Emre ÖZPEYNİRCİ
Oluşturulma Tarihi: Mart 13, 2006 00:00
Honda’nın yenilediği Civic modeli geçen yıl sonunda Avrupa’da piyasa çıktı ama Türkiye’ye henüz gelemedi. Honda yetkilileri, Civic’deki tüm ses ve efektleri bir koronun çıkardığı reklam filmi yüzünden aracın Türkiye’ye gelmesinin 5 ay ertelendiğini bildirdi.
Reklam, Avrupa’da yoğun talep doğurunca, Türkiye’ye ayrılan otolar kaydırıldı. Yeni Civic’in Türkiye’de sunumu mayıs sonuna kaldı.
BÜTÜN araç seslerini ve efektlerini 60 kişilik bir koronun çıkardığı ve geçtiğimiz aylarda Türkiye’de ana
haber bültenlerinde bile yayınlanan yeni Civic reklamı yüzünden aracın Türkiye’ye gelmesi 5 ay ertelendi. Honda’nin 33 yılda tüm dünyada 16 milyon adet satan Civic modelinin 8’inci jenerasyonu için hazırladığı ’Rebirth of Creativity’ (Yaratıcılığın Yeniden Doğuşu) isimli reklam filmi tüm dünyada büyük beğeni topladı. Özellikle Avrupa’lı otomobilseverler tarafından çok beğenilen ve son yılların en yaratıcı reklam filmi olarak adlandırılan Civic reklamı, etkisini satışlarda da gösterdi.
KOTA AVRUPA’YA KAYDI: Bir çok Avrupa ülkesinde ocak ayında satışa sunulan yeni Civic, reklamın etkisiyle büyük talep görürken, bundan en çok Türk otomobilseverler etkilendi. Ocak ayında Avrupa’yla aynı dönemde satışa sunulması beklenen yeni Civic’in lansmanı korolu reklamın etkisiyle önce mart ayına daha sonra mayıs ayına kaydırıldı. Honda Türkiye Genel Müdürü Ümit Karaaslan, Avrupa’da büyük beğeni toplayan korolu reklamın etkisiyle Türkiye’nin Civic kotasının diğer Avrupa ülkelerine kaydığını belirtti. Karaslan, "Reklamın etkisi satışlara yansıdı ve bizim getireceğimiz araçlar bu pazarlara kaydırıldı" dedi.
TÜRKİYE’YE 1.8 GELECEK: Türkiye’de Civic’i mayıs ayından piyasaya sunacaklarını kaydeden Karaaslan, şöyle konuştu: "Korolu reklamın etkisinin dışında biz ilk etapta Türkiye’ye 1.4 litrelik motor seçeneğine sahip Civic’i getirecektik. Ancak daha sonra yaptığımız değerlendirmelerde yeni Civic’i daha üst konumlandırmak istedik ve Türkiye’ye 1.4 değil 1.8 litrelik motor seçeneğini getirmeyi uygun gördük. Yeni Civic, sıradışı görünümü ve özellikleri ile yer aldığı C segmentinin üstünde. 2006 yılında 1500 adet Civic satmayı planlıyoruz."
100 BİN ADETLİK SATIŞ: Honda’nın tüm dünyada satışlarının yüzde 30’unu Avrupa’da ise yüzde 40’ını oluşturan Civic modelinin, yepyeni ve sıradışı yüzüyle 2006 yılında Avrupa’da 100 bin adetlik satışı aşması bekleniyor. Üç ayda sadece İngiltere’de 35 bin adetlik yeni Civic satışı gerçekleşirken, bu yıl İngiltere fabrikasında üretilecek Civic sayısının ilk planlanan 90 binin üzerine çıkacağı kaydediliyor. 193 bin adetlik kapasiteye sahip İngiltere fabrikasının Civic üretim kapasitesini 2007 planı olan 120 bin adede çıkartması bekleniyor. Avrupa’daki başarılı satışların da etkisiyle Şubat ayında Civic satışları tüm dünyada bir önceki yıla göre yüzde 38 arttı. Civic’in sağladığı bu başırı Honda’nın şubat ayını rekor satışla tamamlamasıını da sağladı. 2005 yılında Avrupa’da 285 bin 924 adetlik rekor bir satış gerçekleştiren Honda, 2006 yılında bu satışını Civic’in gücü ile 310 bin adede çıkartmayı hedefliyor.
1 ayda internetten 3 milyon kişi izlediHONDA Civic’in korolu reklam filmi Türkiye gibi bir çok ülkede televizyonlarda yayınlanmamasına rağmen internet üzerinden izlenebiliyor. Sadece Avrupa’da 1 ayda 3 milyonun üzerinde kişinin internet üzerinden reklam filminin seyrettiği belirtilirken, 1 milyonun üzerinde kişinin de bu filmi bilgisayarına kaydettiği ifade ediliyor. Bu yüzden Honda’nın internet sitesinin çöktüğü ve korolu reklam filminin internette en fazla yüklenen dosyalar içinde yer aldığı kaydediliyor. 60 kişilik bir koronun yer aldığı ve uzun süren bir çalışmanın ardından hazırlanan reklam filminde, aracın tüm sesleri ve kullanım sırasındaki dış efektleri bu koro tarafından seslendiriliyor.
Kama gibi otomobil2005 yılında ilk olarak Cenevre Otomobil Fuarı’nda konsept formuyla gün ışığına çıkan 8’inci nesil Honda Civic, Frankfurt Otomobil Fuarı’nda konsept halinden neredeyse hiçbir değişiklik geçirmeden tanıtılınca büyük ilgi gördü. İlginç tasarımı ile konsept bir otomobil gibi duran yeni Civic için Honda şirketi sınıfının en sıra dışı otomobillerinden birisi olarak devrim yaratacağı yorumunu yapıyor.
KAMA GİBİ TASARIM: Yeni Civic’in kama biçimli tasarımı araca dinamik bir hava veriyor. Burun yapısı çok uzun olmayan Civic, öncüsünden daha küçük ve alçak olarak tasarlanmasına rağmen daha geniş bir iç mekan sunuyor. Boyutları küçüldüğünden araç daha dinamik bir görüntüye sahip olurken yol tutuşu da artmış. Aracın iç mekanına geçildiğinde ise en çok dikkat çeken şey ’Dual Link’ ismindeki yeni gösterge düzeni. Üst kısımda dijital devir ve bilgi göstergeleri bulunurken, alt kısımda da devir göstergesi bulunuyor. Devir göstergesinin üç boyutlu orta kısmı, araca farklı bir hava katıyor. Yüksekte ve göz hizasında tasarlanan hız göstergesi ise sürücünün dikkatini dağıtmadan göstergeye bakmasını sağlıyor.
D SINIFIYLA YARIŞIYOR: Yeni Civic, geniş arka diz mesafesi ile D segmentindeki otomobillerle yarışıyor. 485 litrelik bagaj hacmine sahip araç sınıfının şu anki lideri konumunda. Arka koltuk tamamen yatırılarak düz bir zemin elde etmek mümkün. Yeni Civic Türkiye’de mayıs ayında sadece 1.8 litrelik motor seçeneği ile yerini alacak. Civic’in 1.8 litrelik motoru 1.5 litrelik bir motorun tüketimi ile 2.0 litrelik bir motorun performansını bir arada sunması ile dikkat çekiyor. 1.8 litrelik motorun maksimum gücü 140 beygir. 6 ileri manuel vites standart olarak sunulduğu araçta, ayrıca i-SHIFT isimli, 6 ileri hem otomatik hem de manuel olarak kullanılabilen şanzıman sistemi opsiyonel olarak alınabilecek.