Kotil, ‘Avrupa Havacılık Birliği' yönetim kuruluna seçildi

Güncelleme Tarihi:

Kotil, ‘Avrupa Havacılık Birliği yönetim kuruluna seçildi
Oluşturulma Tarihi: Ekim 16, 2010 13:34

TÜRK Hava Yolları (THY) Genel Müdürü Temel Kotil, İngiltere'nin başkenti Londra'da ‘Avrupa Havacılık Birliği’nin (Association of European Airlines- AEA) toplantısında yönetim kuruluna seçildi.

Londra'daki Hilton Park Lane Otel'de düzenlenen toplantıda AEA’nın yönetim kurulu üyeliğine 3'üncü kez seçilen Kotin, 2010 yılının 2009 ve 2008 yılına göre çok daha iyi geçtiğini ve havacılık sektöründe krizin sona erdiğini söyledi. THY Genel Müdürü Temel Kotil, DHA muhabirinin sorularını yanıtlarken Londra’daki temasları hakkında şunları söyledi:

“Bugün Londra'da yılda iki defa yapılan AEA'nın ikinci toplantısına katıldık. Bu toplantılar daha çok strateji toplantısı oluyor. Bizim de üyesi olduğumuz Avrupa Havayolları'nın karşılaştıkları problemler ve dünya havacılık sektörüyle ilgili ileriye doğru neler yapmamız gerektiğini tek tek görüşmüş oluyoruz. Bu açıdan çok yararlı bir toplantı. Avrupa’daki havayolları arasında en iyi gideni biziz. Bu nedenle çok mutluyuz. Havayollarının yıllık performans raporları dağıtılmıştı. Ben diğerlerinden bahsetmeyeceğim, ancak bizimkini görünce çok hoşuma gitti. Havacılık sektöründe 2008-2009’a göre 2010-2011 yılları çok iyi yıllar olarak gözüküyor. Talepler geri gelmiş oldu. Birinci çeyrek çok iyiydi. 2'nci çeyrekte biraz zayıflama var ama sonuçta 2008-2009 krizi havacılık sektörü için bitti. 2011'de çok daha iyi talep bekliyoruz. Bu da havayolarının işine gelen bir durumdur. Havacılığın ağırlık merkezinin doğuya kaydığıda bir gerçek. Onu da toplantıda tartıştık. Havacılığın genel gidişatı bu. En çok konuşulan konulardan biri de ‘volkan patlamasının' havayolları üzerinde yaptığı tahribat. Onları da tekrar tekrar görüşmüş olduk.”

Kotil, THY'nin İngiltere’nin güçlü takımlarından Manchester United gibi son dönemlerde önemli kurum ve kuruluşların sponsoru olmaya devam ettiği hayıtlatılınca, Manchester United reklamının önümüzdeki günlerde gösterim başlayacağını belirtirken, “İngiltere'de de BBC ve CNN’de çok rahat seyredilebilir. Bütün dünya çapında izlenebilecek” dedi.

Kotil, bu tür sponsorlukların 2010'de zirveye çıktığını, bunların bütün dünyaya THY'nin iyi bir havayolu olduğumuzu gösterme metodu olduğunu, 2011'de ‘operasyonda, uçuşta mükemmelliğe ulaşma yılı’ hedeflerini seçtiklerini bildirirken şöyle devam etti:

“Tabii mükemmelliğe ulaşmanın zor olduğunu biliyoruz ama en azından hedefimiz öyle. 2011'in bir özelliği de yoğun günlerde 1000 seferlere kadar çıkacağız. Geçmiş yıllara bakmamız lazım. Örneğin 2006 yılında en çok uçtuğumuz en yoğun günde 570 seferimiz vardı. 1000 serefere kadar geleceğiz. Londra'ya gelmeden önce bütün çalışma arkadaşlarıma bir yazı gönderdim. Dedim ki: ‘2011 yılında 1000 seferi hedefledik ama biz sizden 2 bin sefer hassasiyeti istiyoruz.' Zaten Avrupa’nın en büyük havayolları günde 2 bin sefer yapıyor. Dolayısıyla en büyükler kadar kaliteli yapmak istiyoruz. Sefer yoğunluğunu öyle algılayarak hassasiyetle üzerinde durmak istiyoruz.”

THY Genel Müdürü Temel Kotil, İngiliz basınında en çok kaza yapan hava yolu şirketinin THY olduğunun öne sürüldüğü hatırlatılınca, şirketin geçmiş yıllarda kazaları bulunduğunu, bunların ‘tarih' olduğunu belirtirken şöyle dedi:

“Biz bu kazalardan çok şey öğrendik. Uçuş emniyetiyle ilgili ortaya koyduğumuz projeler, yaklaşımlar. İşte 1000 sefer yapacağız, 2000 sefer hassasiyeti. Eçuş emniyeti de var bu işin içinde. Dolayısıyla bir diyoruz ki, geçmişte başımıza gelen kazaların sebepleri ne olursa olsun göz önüne alarak, olabilecek en emniyetli havayolları olmak zorundayız. Emniyet için harcadığımız çaba, sponsorluk veya kalite için harcadığımız çabanın en az 10 katıdır. Emniyetle ilgili her hafta benim düzeyimde toplantılar olur. Bununda hassasiyetini göstermek içindir. THY emniyetlidir. Geçmişte başımıza kazalar gelmişse bugün arkadaşlar bunu gündeme getirmiyorlar. Her ne kadar İngiltere’de böyle bir rapor yayınlanmış olsa da.. Bu çok daha kapsamlı oluyor çünkü popüler anlamda biz şu an ‘havacılıkta parlayan yıldızız. ‘uçuş emniyeti, kalite, marka algısı ve network büyüklüğü ile uçtuğumuz nokta sayısı olarak biz yıldızız.”

Kotil'in diğer sorulara verdiği yanıtlar şöyle:

- Kıbrıs Türk Havayolları KTHY'nin uçuş haklarını THY’nin satın aldığı iddia ediliyor. KTHY ile bu anlamda bir yakınlaşmanız oldu mu?

* Kıbrıs'la ilgili bir çalışma var. Sayın Başbakan Yardımcısı Cemil Çiçek, bu konudan bahsetti. KTHY’ye bir ortak arayışındalar. Bizde orada potansiyeliz. Tabii THY olarak her hangi bir ortaklığa gireceksek sonunda kar görmek isteriz. Bu konudaki durum şimdilik böyle

- Uzun menzilli uçaklar satın aldınız. Uzun menzilli uçaklarla hangi uzak mesafelere uçuşlarınız başlayacak?

* İki hafta sonra Washington DC seferimiz başlıyor. Amerika’daki 3’üncü noktamız bu. Mart ayında 4’üncü noktamız başlayacak. Bu arada 5’inci noktamız Atlanta başlayacak.Dolayısıyla uzun uçuşlarımızı arttırıyoruz.

- Eskiden sporun içinde bir THY takımı vardı. Adı halen var ise burada değişimle tekrar liglere dönmesi söz konusu mu?

* Biz çalışanlarımız açısından sporu destekliyoruz. Spor kulubümüz var. Sporun her kısmızda varız. Sadece futbol, basketbol değil, masa tenisi ve aklınıza gelecek her dallarında 16 bin çalışanımız akredite bulunuyor. Kendi takımımız vardı, bu konuyu gözden geçirebiliriz. Daha öncede belirttiğim gibi dünyanın büyük markalarıyla yan yana durmak bizim için daha önemli.

-THY'nin başka süprizleri olacak mı?

* THY’nin büyük uçak sayısı gelecek sene bugünlerde 40 olacak. Şu anda 20.7'den 20, 20'den de 40'a geliyor. Global havacılıkta şöyle bir durum var; uçaklarınızın 3'te 1'i büyük uçaksa, 3'te 2'si küçük uçaksa (çok küçük algılamayın) bu sizi global yapıyor. Daha önceki oranımız 100 uçağımız, 7 uçağımız vardı. Şu anda 40 uçağımız 160’dan biraz fazla olacak. O orana gelmiş durumdayız. Yani 2011 yılında global havayollarının filo yapısına ulaşmış durumdayız.Tabii sayısal olarak Avrupa’nın dev havayollarının filolarına yaklaşıyoruz. 2011’in sonu itibariyle bizim sayımız 160’dan 200’e gelecek. Devlerinde sayıları 300’ün altında oluyor. Bu rakama yaklaşmış oluyorsuz. Mesajım şu: 2011’de büyük bir havayolu olma durumumuz var. 2011’de 5 yıldızlı havayolu olma durumumuz var. AEA içinde 5 yıldızlı havayolu yok. Ayrıca 5 yıldızlı havayoluna sahip Genel Müdür de yok.İnşallah gelecek yıl 5 yıldız olacağız.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!