİRMESİ LAZIM
Turizmde Türkiye'nin pazarlama stratejisini değiştirmesi gerektiğini vurgulayan Ersoy, "Turizmdeki mevcut tabloya bakıldığında, Türkiye'nin pazarlama sisteminin değişmesi gerekiyor. Turizmde toptancı pazarlama stratejisinden perakende anlayışa geçmek zorundayız. Yani tarifeli seferleri öne çıkarmak zorunda. Antalya, Bodrum, Dalaman'dan uluslararası uçuşları artırmak zorundayız" diye konuştu.