Güncelleme Tarihi:
İZMİT fabrikasının kapasitesini 1.2 milyar liralık yatırımla 100 bin adetten 200 bine çıkaran ve yeni i10 modelini bantlardan indirmeye başlayan Koreli Hyundai’den yeni yıl müjdesi geldi. Hyundai Assan’ın yeni Genel Müdürü Önder Göker, İzmit fabrikasında ürettikleri i20’yi 2014’te 200 milyona liraya yakın yatırımla yenileyeceklerini belirterek, “Yeni yatırımla fabrikanın istihdamı bin 629 kişiden 2 bin 500’e ulaşacak. Hyundai Assan tesisinin üretimi i10 ve yeni i20’yle birlikte 2014’te ikiye katlanacak” dedi.
ÜRETİM VE İHRACAT REKORU
2013’te 102 bin adet olarak gerçekleşecek üretimin 2014 yılında 200 bin adede yükseleceğini söyleyen Göker, bu rakamın 110 bin adedini i20, geri kalanının ise i10 modelinden oluşacağını belirtti. Üretime paralel ihracatın da artacağını kaydeden Göker şöyle konuştu: “85 bin adetlik ihracat, 180 bine çıkacak. 2013 ve 2014’te üretim ve ihracat rekorlarını peşpeşe kıracağız. Baştan aşağıya değişecek i20 ilk olarak Paris Otomobil Fuarı’nda sergilenecek. İzmit tesisinin tam kapasite çalışmasıyla Hyundai, Avrupa’da 500 bin adetlik üretime ulaşacak. Çek Cumhuriyeti’nde 300 bin araç üretiliyor. Avrupa’da üretilen her 10 araçtan 4’ü ‘Made in Turkey’ imzalı olacak.” Fabrikanın açıldığı 1997’den bu yana 900 binden fazla araç ürettiklerini söyleyen Hyundai Assan Geel Müdürü, 2014’te 1 milyonuncu aracı bantlardan indireceklerini sözlerine ekledi. Hyundai Assan, 2014’te 180 bin aracı 30’dan fazla ülkeye göndererek, 3 milyar liranın üzerinde ihracat geliri elde edecek. Hyundai halen üretimi devam eden iki modelinin yanı sıra Türkiye’de, her ne kadar sınıfı henüz açıklanmadıysa da, yüksek ihtimalle B Segmentinde bir SUV model üretmeye hazırlanıyor. Bu aracın Türkiye’de üretilmesiyle birlikte kapasitenin 300 bin adede çıkartılması planlanıyor.
AYTEN SÜRPRİZİ
Göker, yeni i10’nun (Ayten) pazara çıkar çıkmaz beklenin neredeyse 10 katı ilgi görmesini kendilerinin de beklemediğini belirterek, sadece 2,5 ayda kendi segmentinin 1 yılda gerçekleştirdiği kadar satılan i10’un asıl sürprizi 2014’te yapacağını belirtiyor. Göker, ‘ayten’in yeni yıldaki satışlarının 3 bin adeti geçeceğini belirterek, “Autobest ödülünü de alınca, Avrupalı müşterilerin reaksiyonu da beklenenden fazla oldu. i10 Avrupa’dan da beklenenin üzerinde talep gördü. Aslında 80 bin adet olarak planlanmış olan üretiminin de 90 bin adet düzeyine çıkartılmasına neden oldu. Avrupa’daki krizin yavaşlama eğilimine girmesi etkili oldu” dedi.
Şirketin en eski sicilli çalışanı
HYUNDAI Assan’a 2.5 ay önce genel müdür olan Önder Göker, şirketin kurulduğu 1991 yılından bu yana marka için çalışıyor. Şirkette 47 sicil numarasıyla işe başlayan Göker, kendisinden önce işe başlayan 46 kişinin çeşitli nedenlerle ayrılmalarından ötürü, markanın en eski çalışanı unvanının da sahibi olmuş. İşe başladığı ilk yıl lansmanı yapılan Elantra’nın direksiyonuna oturup sahneye çıkarma görevini üstlenen Göker, uzun yıllar satış sonrası yöneticiliği yaptıktan sonra, 1 Ekim 2013’te bu kez markanın direksiyonuna oturdu.
En büyük teşvik önümüzü görmek
TOFAŞ CEO’su Kamil Başaran, 2014’ün otomotiv için kolay bir yol olmayacağını belirterek, “Yeni yıla döviz kurunun seyri nasıl olacak sorusuyla giriyoruz” dedi. Tofaş’ın yeni araçları üreteceği 520 milyon dolarlık yatırıma başladığına dikkat çeken Başaran Ar-Ge’lerinin artık ‘otonom’ çalışacağını, kendi ürün ve modellerini üreteceğini açıkladı. 2014’te Türkiye’de 770 ile 800 bin adetlik toplam satış tahmini yaptıkları vurgulayan Başaran sektöre yapılacak en büyük teşvikin “öngörülebilirlik” olduğunu kaydetti. Tofaş Ar-Ge’sinin 2 yılda otonom yapıya kavuşacağını söyleyen Başaran, “2014’ten itibaren Tofaş kendi ürünlerini geliştiren, model, tasarım ve patent konusunda otonom olan, müşteri isteklerini tespit edip buna göre üretim yapıp, ihraç eden bir fabrika haline gelecek” dedi.2015’ten itibaren satışa sunulacak yeni sedan modelin, yepyeni bir platform üzerine kurulacağını anlatan Kamil Başaran, Tofaş’ın bir ‘mono’ modelle devam etmeyeceğini bu platform üzerinden yeni modeller geliştireceklerini de söyledi.
Ferrari ve Maserati Türkiye Genel Müdürü:
Ne getirsek satıyor
TOFAŞ’ın çatısındaki Maserati ve Ferrari markalarının distribütörü Fermas, 2013’te çok başarılı bir yıl geçirdi. 3 litre dizel Ghibli modelinin gelişiyle 40 Maserati satışına ulaşacak Fermas, 2014 yılında ise sektörde genel düşüş öngörüsüne rağmen 80 adet Maserati satıp rekor kıracak. Bu yıl 23 Ferrari satan firma 2014’te yine aynı rakamı hedeflerken, fiyatı 574 bin Euro olan ‘458 Speciale’ modelinden 2 adetlik ek siparişle 7 adeti şimdiden satmış durumda. 605 beygirlik Speciale 100 km/s hıza 3 saniyede çıkabliyor. Fermas Müdürü Ferhat Albayrak tüm dünya için yalnızca 500 adet üretilecek La Ferrari’den ise Türkiye için 2 kota aldıklarını belirterek, “Türkiye fiyatı 6 milyon TL üzerinde olacak araç için 7 kota verseler hepsini satabilirdik” diye konuştu.