Kötü hizmet lüksü kaçırıyor

Güncelleme Tarihi:

Kötü hizmet lüksü kaçırıyor
Oluşturulma Tarihi: Nisan 21, 2013 00:00

LÜKS tüketim global kriz, siyasi istikrarsızlık, iç savaş dinlemedi, 2012 yılını tüm dünyada yüzde 10 büyüyerek 212 milyar euro’da tamamladı.

Haberin Devamı

2015 yılında global lüks pazarının 245 milyar euro büyüklüğe ulaşması bekleniyor. Türkiye’de tam olarak ölçülemese de lüks tüketimin 20 milyar liraya ulaştığı hesaplanıyor. Türkiye’de lüks tüketim hızla artıyor ancak uzmanlar, kötü hizmetin Türkiye’de harcanabilecek 5 milyar dolarlık bir parayı dışarıya kaptırdığı görüşünde. Türkiye’de gayrimenkul ve otomobil hariç, lüks alışverişini yurtdışında yapan önemli bir kitle olduğu biliniyor.

YÜZDE 51 ŞİKAYETÇİ

Özgü Lüks Marka Danışmanlık’ın sahibi Özlem Güsar, “Lüks tüketicilerin yüzde 51’i satış danışmanlarının bilgisizliğinden şikâyetçi, alışverişe yurtdışına gidiyor” dedi. Gülar sözlerini şöyle sürdürdü: “Lüks tüketicisi çok bilinçli ve bilgili. Aynı bilgiyi karşısındaki satış danışmanından da bekliyor. Satış danışmanı ürünü bilmiyorsa ona güveni kalmıyor. Yurtdışına gidiyor bu alışveriş için. Çünkü oradaki satış danışmanı da şampanya içiyor, onunla aynı dili konuşuyor.”

Haberin Devamı

ASLA AFFETMİYOR

Türkiye’de mağazaların muhteşem olduğuna, çok iyi mimarlık ve tasarım örnekleri bulunduğuna değinen Güsar, ancak hizmette sıkıntı olduğunu söylüyor. Lüks tüketimin hiçbir zaman ihtiyaçtan yapılmadığına vurgu yapan Güsar, “O alışveriş keyfini ve anı yaşamak istiyor. Bunu yaşayamayınca da almıyor. Tanrı affeder lüks tüketicisi affetmez” diye konuşuyor.

Üçüncü nesil zengini olmayan bir ülkeyiz

BAZI uzmanların Türkiye’de daha çok gösteriş üzerine kurulu bir lüks olduğu saptamasını Özlem Güsar, kısmen doğruluyor. “Henüz üçüncü nesil zengini olmayan bir ülkeyiz” diyen Güsar, Türkiye’de köklü ailelerin çok zengin olmadığını hatırlatıyor.
Gülsar şu tespitleri aktarıyor: “BRICT (Brezilya, Rusya, Hindistan, Çin, Türkiye) ülkelerindeki lüks ile gelişmiş ülkelerdeki lüks çok farklı. Gelişmiş ülkelerde lüks bir gustoyla yaşanır. BRICT ülkelerinde ise kişi kendini lüks ile tamamlar ve tanımlar. Hermes’in ‘Lüks onarılabilen bir şeydir’ sözü var. Ancak bölgesel bakmaktan ziyade kişinin zenginlik tarihine bakmalı.
Yeni zengin, lükse yeni kavuştuğu için onu göstermek istiyor.”

Lüks strateji

Haberin Devamı

TÜM dünyada lüks tüketimin yüzde 40’ı turistler tarafından gerçekleştiriliyor. Henüz lüks alışveriş destinasyonuna dönüşmeyen İstanbul ve Türkiye’nin turizm gelirlerini artırması için lüks sunumunda şık stratejiler benimsenmesi gerekiyor. Özlem Güsar, “Türkiye gelen turiste çok para harcatacaksa bu kartpostal ve hatıra mıknatıslar satarak olmaz. Lüks hakkıyla satılırsa sadece yerli tüketicinin değil turistin de harcamasını artırabilir” dedi.

Kötü hizmet lüksü kaçırıyor

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!