Güncelleme Tarihi:
GÜNEY Koreli otomotiv üreticisi Kia, hem Avrupa’da hem Türkiye’de atağa kalkıyor. Avrupa’da satışlarını son 8 yılda yüzde 81 arttırarak yüzde 3’lük pazar payını aşan Kia, Türkiye’de de orta vadede Avrupa’ya paralel pazar payı hedefliyor. Türkiye’de 2016 yılını ÖTV artışı sonrası 20 bin adetlik hedefinin altında kalarak 18 bin 350 adetle tamamlayan Kia, bu yıl önce 20 bin adetlik tarihi eşiğini aşıp, 2018’de 25 bin, 2019’da ise Avrupa’daki yüzde 3’lük pazar payına paralel 30 bin adetlik satış hedefliyor. Kia, bunun için de elindeki yeni modellere güveniyor. 2018 yılı sonuna kadar yeni model atağına kalkarak 6 yeni modeli pazara sunmaya hazırlanan Kia’nın bu yıl Türkiye için sürprizi ise pazara sunacağı ilk hibrit (melez) modeli olan Niro olacak.
FRANKFURT’TA ÖZEL SUNUM
Aslında bugün Kia, hem Türkiye’de hem Avrupa’da kendini ‘Çelik’e emanet etmiş durumda. Kia’nın uzun yıllardır Türkiye distribütörlüğünü Anadolu Grubu bünyesindeki Çelik Motor yaparken, Koreli markanın cee’d, Picanto ve Niro gibi çok satan modellerinin Avrupa sorumlusu da Alper Çelik isimli bir Türk. 10 yıl Toyota Avrupa’da görev yaptıktan sonra son 2 yıldır Kia Avrupa’da çalışan Alper Çelik, cee’d ve Picanto’dan sonra şimdi de markanın ilk hibrit modeli Niro’dan sorumlu ürün müdürü konumunda. Çelik Motor’un davetiyle gittiğimiz Kia Motors Avrupa’nın Frankfurt’taki merkezinde Türk basınına özel bir sunum yapan Alper Çelik ve Kia Avrupa Operasyon Direktörü (COO) Michael Cole, çetin rekabetin yaşandığı Batı Avrupa pazarında hızla büyüdüklerini açıkladı. Kia’nın Avrupa’da satışlarının son 6 yılda yüzde 81 arttığına dikkat çeken Cole, “2008’de 241 bin adet olan satışlarımız, 2016’da 436 bin adete yükseldi. Hedefimiz 2018’de 500 bin adete ulaşmak. Yeni modellerle hedefimize ulaşacağız” açıklamasını yaptı.
PAZAR PAYI YÜZDE 3.02
2016’da 436 bin adetlik satışla rekor kırdıklarını pazar paylarının da yüzde 2.88’e yükseldiğini ifade eden Cole, 2017’e ise hızlı bir başlangıç yaptıklarını söyledi. İlk iki ayda pazarın yüzde 6, Kia’nın ise yüzde 15 büyüdüğünü kaydeden Cole, pazar paylarının ise yüzde 3.02’ye yükseldiğini belirtti. Türkiye pazarında da güçlü olduklarını ve hedeflerinin Avrupa’daki pazar payına paralel bir gelişme olduğunu dile getiren Cole, yeni modellerle Türkiye’nin bunu rahatlıkla başaracağına inandıklarının altını çizdi. Alper Çelik ise, ilk hibrit modelleri Niro’nun Türkiye’de markanın imajını artırıp önemli bir ivmeleme getireceğini belirterek, “Hem Avrupa’da hem Türkiye’de elektrikli araç atağına kalkarak önemli bir sıçrama yapacağız” dedi. Kia’nın Türkiye Grup Direktörü Ayşe Tuncel ise bu yıl Niro’nun da imaj desteğiyle 20 bin adetlik satış barajını aşacaklarını söyleyerek, “Hedefimiz yeni modellerle 2018’de 25 bin adetlik satışa ulaşmak. Orta vadede ise Avrupa’daki yüzde 3’lük pazar payına paralel 30 bin adetlik satışı hedefliyoruz” diye konuştu.
İLK KORELİ MELEZ 135 BİNE GELİYOR
PAZARA sundukları ilk hibrit (melez) modelleri Niro’nun Avrupa’da 2016 yılının son çeyreğinde satışa çıktığını söyleyen Alper Çelik, bugüne kadar toplam 16 bin 500 adet satıldığını kaydetti. Niro’nun 2017 satış hedefinin ise 30 bin adetin üzeri olduğunu ifade eden Çelik, “Avrupa piyasalarının dizel motorlu araçlara vereceği reaksiyona göre, bu rakamın 2018’den itibaren daha üstüne çıkacağını öngörüyoruz” dedi. Kia Türkiye Grup Direktörü Ayşe Tuncel ise, Niro’yu Türkiye’de ilk kez mayıs ayında satışa sunacaklarını belirterek, “Niro, markanın düşük emisyonlu araç kategorisinde başı çeken, rahat ve sürüş keyfi veren araçlar sunmada katettiği önemli adımları gözler önüne serecek. Avrupa’da çok talep gördüğü için bizim için bu yıl ayrılan kota yaklaşık 150 adet. Talebe göre daha fazla almak için çalışacağız. Niro’nun satış fiyatını 135 bin TL civarında planlıyoruz. Plug-in versiyonu da yılın son çeyreğinde tüm dünya ile birlikte Türkiye’de satışa sunacağız. Niro’nun tam elektrikli versiyonu ise 2018 yılında pazara sunulacak. Niro bizim elektrikli araç konusunda atağa kalktığımız ilk model” dedi.
ŞİMDİDEN REKORLAR KİTABINA GİRDİ
BOYUT ve yükseklik olarak Sportage ve cee’d arasında konumlanan Niro, CUV (Crossover utility vehicle) yani şehirli arazi aracı olarak tanımlanıyor. 5 yıl ve 150 bin kilometre garantisine sahip olacak Kia’nın ilk hibrit modeli olan Niro birçok ilke de imza atmış. ABD’yi uçtan uca en düşük yakıt tüketimiyle geçen ilk hibrit araç unvanını resmi olarak alarak Guinness Rekorlar Kitabı’na giren Niro türünün ilk örneği olarak yollara çıkıyor. Paralel hibrit sistemi, 1.6 litre hacimli direkt enjeksiyonlu benzin motor, lityum-iyon polimer batarya ve 32 kW elektrikli motordan oluşan ve gücünü altı kademeli çift debriyajlı şanzımanla ön tekerleklere aktaran Niro, sadece 88 gr/km CO2 emisyon salınımı ve 100 kilometrede 3.8 litrelik ortalama yakıt tüketimi ile dikkat çekiyor. Frankfurt yollarında test ettiğimiz Niro bünyesinde birçok önemli teknolojiyi de barındırıyor. Yaya tespit etme sistemiyle Otonom Ani Fren özelliğini kapsayan DriVE WISE Gelişmiş Sürücü Destek Sistemleri bunlardan en önemli olanları. Niro’nun altı kademeli çift kavramalı şanzımanı gaz emirlerine çok daha çabuk tepki veriyor ve böylece çok daha atak ve size eğlenceli bir sürüş sunuyor.