Oluşturulma Tarihi: Şubat 16, 2006 00:00
Türk Hava Yolları (THY) Genel Müdürü Temel Kotil, "THY’nin uçurduğu, kendi filosunda olan veya kiraladığı bütün uçaklar emniyetlidir" dedi. Türk Hava Yolları (THY), üyelerin daha fazla ayrıcalığa sahip olacağı yeni özel yolcu programı "Miles&Smiles’ı" hizmete sundu.
Programın tanıtımı için Genel Müdürlük Binası’nda basın toplantısı düzenleyen THY Genel Müdürü Temel Kotil, gazetecilerin sorularını da yanıtladı. THY filosunda bulunan ve yaptığı arızalar nedeniyle sık sık gündeme gelen RJ-100 tipi uçakların ne zaman iade edileceklerine ilişkin bir soru üzerine, Kotil, RJ uçaklarından değişik dönemlerde toplam 12 tane kiralandığını ve kiralama süresi bitenlerin iade edildiğini söyledi. Hala filoda 4 adet RJ 100 uçağı bulunduğunu belirten Kotil, bunlardan 3’ünün iade bakımlarının yapıldığını, bir tanesinin de uçuşa devam ettiğini kaydetti.
HEPSİ EMNİYETLİ: World Focus firmasından kiralanan 2 adet MD-83 tipi uçağın bakımsız oldukları ve uçuş emniyeti bulunmadığına ilişkin iddialarla ilgili bir soruya karşılık olarak da Kotil, "THY’nin uçurduğu, kendi filosunda olan veya kiraladığı bütün uçaklar emniyetlidir" dedi. Bir arıza oluşmuşsa bunun sivil havacılıkta belirli bir arıza mantığı bulunduğunu anlatan Kotil, ayrıca Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nün de Türkiye’deki uçan uçakların uçuş emniyeti bakımından denetimini yaptığını ifade etti.
YENİ YOLCU PROGRAMI: Kotil, THY’nin, yeni özel yolcu programı ile de müşterilerine dünya standartlarında hizmet sunmaya başlayacağını söyledi. Sivil havacılık sektöründe tüm dünyada yaşanan olumlu gelişmelerin, havacılık hizmeti veren şirketlerin yeni yatırımlar yapmalarına olanak sağladığını kaydeden Kotil, "Sektörde yaşanan gelişmeler rekabet koşullarına da yansımış, havayolu şirketleri uçuş ağını genişletmek, filosundaki uçakları yenilemek ve sayısını artırmak gibi yatırımların yanı sıra yolcularına sunduğu hizmetlerde de yenilikler getirmiştir" dedi. Kotil, filosunda bulunan 86 uçağıyla, dünyanın 111 kentine düzenlediği seferlerle Türkiye’yi dünya ile buluşturan THY’nin, yolcularına çok daha farklı hizmetler sunmak için Miles&Smiles programını geliştirdiğini kaydetti. THY’nin 29 Ekim 2000 tarihinde uygulamaya başladığı özel yolcu programı ile bugüne kadar 772 bin üyeye ulaştığını belirten Kotil, şunları söyledi: "Bugün itibarıyla tümüyle yenilenen THY’nin Özel Yolcu Sistemi Miles&Smiles, eski üyelik numaraları değiştirilmeden ve kazanılmış haklar baki kalarak, üyelerimizin hedeflerine daha fazla avantajlarla ve hızlı ulaşmasını sağlayacak. THY’nin özel yolcu sıfatına sahip Miles&Smiles üyeleri, Classic ve Elite kart hizmetlerinin yanı sıra, yepyeni ve avantajlı iki yeni kart Classic Plus ve Elite Plus ile tanışarak çok daha farklı yeniliklere sahip olacaklar. Bugün itibarıyla hizmete sunduğumuz 4 karttan oluşan özel yolcu programımızın yanında Garanti Bankası ile 2000 yılından bu yana birlikte yürüttüğümüz Shop&Miles
kredi kartından da yolcularımız yararlanmaktadır."
THY, iptalleri artık ’Cep’ten bildirecekTÜRK Hava Yolları (THY), müşteri memnuniyetini artırmak amacıyla yolcularla yeni bir iletişim bağı kuruyor. THY, başta olumsuz hava koşulları nedeniyle iptal edilen sefer bilgileri olmak üzere bazı uçuş bilgilerini müşterilerine cep telefonlarından kısa mesajla bildirecek. THY, yolcularla artık cep telefonlarından kısa mesajla da iletişim kuracak. THY, yurt genelinde olumsuz hava koşullarının yaşandığı dönemlerde sıkça iptal edilen seferlerle ilgili bilgileri müşterilerinin cebine ulaştırmayı hedefliyor. Şirket, online hizmetleri arasındaki online bilet, online check-in, kargo ve bagaj takibi, tarife ve uçuş bilgilerini de SMS ile müşterilerine iletmeyi planladı.