Güncelleme Tarihi:
MUDO, 50 yılı geride bırakırken 2014’ü ‘koşma yılı’ ilan etti. Mudo’nun Onursal Başkanı Mustafa Taviloğlu, Türkiye’den 1000, yurtdışından 240 bayilik teklifi aldıklarını belirterek, “Biz bayiliğe sıcak bakmıyoruz ama kendimiz ‘gelir paylaşım’ modeli geliştirdik. 2017 sonunda 850 milyon TL ciro hedefi var” dedi.
TÜRKİYE’nin en köklü markalarından Mudo, 50 yılı geride bıraktı. Markanın kurucusu Mustafa Taviloğlu, yönetim kurulu başkanlığı koltuğunu geçtiğimiz aylarda oğlu Ömer Taviloğlu’na devretmişti. Profesyonel yönetime ağırlık veren Mustafa Taviloğlu, adeta bir sanat galerisini andıran Tuzla’daki depo, sevkiyat merkezi ve ofislerden oluşan 40 bin metrekare büyüklükteki iki tesisini ilk kez basına açtı. Bundan 3.5 yıl önce 15 milyon TL yatırımla hayat bulan iki tesis dışında, Mudo’nun Ambarlı’da tekstil grubu için ayrılmış 25 bin metrekare büyüklükte bir deposu daha bulunuyor. Bunların dışında Anadolu’da 5 ayrı ara depo olduğunu anlatan Mustafa Taviloğlu, “Mudo mağazalarında 20 bin çeşit ürün satabilmenin arkasındaki organizasyon bu. Burası benim adeta ikinci çocuğum” dedi.
YENİ BİR MODEL
Mustafa Taviloğlu, Türkiye’de toplam 26 şehirde 116 mağazada (100 bin metrekare satış alanı) 4.7 milyon müşteriye hizmet verdiklerini belirterek “Bu mağazaların hepsi kendimizin. Biz hiç bayilik vermedik ama Türkiye’den 1000, yurtdışından 240 civarı bayilik teklifi var. Kendimiz ‘Gelir Paylaşım’ modeli geliştirdik” dedi. Taviloğlu sözlerini şöyle sürdürdü: “Burada mağaza yatırımı yapan kişiyle müşterek çalışacağız. Riski biz üstleneceğiz. Çalındı, kayboldu, ürün satmadı hepsi bizim sorumluluğumuzda. Personel de bizim. Zarara ortak değiller, sadece kazanca ortak olacaklar. 2017’ye kadar Anadolu’da böyle 6 işbirliği olabilir. Şu anda 15 şehri inceliyoruz. Aziz Torun ile, Mall of İstanbul’da bunun bir örneğini yakında açıyoruz.”
BÜYÜK HEDEFLER
2013 yılında 363 milyon TL ciro yaptıklarını ve 2014 yılı için 425 milyon TL ciro hedefi belirlediklerini anlatan Mudo Genel Müdürü Barış Karakullukçu, yüzde 10 kârlılıkla 2017’de 850 milyon TL ciroya ulaşacaklarını söyledi. Karakullukçu, 2017 yılına kadar, yurtdışında 10 Mudo Consept, 7 tane de hazırgiyim mağazası açacaklarını söyledi. Mustafa Taviloğlu ise, ilk yurtdışı mağazalarının 2015 başında Azerbaycan ve KKTC’de açılacağını hatırlattı.
Her gün böyle tiril tiril
SOMA’daki faciadan sonra işçi güvenliği ve çalışan koşulları çok tartışılırken, iş dünyasının kaybettiği itibar da gündemde. Mustafa Taviloğlu lojistik merkezinde depolardan yemek alanlarına kadar büyük bir titizlik gösterdiklerini anlatıyor. Taviloğlu “Depoda her raf aralığında forklift ile oraya çıkanın güvenliğini sağlaması için kendini bağlayacağı kayışlar var. Yemek salonunun hijyeni önemli. Ben ne yiyorsam buradaki arkadaşlarım da onu yiyecek. Eğer burası her gün böyle tiril tiril değilse bana haram olsun” dedi.
300 tablo ve sanat eserini halka açıyor
SANATA düşkünlüğüyle bilinen Mustafa Taviloğlu’nun tablo ve objeler başta yıllardır biriktirdiği sanat eserleri de Mudo’nun Tuzla’daki ana deposunda sergileniyor. Taviloğlu, 330’dan fazla eseri olduğunu belirterek “Her yerde sanat var. Ben zaten paradan anlamam. Burada Türk ve yabancı dünyanın farklı yerlerinden topladığım eserleri de sergiliyoruz. Ekim’den sonra hafta sonları halka açacağız. İsteyen gelip gezebilecek. Biraz Borusan gibi olacak” dedi.
Acele etmedik doğru zamanı bekledik
MUDO Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Taviloğlu, Tuzla tesisleri için çok çalışıldığını belirterek “Mobilya mağazalarımızı çoğaltmak ve yurtdışına açılmak için de doğru zaman geldi. Acele etmedik, hep doğru zamanı bekledik. Artık koşmaya hazırız” diye konuştu.